تحقیقات میدانی موسسه
روزنه ارتباط از ۵۰۰ نفر در تهران نشان میدهد که بدون در نظر گرفتن سابقه و خوشنامی یک برند و نیز بالاتر از عامل قیمت حتی در شرایط اقتصادی امروز؛ بسته بندی و کیفیت محصول در اولویت مشتریان برای تصمیم گیری در خرید یک محصول قرار دارد.
طبق این نظرسنجی که در بخش FMCG (مواد غذایی) در بهمن ماه ۱۳۹۷ صورت پذیرفت، مشخص شد که نظر فروشندگان اهمیت چندانی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبیین نداشته و توجه صرف به فعالیتهایی نظیر سمپلینگ و یا ارائه کمیسیونهای فروش ویژه به فروشندگان توسط صاحبین برند عملاً تأثیر آنچنانی برای فروش محصولات FMCG ندارد.
همچنین براساس برآوردی که از نقاط مختلف تهران در دسته بندیهای ۱۰۰ نفره از هر قسمت صورت گرفت، بعد از دو عامل بسته بندی-کیفیت و قیمت، عامل بعدی برای جلب نظر مشتریان در این گونه محصولات تبلیغات با ۱۳% سهم میباشد و پس از آن و در جایگاه چهارم توصیه دوستان و آشنایان با ۷% قرار دارد.
برای دریافت گزارش کامل این تحقیق
اینجا را کلیک کنید.