نیاز تهران به راه‌اندازی ۶ خط جدید مترو

کد خبر: ۹۱۴۲۱۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 27 July 2019
|
6782 بازدید
|
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل ریلی، شهر تهران نیاز به راه‌اندازی ۶ خط جدید مترو دارد.

به گزارش فارس، علی امام در مورد خطوط ریلی پایتخت اظهارداشت: در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران در سال ۸۷، هشت خط داخل شهری و چهار خط اکسپرس برای پایتخت در نظر گرفته شده بود، ولی در تصویب طرح توسط دولت در سال ۸۷، فقط ۷ خط تصویب، خطوط اکسپرس حذف و مابقی خطوط هم به منوریل تغییر یافت.

وی گفت: خطوط اکسپرس، خطوطی هستندکه زیر سایر خطوط مترو حرکت کرده و فواصل ایستگاه‌های آن‌ها بیشتر از خطوط معمول بوده و با همه خطوط داخل شهر ارتباط و تبادل و در امتداد خطوط اقمای خواهند بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه درحال حاضر متروی تهران؛ شش خط درون شهری و دو خط اقماری (کرج و فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند دارد، بیان داشت: در بازنگری طرح جامع که با مشارکت مشاوران با تجربه داخلی و خارجی تهیه شده؛ ۱۱ خط عادی و ۲ خط اکسپرس برای تهران در نظر گرفته شده است.

امام با تاکید بر اینکه بنابر مصوبات بالادستی؛ ۷۵ درصد حمل و نقل داخل شهر باید توسط حمل و نقل عمومی انجام شود، گفت: در این میان ۳۰ درصد حمل و نقل در داخل شهر به عهده مترو است که در حال حاضر با جابه‌جایی روزانه دو میلیون مسافر، ۱۳ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس طرح جامع حمل و نقل ریلی و برنامه دوم توسعه شهر تهران باید امروز شاهد جابه‌جایی روزانه حداقل ۵ میلیون مسافر از طریق مترو می‌بودیم، ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، کامل نشدن زیرساخت‌های مورد نیاز خطوط مصوب، همچنین به دلیل عدم تصویب خطوط جدید و کاهش نیافتن سرفاصله حرکت قطارها؛ این امر محقق نشده است، اما امیدواریم باتوجه به تکمیل خطوط ۶ و ۷ وساخت ۶ خط دیگر پیش‌بینی شده تاسال ۱۴۲۰ با توجه به رشد جمعیت تعدادسفر‌های مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: البته باید در نظر داشت که در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران که در سال گذشته به تصویب رسید، مترو مکلف شده است تا سهم خود را از سفر‌های درون شهری به ۲۰ درصد برساند که این امر مستلزم تلاش بسیار ویژه و تمرکز خاص و دوچندان مدیریت شهری بر روی توسعه مترو است.

امام با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر نظر و تصویب شورایعالی هماهنگی ترافیک کشور در خصوص بازنگری طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران هستیم، گفت: درسال ۱۳۹۵ قراردادی با مشاوران ذی صلاح بسته شد تا این طرح جامع، موردبازنگری قرار گیرد، چرا که باتوجه به تغییراتی که در وضعیت ترافیک و جمعیت شهر تهران اتفاق افتاده بود این بازنگری ضروری بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بازنگری چندماه پیش به پایان رسید و برای بررسی به شورایعالی هماهنگی ترافیک کشور فرستاده شده است تا بعد از تأیید و تصویب در برنامه کار شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از تصویب این طرح در شورایعالی ترافیک و تامین بودجه؛ طراحی خطوط و اقدامات اجرایی را بر اساس اولویت‌بندی شاهد خواهیم بود، گفت: سیاست‌گذاری مدیریت جدید در مترو، ساخت خطوط بر اساس افتتاح قطعه‌ای است و نه بهره‌برداری یکباره کل خط، چرا که امکان بهره‌برداری و استفاده سریع‌تر، بیشتر و ایمن‌تری را برای شهروندان فراهم می‌کند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
منطقه 22 مترو ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
تو رو خدا بفکر سایر مراکز استانها ،حداقل مراکز استانها، باشید

فکر حمل و نقل عمومی شون بخصوص مترو باشید حداقل ده شهر شیراز، تبریز، اهواز، همدان، کرمانشاه، و.... هم بفکر احداث متروشون باشید

اولین سودی که میبره خود تهران هست

ایران فقط تهران نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
تا سال 1420 !!!! یک عمر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
برای رفع آلودگی هوا، رفع معضل ترافیک و مصرف بهینه بنزین تهران حداقل به 20 خط مترو نیاز اساسی دارد دولت باید در این زمینه کمک ویژه به شهرداری جهت احداث خطوط مترو بنماید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
کاش نقشه جدید مترو را هم اعلام کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
يك خط 6 مترو چند ساله مردم منطقه رو به بدبختي كشونده؟ 6 تا خط پيشكشششششششش
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
دولت باید فکر اساسی به حال سفرهای زائد درون شهری بکند وگرنه اضافه کردن 50 خط مترو هم گره ای از کلاف سر درگم مردمی که برای مسائل پیش افتاده رنج سفر با مترو و اتوبوسهای واحد را به جان می خرند نمی کاهد
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
بیست سال دیگر در چنین روزی شهردار تهران میگوید: قرار بود 10 میلیون مسافر در روز جا به جا کنیم ولی به دلیل مشکلاتی که از 60 سال پیش شروع شد متاسفانه اجرا نشد. ولی قرار است تا بیست سال اینده 20 میلیون مسافر در روز جابجا شود و انشالله در آن موقع هر کسی که شهردار است به شما گزارش خواهد داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
باسلام،امیدوارم درطرح های مطرح فکری برای شهرجدیداندیشه شده باشه.اکثریت کارمندان شاغل تهران هستند که صبح و غروب درگیرترافیک سنگین این محور هستند.
عشق اروپا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
شما ها بزارین برین... قالیباف میاد 16 خط میزنه....
ولی خداییش شما یه خط ناقص رو هم کامل نکردین... آخه گنده حرف زدن که هنر نیست....
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟