خوانده می‌شوید

به نظر شما، با سازوکار جدید، خودرو با قیمت منطقی از تولید کننده به دست مصرف کننده خواهد رسید؟ آیا دست دلالان از بازار خودرو قطع می‌شود؟

فرد متقاضی در روش فروش فوق‌العاده خودرو، نباید در ۳۶ ماه گذشته ثبت درخواستی در سامانه خرید خودرو در کارخانه سایپا و ایران خودرو داشته باشد. ضمناً خودرو‌هایی که در فروش فوق‌العاده عرضه می‌شوند، باید یک سال در رهن بمانند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۸۷۸۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 16 May 2020
|
26441 بازدید
|

به نظر شما، با سازوکار جدید، خودرو با قیمت منطقی از تولید کننده به دست مصرف کننده خواهد رسید؟ آیا دست دلالان از بازار خودرو قطع می‌شود؟

با شروع تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، شاهد اختلال در چرخه تولید و عرضه خودرو بودیم؛ روندی که با سوء مدیریت مسئولان تصمیم گیر، باعث شد خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شود و در نهایت رفته رفته، قیمت خودروهای داخلی به نرخ‌های نجومی و باورنکردنی میل کنند.

در این آشفته بازار خودرو، ستاد تنظیم بازار برای قیمت گذاری خودروهای کارخانه ای با فرمول قیمت گذاری توسط شورای رقابت موافقت و اعلام کرد محصولات کارخانه ای ایران خودرو و سایپا با افزایش 10 و 23 درصدی به مردم فروخته شود.

همچنین مقرر شده تا خودروسازان ضمن افزایش تولید و عرضه، در سه روش فروش فوق‌العاده (آستانه عید فطر)، پیش فروش و مشارکت در تولید، نیاز متقاضیان دریافت خودرو را پاسخ دهند.

از سوی دیگر، اعلام شده است که دارندگان خودروی صفر در انبارها، با ثبت نام نکردن در سامانه انبارداری، مشمول احتکار خواهند شد. همچنین تاکید شده که مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه خودروی صفر در انبارها و پارکینگ‌ها با تماس با شماره 124 موضوع را در میان بگذارند.

از دیگر تصمیمات برای مدیریت بازار خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارا بودن کد ملی برای ثبت سیستماتیک خرید خودرو در سامانه به تنهایی کافی نیست و برای این کار باید کدهای ملی، شماره گواهینامه، حساب بانکی و شماره سیم کارت شخصی متقاضی با هم هماهنگ باشد و در سامانه همتا تطبیق بپذیرد.

فرد متقاضی در روش فروش فوق‌العاده خودرو، نباید در 36 ماه گذشته ثبت درخواستی در سامانه خرید خودرو در کارخانه سایپا و ایران خودرو داشته باشد. ضمناً خودروهایی که در فروش فوق‌العاده عرضه می‌شوند، باید یک سال در رهن بماند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد. مضاف بر این، اگر خودرویی سه ماه در پارکینگ بماند و برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه نکند، فاقد گارانتی تلقی و امتیاز آن‌ها حذف خواهد شد.

همچنین گفته شده که قرار است اولویت تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک فعال خودرو باشد؛ یعنی افرادی که تاکنون خودرویی نداشتند، تقاضای خود را دریافت کنند و سپس کسانی که چند خودرو دارند و مجدداً درخواست داده‌اند، به درخواستشان رسیدگی و تحویل داده شود.

حال با توجه به تصمیمات و شرایطی که دولت و ستاد تنظیم بازار برای حلقه کنترلی بازار خودرو گذاشته است؛

به نظر شما در هفته های آتی، بازار خودرو چه واکنشی نشان خواهد داد؟

آیا حباب قیمت‌ها که بسیاری از فعالان بازار به آن باور دارند، از بین خواهد رفت؟

در این حلقه کنترلی، نقش خودروساز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آیا با این راهکار و محدودیت‌های مدنظر، دست دلال و واسطه گران از بازار خودرو کوتاه خواهد شد؟

آیا در نهایت خودرو با قیمت منطقی به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید؟

به نظر شما با واسطه‌ها و دلالان بازار خودرو که با قیمت‌های کاذب به دنبال برهم زدن ثبات بازار هستند، چه برخوردی شود تا این سازوکار ادامه نداشته باشد؟

در کنار محدودیت های خرید و فروش و ثبت نام خودرو، شما چه راهکاری برای منطقی شدن قیمت خودرو پیشنهاد می‌دهید و چرا؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
اگر خودروسازان بازی در نیارن و تولید را افزایش و خودرو به بازار بدن، قطعا قیمت ها شکسته میشه. باید نظارت بر خودروساز شبانه روزی بشه. بازار خودرو یعنی عرضه و تقاضا. واردات که ممنوعه، پس باید عرضه خودروساز افزایش پیدا کنه.
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
اگر به بازار هم ندهند نباید اینقدر بالا برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
ای کاش سایپا و ایران خودرو هیچ وقت متولد نمیشدن.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
یه عده به سفارت ها حمله کردند و هزینه به ملت تحمیل کردند و یه عده هم در کشور در بستن مرزها بر روی پروازهای ورودی از چین اهمال کردند و موجب گسترش بسیار سریع و سرتاسری کرونا در کشور شدند با این توجیه که بازار و مراودات اقتصادی ایران و چین خیلی برای کشور( در واقع برای خودشان) مهم هست. حالا همان اهمال باعث شد که تقریبا تمام کشورها و مقاصد اصلی صادرت غیر نفتی ایران که درامد ارزی ان برای کشور حیاتی است بسته یا محدود شود. نتیجه اینکه بانک مرکزی و اقای همتی که از اغاز مدیریتش بسیار جدی مخالف واردات بدون انتقال ارز بود حالا مجبور شده واردات بدون انتقال ارز را تحت نام جدید یعنی "ارز اشخاص" به رسمیت بشناسه. یعنی وارد کننده از بازار ایران ارز کمیاب را بخرد و به حساب ارز در کشورهایی که می خواهد از انها وارد کند انتقال دهد و با ان به واردات بپردازد. می دانید این یعنی افزایش شدید تقاضا برای ارز در بازار ایران و کاهش شدید ارزش ریال و البته صعود راکتی قیمت اجناس و مواد اولیه وارداتی و تورم بسیار بیشتر از گذشته؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
نک مرکزی و اقای همتی که از اغاز مدیریتش بسیار جدی مخالف واردات بدون انتقال ارز بود حالا مجبور شده واردات بدون انتقال ارز را تحت نام جدید یعنی "ارز اشخاص" به رسمیت بشناسه. یعنی وارد کننده از بازار ایران ارز کمیاب را بخرد و به حساب ارز در کشورهایی که می خواهد از انها وارد کند انتقال دهد و با ان به واردات بپردازد. می دانید این یعنی افزایش شدید تقاضا برای ارز در بازار ایران و کاهش شدید ارزش ریال و البته صعود راکتی قیمت اجناس و مواد اولیه وارداتی و تورم بسیار بیشتر از گذشته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
همه ی اینایی که می بینی صف بستن بخرن بیشی از نود درصدشون دلال های خرد و کلان هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
پیت ساختن و به قیمت خون پدرشان به مردم بیچاره قالب کردن این حرفها را ندارد تا میتوانید شعار بدهید
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
فکر میکنم دولت شغل جدیدی درست کرده مثل قدیم که پاسپورت اجاره میکردند برای واردات پوشاک از ترکیه الان هم افراد شناسنامه و گواهینامه رو برای ثبت نام خودرو و فروش حواله استفاده خواهند کرد.راه حل غلطیه که چند بار استفاده شده و جواب نداده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
کلا اقتصاد و....رها کنید تا سیاست خارجی کشور اصلاح نشود هر اقدامی منجر به شکست می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
سلام
بنده یک استاد دانشگاه هستم
اقثصاد تدریس می کنم
تا روزی که رقابت در بین خودروسازان ایجاد نشود همین مشکل وجود دارد
باید واردات خودو آزاد شود تا آنگاه ایران خودرو و سایپا به عنوان تنها دو رقیب خودرو ایرانی کیفیت و کمیت را تجربه کنند و گرنه به هر شکلی و با هر کیفیتی مردم باید از این دو خودرو بخرند و کسری های خود را از جیب مردم و دولت متوجه صندوق های خود کنند

را ما نباید ایجاد رقابت کنیم ؟؟؟؟

مثلا
خودرو تویوتا الان با نرخ یک پژو پارس می تواند عرضه شود / هم ایمنی بالا دارد و هم عمر مفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
پرچم امریکا زیاد در فضای بین المللی می چرخی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
جناب استاد اقتصاد شما تاریخ صنعت خودرو کره جنوبی را خواندین و یا همین کشور ژاپن؟
نه نخوندی چون این کشورها با بستن درهای واردات و عدم سیاسی کاری افراد سیاسیون در این صنعت پیشرفت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دولت اگر بخواهد میتواند از سیستم بانکی میزان دارایی افراد از ثبت اسناد تعداد ملک افراد و از پلیس راهور تعداد خودرو را افراد را بگیرد و به دارایی های بالای 5 میلیارد تومان بانکی و کسانی که بیش 20 خودرو و 40 خانه دارند مالیات و عوارض سنگین وضع کند ولی نمیخواهد چون مدیران ارشد و دوستانشان نمیخواهد مالیات اضافی بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
فقط شما بگید تا حالا کدام حرف و وعده و کار این ها درست و به نفع مردم شده که این دومی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
وقتی که حتی قیمت پیاز و سیب زمینی و میوه و حبوبات تابع ارزش برابری دلار در کشور است
چطور ممکن است؟
که باارزش هر دلار ۱۷ هزار تومان
بتوان انتظار داشت تا پراید که از سال ۷۲ با رقم بین ۷ تا ۸ هزار دلار به مردم فروخته شده ارزانتر گردد!؟
هرگاه ارزش پول ملی افزایش یافت ، قیمت بقیه کالاها از جمله پراید نیز با یک وقفه پایین خواهد آمد
تا آنزمان، این دلایل فقط فرار رو به جلو است و بس
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
ده سال پیش میرفتیم یه ثبت نام میکردیم تو نمایندگی، نه این دعوا ها بود نه ببر بیار و نه صف و نه ... متاسفانه یه قانونی هست که میگی هرچی یه موضوع رو پیچیده ترش کنی، امکان فساد توش بیشتر میشه. حالا ببین روال خرید اینقدر پیچیده شده که تو هر مرحله اش فساد رخ خواهد داد. ایرانیها نشون دادن تو کارهای اینطوری استاد هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
این از اثرات بورس بادکنکی بود که با سودهای روزانه 5 درصدی تورم شدیدی ایجاد کرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
به 1410. می بخشید. نمی دونستم شما فضای مجازی را قرنطینه اعلام نمودید و ما باید از شما
بابت چرخیدن در فضای بین المللی اجازه بگیریم
بوشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خودروسازان خود مانند اختاپوس بر روی سر مردم افتاده اند و دست بردار نیستند . اکنون روزانه ایران خودرو و سایپا هر کدام 2000 تولید دارند به کجا می روند همین الان چرا معوقه ها به بازار نمی اید تا قیمت ها شکسته شود. تازه می گویند پراید 5500 دلار است خوب مبارک خودشان آن را صادر نمایند . اجازه بدهند و مافیای قدرت اجازه بدهد خودرو دست دوم خارجی وارد شود تا مردم بروند بدون عوارض گمرکی و مالیان بخرند . می دانید اگر اجازه بدهند هر نفر اجازه وارد کردن یک خودرو فقط برای استفاده شخصی بخرد برای همیشه دست دلالان از سر مردم کوتاه خواهد شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دهها ساله نشده بازم نميشه شك نكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
از آن نماینده مجلسان خدومی که با خودرو سازها ساخت و پاخت داشتند چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۵
درادامه ریزش های سهمگین بورس بویژه سقوط بیسابقه وتاریخی ۳۵۰۰۰ واحدی روز گذشته امروز نیز روند نزولی بورس باشدت هرچه تمامتر ادامه داشته وتنها ظرف کمتراز یک ساعت ۲۳۰۰۰ واحددیگر هم فروریخت
صف های فروش پرتراکم است همه فروشنده اند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
تفاوتی نمیکنه. تا وقتی عرضه کمتر از تقاضا باشه همین میمونه. شاید یک نفر خواست بعد از یکسال یک خودروی بهتر بخره. با این قوانینی که گذاشتن تا سه سال باید سوار خرید همین خودرو بشه؟ اگر بخواد عوضش کنه باز هم مجبوره بره سراغ بازار آزاد و این دلال بازی کماکان ادامه خواهد داشت. باید بگن هر شخص در آنِ واحد فقط یک پلاک فعال میتونه داشته باشه نه اینکه تا سه سال فقط همین خودرو را سوار بشه.
مگه این گاری چهارچرخ چیه که نمیتونن به اندازه نیاز کشور تولیدش کنن؟
کلا کسی به فکر مردم نیست. دعوا سر اینه که اون سودی که داره میره تو جیب دلال بره تو جیب کارخانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
نیاز بازار که فقط پراید نیست که بشه زیاد تولید کرد
حسن
| Afghanistan |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
چرا گارانتی را می خواهند بردارند این ماشین تولید شده یا به کیلومتر یا به مدت چند ماه گارانتی داره خرید و فروش
و بهانه های غیره چه ربطی به تعهد فروشنده برای گارانتی خودرو داره این بند کاملا غیر حرفه ای و غیر قانونی و اخلاقی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
جناب آقای حسن اگه سه ماه خودرو رو طرف نگهداره تو پارکینگ و برای سرویس اولیه نبره از گارانتی خارج می شه یعنی باید کسی که ماشین می خره مصرف کننده باشه نه دلال و سودجو و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
با این خودروسازها و حامیانش، نیازی به برخورد با دلال نیست.
فقط شرایط رو برای مردم سخت کرده حتی قیمت رو هم کم نمردن، کلا بسود خودروساز شد
تحویل یک ماهه شده سه ماه.
سود مشارکت حذف شده
سند ماشین تو رهن باشه.
گارانتی رو باطل میکنه.
قیمت رو بردن بالا.
پس کجا حق مصرف کننده باید دیده بشه.
کجا باید ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
تا زمانی که دولت و مجلس طرح مالیات گرفتن از دلالان که روش ان هم این است که اگر کسی در طول یکسال خواست بیشتر از یکبار ماشین بخرد یا بفروشد مالیات تا 100 درصد بگیرد را عقب بیاندازند که معلوم نیست برای چی اجرا نمی کنند این بازی ها و افزایش قیمت ها ادامه دار خواهد بود حالا یک سالی مانند الان خیلی جولان می دهند و یکسال دیگر در استراحت و بعد دوباره شروع می کنند به افزایش قیمتها ان هم بدون ضابطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
چرا در آلمان یا ژاپن دلال خودرو وجود ندارد چون خودرو به هر میزان توسط خودروسازان عرضه می شود دلال بهانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
در همین ژاپن و المان شما همین نوع مالیات می گیرند یعنی اگر کسی بخواهد در یکسال خرید و فروش بدون ضروری بکند برای چند بار مالیات باید بدهد و برای بازارهای دیگر مانند خانه ویا طلا و ارز وهم همین کار را می کنند که باعث می شود تورمشان پایین باشد چون دلال صرفش نمی کند ورود کند و از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل می شود با اینکه نقدینگی در این کشورها هر ساله افزایش پیدا می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
شما اگر بتوانید خودرو را راحت از نمایندگی تهیه کنید دنبال دلال نمی روید در ضمن مالیات قیمت ها را کاهش نمی دهد و دلال ها باز هم با پرداخت مالیات و افزایش بیشتر قیمت ها فعالیت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دوست عزیز وقتی می گوییم تا 100 درصد مالیات بگیرند یعنی اینکه هیچ سودی نمی کنند هیچ ضرر هم می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دولت اگر بخواهد میتواند از سیستم بانکی میزان دارایی افراد از ثبت اسناد تعداد ملک افراد و از پلیس راهور تعداد خودرو را افراد را بگیرد و به دارایی های بالای 5 میلیارد تومان بانکی و کسانی که بیش 20 خودرو و 40 خانه دارند مالیات و عوارض سنگین وضع کند ولی نمیخواهد چون مدیران ارشد و دوستانشان نمیخواهد مالیات اضافی بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
تا زمانی که با عرضه کم تولید کننده ها خریدار مجبور است خودرو را از دلال بخرد 100 درصد مالیات را می دهد و با 150 درصد سود به مشتری می فروشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دولت اول خودرو و سکه و ارز و مسکن را گران میکند بعد مثل قهرمانها وارد میشود و ثبت نام خودرو شروع میشود پیش فروش سکه و ثبت نام مسکن ملی شروع میشود یعنی دولت به مرگ میگیره و به تب راضی میکنه - البته میتونه از کسانی که بیش از 30 خودرو و 40 خانه دارند مالیات بیشتری بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دلال اصلی خود کارخانجات هستند. در ضمن اگر اقتصاد اینطوری نبود که یه ماشین که کالای مصرفی هست بشه کالای سرمایه ای، کلهم درست میشد. اقتصاد هم فعلا شده تیکه پاره. هم از داخل میزننش هم از خارج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
مالیات از دلال ها و کسانی که بیش از یک خودرو دارند خوب است اما هیچ تاثیری در کاهش قیمت ها ندارد اگر امتیاز فروش همین خودروهای تولید داخلی را به یک شرکت چینی بدهند در کوتاهترین زمان و با کمترین قیمت بازار را اشباع می کند متاسفانه چون خودروسازها دولتی هستند با هر شرایط و هر قیمتی و هر کیفیتی خودرو به مردم تحمیل می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
عزیزم 150 درصد سودبکشد باید دوباره همان مقداری که می فروشد مالیات بدهد
در ضمن خطاب به نظرب پایین تری
مالیات برای این نیست که فیمت ها کاهشی شود لیته اگر حباب داشته باشد می اورد پایین ولی فقط برای این است که جلوی عدد سازی ها گرفته شود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دلال عزیز
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
چرا میگی دلال عزیز ؟؟؟ خودمون اینارو عزیز کردیم چه انتظاری از دولت داریم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
جواب ۱۲۵۶: هر کس نظرش را مینویسد.
توهین نکن

طرف میگوید کضع بازار خوب نخواهد شد نظرش است
دلال عزیز و یا غیر عزیز چه لحنی است؟؟؟
اصلا معنی دلالی را میدونی؟؟
بورس میگن سودش کاذب میگویند دلال است طرف
میگویند مسکن قیمتش این گونه باید باشد مجددا دلال است طرف
...میگویند خودرو فلان دوباره عده ای میگویند دلال
متاسفانه عده ای جو کاذب گرفته مدام صحبتها و توهینهای بی ربط به یکدیگر می کنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
قیمت دلار و طلا چه قیمت الان
دوست قیمت لحظه ای مان قیمت نزده در کامنتها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
وقتی نظام مالیات گرفتن ثبات پیدا کند و فقط محدود به چند سال نشود ، دلالی که خودرو میخرد به امید نقدشدن ان هست و وقتی ببیند که با یک خرید و فروش حدود 30 تا 40 درصد خودرو باید مالیات دهد سرمایه خود را از بازار خودرو بیرون میکشد و دیگر راهکار گرفتن مالیات از خودرودوم می باشد و باعث کم شدن تقاضا د جامعه خواهد شد و حتی اشخاص با محدودیت داشتن خودرو بیشتر دنبال خودرو با کیفیت می روند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خیر به نظر من سخت تر کردن شرایط ثبت نام اتفاقا راه رو برای دلال ها باز میکنه تنها راه کاهش قیمت عرضه هست که خورد سازها انجام نمیدن تمام ثبت نام ها الکیه همین چندروز پیش به هیچ وجه نمی شد که مردم عادی ثبت نام کنن و هیچ نظارتی رو کار اینا نیست
پاسخ ها
احمدی
| Afghanistan |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
حالا همه شرط ها قبول این موضوع کنترل بازار چه ربطی به گارانتی ماشین داره گارانتی یا بر اساس کیلومتر است یا براساس سال چرا بیاد گارانتی و تعهد فروشنده را بردارند.این منطق بیخود و سودجویانه تولید کنندگان . خودرو است .
خدایا بین چه حرف زوری می زنند.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دلال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
شک نکنید مجددا دلالی برقرار خواهد بود منتها ایندفعه گرانتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خودت هم دلالی حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
با خودت چند چندی؟ از کجا ی حرفم به این نتیجه رسیدی من دلالم آخه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
چجوری است که ماشینی که تا یکی دوماه قبل قیمت کارخانه ای مشخص بوده , در بازار ازاد افزایش چندانی نداشت ولی وقتی افزایش قیمت دوبرابری ایجاد شد گفته شد با ورود سازمان ها مرب,xi مانند شورای رقابت و غیره برای نرخ گذاری یر روی قیمت کارخانه قیمت ها امد پایین؟
اینجا است که یک کمی مشکوک است که خود دولت و خودرو سازان از عمد قیمت را بالا می برند در بازار ازاد که قیمت کارخانه را افزایش دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خيييييييييييرررررررررررررررررررررررر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
نه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خیر. کدوم یکی از تصمیمات دولت تا حالا کارگشا بوده که این دومش باشه
دلال ها کسی نیستند جز وابسته گان دولتی و آقازاده ها که کماکان کار خودشون رو می کنند.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟