به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مواردی پیش آمده که مطلوب نبودن دمای داخل خودرو که گاه بر اثر وجود اشکال در کارکرد کولر خودرو بوده، موجب پرت شدن حواس راننده برای تنظیم کولر و بروز تصادفات رانندگی شده است. در این گزارش به رایجترین اشتباهها و نکاتی که بازدهی بیشتر کولر را در پی دارند خواهیم پرداخت.
در ماههای گرم، دمای خودرو پارک شده در زیر نور خورشید تا ۶۰ درجه افزایش مییابد ومی توان با چند اقدام ساده دما را ظرف نیم ساعت به ۲۵ درجه کاهش داد، اما این اقدامات شامل شروع به کار سریع کولر آن هم بر روی درجه آخر نیست. نخستین پیشنهاد این است که درب یا شیشههای خودرو را برای چند دقیقه باز نگهدارید تا گرمای داخل به شیوه طبیعی کاهش یابد. سپس میتوان داخل ماشین نشست و کولر را روی درجه متوسط روشن کرد.
شاید بارها بیش آمده که هوای خنک خروجی انتظار سرنشینان را برآورده نمیکند و تنها چاره افزایش درجه کولر به نظر میرسد. اما در واقع اینطور نیست و کافی است دریچههای هوای خروجی را اندکی شخصی سازی کرد تا در عملکرد کولر در خنک سازی محیط داخل خودرو بهبود حاصل شود. بهترین حالت نیز قرار دادن منافذ دقیقا رو به روی صورت سرنشین و راننده نیست بلکه بهتر است منافذ در جهات بالا قرار گیرند تا گردش هوا به بهترین نحو صورت گیرد و هوای خنک به همه سرنشینان برسد.
بسیاری از مشکلات کولر خودروها از عدم بررسیهای دورهای کولر و سرویس نکردن آن است. در صورتی که استانداردها از تعویض فیلتر گرده کولر پس از هر ۱۵ هزار کیلومتر سخن میگویند.