با واردات چهل و یکمین محموله واکسن به کشورمان؛

مجموع واکسن وارداتی از ۲۹ میلیون دوز فراتر رفت

با واردات چهل و یکمین محموله واکسن به کشورمان، مجموع واکسن وارداتی به ایران به بیش از ۲۹ میلیون دوز رسید. واکسن‌هایی که اغلب شان «سینوفارم-پکن» و وارداتی از چین است و شواهد و قرائن حکایت از افزایش سرعت ورودشان به کشورمان در روز‌های پیش رو دارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۰۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 26 August 2021
|
10747 بازدید
|
۲
تابناک اجتماعی
با واردات چهل و یکمین محموله واکسن به کشورمان در صبح امروز، مجموع واکسن وارداتی به ایران به بیش از ۲۹ میلیون دوز رسید.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز و با واردات محموله جدیدی از واکسن شامل ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم-پکن»، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۲۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۱۰ دوز رسید. وارداتی که یک تفاوت آشکار با قبل داشت که آن، حجم دو برابری محموله در قیاس با محموله‌های قبلی بود.

افزایش حجم محموله وارداتی در حالی رقم خرده که پیشتر مسئولان کشورمان از شتاب گرفتن روند واردات واکسن خارجی کووید ۱۹ از شهریور ماه خبر داده بودند. وعده‌ای که به نظر محقق شدنی ست چراکه بعد از مدت‌ها حجم محموله‌های وارداتی کشورمان از چین از ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار دوز افزایش یافته و رشد صد درصدی نشان می‌دهد.

نکته قابل تامل در این میان، سهم عمده واردات واکسن کشورمان از مبدا چین است که ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دوز را شامل می‌شود. واکسن‌هایی که بیش از ۱.۵ میلیون دوز آن اهدای این کشور و مابقی وارد شده توسط جمعیت هلال احمر کشورمان است. این در حالی است که از سازمان بهداشت جهانی به رغم فروش بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن آسترازنکا در قالب سبد کوواکس، تنها کمی بیش از ۲ میلیون دوز آن را به ایران تحویل داده است.

افزون بر این، روسیه نیز که طی دو توافق نامه و قرارداد متعهد به فروش ۶۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به ایران شده تا کنون کمی بیش از ۱ میلیون دوز آن را تحویل داده و در خلف وعده، رکوردشکنی چشمگیری نشان داده است. خلف وعده‌ای که هند نیز با فروش ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکسین و تحویل تنها ۱۵۰ هزار دوز آن، تکرارش کرده و کار به جایی رسیده که مقامات کشورمان طی نامه نگاری رسمی با مقامات این کشور خواستار بازپسگیری مبالغ پرداخت شده برای خرید واکسن‌های تحویل نشده شده اند.

این در حالی است که گفته می‌شود پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان بهداشت جهانی برای عمل به تعهداتش به از سر گیری ارسال محموله‌های خریداری شده از سبد کوواکس شده و قرار است به زودی محموله‌های تازه‌ای از واکسن آسترازنکا به کشورمان واصل شود تا نگرانی افزادی که دوز اول این واکسن را دریافت کرده و چشم انتظار دریافت دوز دوم آن هستند، مرتفع گردد.
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
پس این واکسن ها کجا میرند ؟ در شهرستانها واکسن نیست ولی هر روز واکسن وارد میشه یعنی چه؟
عبس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
هفدهمین محموله هم وارد شده اما هنوز 10 درصد جمعیت هم واکسینه نشدن!!!

این واکسیناسون قطره ای دردی رو درمان نمیکنه...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟