بازدید مقام‌های ارشد نظامی ترکیه از مناطق مرزی

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به همراه فرماندهان نظامی این کشور برای سرکشی از مناطق مرزی با ایران در استان وان حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹۳
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ 08 November 2021
|
5163 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آکار به همراه یاشار گولر رییس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان نیروی زمینی، دریایی و هوایی ترکیه به استان وان سفر کردند.

بر اساس این گزارش، آکار همراه با فرماندهان ارتش از مناطق مرزی وان بازدید کردند. آنچه از تصاویر منتشره توسط وزارت دفاع ترکیه مشخص برمی‌آید این است که این بازدید از طریق بالگرد صورت گرفته است.

به تازگی ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به خاک خود در مرز استان وان با ایران در حال ساخت یک دیوار ۶۳ کیلومتری است.

عملیات ساخت دیوار مرزی ترکیه پس از افزایش مهاجرت شهروندان افغانستان در پی تشدید حملات گروه طالبان به مناطق مختلف این کشور، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

به گفته مقام‌های دولت آنکارا، استان وان یکی از مقاصد مهاجران افغانستان است و در هفته‌های اخیر با تشدید درگیری‌ها در این کشور، مهاجران بیشتری به صورت غیر قانونی وارد ترکیه شده‌اند.

دیوار کشی توسط ترکیه در مرز‌های خود سبب شده که افراد بصورت غیر قانونی سوار به کامیون‌های خروجی از کشور شده و مشکلاتی نیز برای رانندگان ایجاد می‌کند.

ایران حدود ۵۰۰ کیلومتری مرز مشترک با ترکیه دارد که عمده آن مناطق صعب العبور کوهستانی است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟