بایدن: اقدام پوتین آغاز تجاوز روسیه به اوکراین است

رئیس‌جمهوری آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت واشنگتن در سخنانی ضمن اعلام تحریم دو بانک روسی گفت: «ما قصد جنگ با روسیه را نداریم، اما می‌خواهیم این پیام را برسانیم که به همراه متحدانمان از هر وجب از قلمرو ناتو دفاع خواهیم کرد.»
کد خبر: ۱۱۰۶۰۹۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶ 23 February 2022
|
5703 بازدید
|
۲
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «جو بایدن» از اعمال تحریم‌ها علیه دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد و اعلام کرد افراد نزدیک به پوتین نیز تحریم خواهند شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: دور نخست تحریم‌های آمریکا در همراهی با متحدان این کشور آغاز شده است و دو بانک روسیه از جمله بانک ارتش این کشور تحریم می‌شوند. همچنین شخصیت‌های بلندپایه دولت روسیه و اعضای خانواده آن‌ها مشمول تحریم می‌شوند.

او ادامه داد: اقدام پوتین آغاز تجاوز روسیه به اوکراین است. ما تحریم‌های قوی‌تری نسبت به تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۴ اعمال کردیم، آغاز خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که آمریکا و شرکایش دست روسیه را از سیستم مالی غرب قطع می‌کنند و در این راستا چهار تحریم بر دو نهاد مالی روسیه به نام‌های «وی‌ای‌بی» و «بانک نظامی» روسیه اعمال می‌شوند.

بایدن در ادامه سخنان خود افزود: پوتین مستقیما به حق حیات اوکراین حمله کرد. او غیر مستقیم کشور‌هایی را که سابقا در دست روسیه بودند تهدید کرد؛ از جمله کشور‌هایی که امروز دموکراسی‌هایی شکوفا و اعضای ناتو هستند. اقدام بعدی روسیه هر چه باشد، ما آماده‌ایم که با اتحاد، شفافیت، و عزم راسخ به آن پاسخ دهیم.

بایدن با بیان این که پوتین در حال تهیه چارچوبی برای گرفتن سرزمین‌های بیشتر به زور است، افزود: اجازه نقل و انتقال بیشتر نیرو‌های آمریکایی و تجهیزات نظامی در اروپا را داده‌ایم تا متحدان آمریکا در منطقه بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی تقویت شوند.

جو بایدن تأکید کرد که ایالات متحده در اوکراین با روسیه نخواهد جنگید، اما آمریکا و متحدان این کشور از هر وجب از قلمروی ناتو دفاع می‌کند.

او در ادامه گفت واشنگتن با برلین در حال همکاری است تا اطمینان حاصل کند پروژه نورد استریم-٢ ادامه پیدا نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ سرباز و انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه در اطراف اوکراین گفت احتمال حمله در روز‌های آینده بسیار جدی است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
مقصر امریکاست که همه جارا میخاد بابا اوکراین دیگه ول کن چقد پرطمع هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
اقای پوتین

قانون جنگل را تو به اثبات رساندی

اکراین باید از سازمان ملل خارج شود
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟