با چهارصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی اوکراین به دونتسک و وقوع انفجارهای مهیب+فیلم/ درخواست فرمانده ارشد پوتین برای پایان دادن به جنگ اوکراین

چهارصد و سیزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۰۲
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 16 April 2023
|
37628 بازدید
|

حمله موشکی اوکراین به دونتسک و وقوع انفجارهای مهیب+فیلم

بین الملل تابناک: چهارصد و سیزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تمجید پوتین از روابط و همکاری‌های نظامی روسیه و چین
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۰۰:۳۶

«لی شانگ فو» وزیر دفاع چین که به مسکو سفر کرده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین دیدار و رایزنی کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در این دیدار به وزیر دفاع چین گفت: همکاریهای نظامی روسی-چینی به تقویت روابط استراتژیک و براساس اعتماد میان دو کشور کمک می‌کند.

رئیس جمهور روسیه از همکاریهای جامع و موفقیت آمیز میان مسکو و پکن تمجید کرد. وی گفت: من فکر می‌کنم که این یکی دیگر از حوزه‌های مهم است که شخصیت استراتژیک و اعتماد محورِ روابط میان ما را تقویت خواهد کرد. 

پوتین به شانگ فو همچنین گفت: وزرای دفاع روسیه و چین اطلاعات مفیدی را تبادل کرده و رزمایشهای مشترک برگزار کرده‌اند. 

رئیس جمهور روسیه سفر رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به روسیه در ماه مارس را یادآور شد؛ زمانی که همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع یکی از موضوعات مهم در دستور کار بود.

پوتین در ادامه خطاب به وزیر دفاع چین که هنگام دیدار با وی به او سلام نظامی داده بود گفت: وزیر دفاع چین برنامه کاری بسیار غنی در روسیه دارد. ما از دیدن شما خوشحالیم. من مطمئن هستم که دیدار شما در بالاترین سطح ممکن برگزار خواهد شد. به روسیه خوش آمدید.

در این دیدار همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز حضور داشت. 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، انتظار می‌رود لی و شویگو در گفت‌وگوهای خود درباره وضعیت و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه دفاعی و همچنین موضوعات مهم امنیتی جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کنند. این اولین سفر خارجی لی پس از تصدی سمت وزیر دفاع چین در ماه مارس است.

ایتالیا 20 توپ خودکششی به اوکراین ارسال کرد
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۲۲:۳۵

 رسانه‌های ایتالیایی خبر دادند که این کشور در حال انتقال حدود 20 سامانه توپ خودکششی M109L به اوکراین است. 

این رسانه‌ها نوشتند که شاهدان عینی شاهد این سامانه‌ها در ایستگاه راه آهن شهر اودین در شمال شرق این کشور بوده‌اند. 

فیلم ویدئویی منتشر شده، قطاری را نشان می‌دهد که حدود 20 توپ خودکششی را در واگن‌های حمل مخصوص قرار داده و با سرعتی حدود 5-10 کیلیومتر بر ساعت در حال حرکت است. 

دیگر رسانه‌های ایتالیایی پیشتر خبر داده بودند که رم توپ‌های مشابهی را در اکتبر سال گذشته میلادی به اوکراین ارسال کرده بود. 

گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی و مکرون درباره سفر چین
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۸:۵۷

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در تلگرام اعلام کرد که با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بیش از یک ساعت و نیم گفت‌وگوی تلفنی داشته که محور مهم گفت‌وگوی آنان درباره سفر چین بوده است.

زلنسکی جزییات بیشتری از این گفت‌وگو منتشر نکرده است.

در اوایل ماه آوریل، مکرون در سفر به چین با مقامات این کشور دیدار داشت.

وی در پایان این سفر گفت: اروپا نباید در مساله تایوان به پیروی از آمریکا بپردازد.

صحبت‌های مکرون با انتقاد شدید برخی رهبران غربی روبرو شد.

مکرون گفته بود کشورهای اروپایی به جای تقلید و پیروی از آمریکا برنامه‌های خودشان را در مورد مسائل بین‌المللی ارائه کنند.

دومین تبادل بزرگ اسرا بین روسیه و اوکراین در یک هفته
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۸:۵۷

 یک مقام ارشد ریاست‌حمهوری اوکراین از تبادل اسرا با طرف روس در روز عید پاک خبر داد. 

آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی یکشنبه (۱۶ آوریل) در پیامی تلگرامی اعلام کرد: ۱۳۰ نفر از افراد خود را بازمی‌گردانیم. [تبادل] در چند مرحله در چند روز گذشته انجام شده است. 

به گزارش رویترز، نیروهای اوکراینی و روس از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین که اکنون در چهاردهمین ماه خود قرار داد، به طور منظم تبادل اسرا داشته‌اند. 

طبق این گزارش، مشخص نیست چند اسیر روس در مقابل آزاد شدند. یرماک گفت افرادی که به خانه بازمی‌گردند شامل نظامیان، گارد مرزی و اعضای گارد ملی، ملوانان و کارمندان گارد مرزی دولتی هستند. 

این تبادل دومین تبادل بزرگ در یک هفته گذشته بین طرف‌های درگیر در اوکراین بود. روسیه و اوکراین دوشنبه هفته گذشته اعلام کردند در ازای ۱۰۶ زندانی روس، ۱۰۰ اوکراینی آزاد شدند. 

وزیر خارجه اوکراین به عراق سفر می‌کند
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۸:۵۶

منابع عراقی از سفری که وزیر خارجه اوکراین به این کشور خواهد داشت، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق روز یکشنبه اعلام کرد «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه و رایزنی پیرامون چگونگی تعامل با موضوعات مختلف و چالش های منطقه ای و بین المللی به بغداد، پایتخت عراق سفر خواهد کرد.

وی افزود: کولبا در جریان سفرش به بغداد با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «فؤاد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این سفر در ادامه سفر یک مسئول اوکراینی نزدیک به رئیس جمهور این کشور در ماه مارس انجام می‌شود؛ سفری که طی آن مذاکرات محرمانه ای با مقامات عراقی از جمله محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی صورت گرفت و راه را برای سفر این هیئت امنیتی به عراق هموار کرد.

درخواست فرمانده ارشد پوتین برای پایان دادن به جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۸:۵۵

یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی موسوم به «واگنر» که یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز محسوب می‌شود، از وی خواسته تا اعلام کند که «مسکو به اهداف عملیات نظامی در اوکراین دست یافته و پایان جنگ را اعلام کند!»

پریگوژین در پیامی در کانال تلگرامی خود، از پوتین خواست تا اعلام کند که «مسکو بخش قابل توجهی از جمعیت مذکر اوکراین را از بین برده و قلمرو این کشور را تصرف کرده و در عملیات نظامی به پیروزی رسیده است!»

پریگوژین همچنین مدعی است که «روسیه بخش زیادی از قلمرو اوکراین را تصرف کرده و بهترین راهبرد برای ارتش روسیه، که تلفات سنگینی را متحمل شده، این است که دستاوردهای فعلی را حفظ کند.»

او که پیش‍‌تر گزارش‌هایی درباره اختلاف نظرش با پوتین منتشر شده بود، تاکید کرد که «هیچ خطری قدرت روسیه را تهدید نمی‌کند.»

فرمانده واگنر همچنین مدعی شده که «به طور کلی هم برای مقامات و هم برای جامعه، پایان دادن به عملیات نظامی ضرورت دارد.» به گفته وی، «ما(روسیه) تعداد زیادی از سربازان اوکراین را کشته‌ایم و می‌توانیم اعلام کنیم که عملیات نظامی تکمیل شده و علاوه بر تصرف بخش زیادی از قلمرو اوکراین، موفق شده‌ایم که در مسیر شبه جزیره کریمه، یک کریدور زمینی ایجاد کنیم.»

درز اطلاعاتی پنتاگون

نشریه نیویورک‌تایمز هفته گذشته گزارش داد که یک سری ۲۷ صفحه‌ای از اسناد محرمانه به فضای مجازی درز پیدا کرده که حاوی شواهدی درباره نفوذ عوامل اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در دستگاه اطلاعاتی روسیه و همچنین مدارکی مبنی بر مناقشه داخلی بین آژانس‌ها و نهادهای مختلف امنیتی مسکو است.

این اسناد همچنین مدعی است که روسیه شمار قربانیان خود در جنگ را مخفی کرده و جزئیاتی درباره جلسه بین پوتین، پریگوژین و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را منتشر کرد.

براساس این اسناد، سرویس امنیت فدرال روسیه شمار کشته‌ و زخمی‌ها در جنگ را بیش از ۱۱۰هزار نفر اعلام کرده و این در حالی است که برخی مقامات آمریکایی پیش‌تر مدعی شدند که شمار تلفات ارتش روسیه بیش از ۲۰۰هزار نفر است.

حمله موشکی اوکراین به دونتسک و وقوع انفجارهای مهیب+فیلم

«دنیس پوشیلین» سرپرست جمهوری خلق دونتسک، از حمله ارتش اوکراین به این منطقه در شب عید پاک و کشته شدن دست‌کم یک تن و زخمی شدن شش تن دیگر خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در حالی که عبادت‌کنندگان برای برگزاری مراسم عید پاک در کلیسای جامع در مرکز شهر دونتسک حضور پیدا کرده بودند، ارتش اوکراین بیش از بیست موشک به منطقه غیرنظامیان شلیک کرد که برخی از این موشک‌ها در نزدیکی کلیسای جامع فرود آمدند.

مقام‌های محلی در این خصوص گفتند که  در جریان گلوله باران نیروهای اوکراین به مرکز دونتسک، در نزدیکی کلیسای جامع که در آن مراسم عید پاک برگزار می‌شد، یک موشک سقوط کرد و مردم مجبور به تخلیه کلیسا شدند.

تعداد بازدید : 6772

در پی حملات موشکی ارتش اوکراین به دونتسک دست‌کم یک تن جان خود را از دست داد و شش تن دیگر از جمله شماس کلیسا زخمی شدند.

مقام‌های محلی اعلام کردند که یکی از موشک‌های ارتش اوکراین مستقیم به یک مهدکودک برخورد کرد که در نتیجه آن ساختمان این مکان کامل تخریب شد.

ویدئوهای منتشره در شبکه های اجتماعی، لحظه هولناک از حملات مهیب ارتش اوکراین به مناطق مسکونی دونتسک را نشان می‌دهد، به طوری که دود فضای اطراف کلیسایی در «اوچرتنینو» دونتسک را فرا گرفته است.

انتقاد کی‌یف از لهستان برای ممنوعیت واردات غلات اوکراین

وزارت سیاست کشاورزی و غذای اوکراین اعلام کرد که کشورش تصمیم لهستان برای ممنوعیت موقت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را نقض توافق‌های دوجانبه قبلی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ای که تارنمای این وزارتخانه در این باره منتشر کرده، آمده است: تصمیم همکاران لهستانی ما برای محدود کردن موقت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین و همچنین ممنوعیت ترانزیت این محصولات از طریق لهستان، باعث تاسف است.

این بیانیه با تاکید بر اینکه تصمیم طرف لهستانی با توافقات قبلی دو کشور مغایرت دارد، می‌افزاید: هفته گذشته به توافق رسیده بودیم که چهار محصول کشاورزی از اوکراین از خاک لهستان به کشورهای دیگر منتقل شود.

این وزارتخانه در انتقاد از تصمیم طرف لهستانی خاطرنشان کرد که واکنش‌های یک‌جانبه و تند به مسائل مختلف، به حل و فصل مثبت شرایط منجر نمی‌شود؛ بنابراین،‌ دولت لهستان روز گذشته واردات محصولات کشاوری از اوکراین را موقت تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ممنوع اعلام کرد.

ایستوان ناگی وزیر کشاورزی مجارستان نیز روز شنبه اعلام کرد که این کشور در راستای حمایت از کشاورزان مجارستانی واردات غلات از اوکراین را تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ممنوع می‌کند.

ناگی در بیان علت این تصمیم دولت مجارستان تصریح کرد، اتحادیه اروپا در اقدام علیه مساله غلات بسیار ارزان اوکراینی که به بازارهای اروپایی سرازیر شده، شکست خورده است.

به گفته وی، کشاورزان اوکراینی از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که دیگر در اتحادیه اروپا مجاز نیست و این باعث شده آن‌ها بتوانند هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

در همین رابطه، جمعه شش کشور اروپایی از جمله لهستان، از ایجاد سازوکاری برای خرید و اعمال عوارض گمرکی بر محصولات کشاورزی اوکراین حمایت کردند.

به گفته ساموئل ولکان وزیر امور خارجه اسلواکی، برداشت غلات در اتحادیه اروپا تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد و اگر شرایط عرضه غلات اوکراین بدون تغییر بماند، کشاورزان محلی ورشکست خواهند شد.

اسلواکی نیز ورود و خرید غلات از اوکراین را موقت و از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۶ فروردین) ممنوع اعلام کرده است.

تحریم ۶۹۲ فرد و شرکت روسی و بلاروسی توسط اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین علیه ۶۹۲ فرد و شرکت روسی و بلاروسی تحریم وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت ملی اوکراین در اقدامی ۶۹۲ شرکت و فرد از روسیه و بلاروس را تحریم کرد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این تصمیم را اجرایی کرده است.

بر اساس حکمی که در وب‌سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، اقدامات تحریمی علیه ۴۳۸ فرد و ۲۵۴ شرکت از دو کشور وضع شده است.

مهمترین افراد در لیست تحریمی "کسنیا شویگو"، دختر وزیر دفاع روسیه، "سرگئی کوالچوک"، وزیر ورزش و گردشگری بلاروس و "سوتلانا خورکینا"، برنده دو مدال المپیک هستند؛ این تحریم‌ها برای یک بازه ۵۰ ساله وضع شده‌اند.

ممنوعیت ورود به خاک اوکراین، صدور ویزای اوکراین، لغو بازدیدهای رسمی و ممنوعیت انجام تعهدات اقتصادی و مالی علیه این افراد وضع شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
پس پوتین شکست خورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
پوتین همون پشت درهای کیف که نتونست وارد شود یعنی روز دهم شکست مطلق خورده بود. ولی خودش و خانواده و دوستانش که هزینه نمیدن. از جان و مال مردم روسیه برای حفظ قدرت استفاده میکند و میگه تا من هستم جنگ هم هست و هر کسی مخالف سیاست من باشه خاین و مزدور خارجیهاست. دیکتاتور همه چیز و همه پیروزی را ادامه قدرتش میداند ولو مردم و کشورش فقیر ترین در اروپا شود
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
درامد نفت و گاز روسیه از روزی ۱.۵ میلیارد دلار رسیده به ۴۰۰ میلیون دلار. دیگه پوتین نمی تونه رانت و پول پخش کنه و ذوب و وفاداری بخره. دیدنی تر هم خواهد شو
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
دمت گرم رکراین قهرمان مقاومت بکن عاقبت تجاوز مثل صدامه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
آقای کانادایی اگر پوتین بجای سی شش هزار سرباز با دویست هزار سرباز به کی‌یف حمله بیرحمانه می‌کرد بازم همین را می‌گفتی بله بخاطر این جنگ روسیه ضرر اقتصادی کرده ولی همون همسایه جنوبی شما هم ممکن است خسارت ببینه و همین طور محل سکونت شما بهرحال تورم بعد از پاندمی و جنگ اوکراین خودتان میدانید که بزودی قراره اعتراضات مردمی شروع بشه اگر این حرف من را نژاد پرستی تلقی نکنید میگم شما بریتانیایی تبار ها ترسو و بی بخار هستید راحت تو مناطق آرام نشستید و کتاب مطالعه می‌کنید و نهایتاً در آب های اطراف قلمرو تان ماهی گیری میکنید یا کشاورزی میکنید و تمام دنیا را به جون هم میندازید تا خودتان باقی بمانید واسه همین است که جنتلمن هستید شما ها جرأت جنگ مستقیم ندارید و اگر به کشورتان حمله بشه تسلیم میشید قبول ندارید اگر در بین فرماندهان ارشد هیتلر اختلاف نبود و هیتلر بی خیال شوروی میشد الان بریتانیا و جزیره ایرلند بخشی از خاک آلمان میشد من با نظر مانشتاین مخالف هستم حتی بریتانیا در کانادا هم باقی نمی‌ماند شما بریتانیایی ها نه در جنگ جهانی اول و نه در دومی نتوانستید از مستعمرات خود محافظت کنید و الان مستعمره مستعمره سابق تون نیو انگلند ببخشید ایالات متحده آمریکا شدید شما عامل تجزیه ایران هستید قتل رییس علی دلواری هستید بحرین را از ما گرفتید و باعث عقب ماندگی مردم ایران شدید روسیه همیشه باعث شده شما بریتانیایی ها باقی بمانید لعنت به روسیه و لعنت اروپا شما بریتانیایی ها آروم نشستید و کاری نمی‌کنید کسای دیگه برای شما دست شان به خون آغشته میشه سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن اصل اساس شما است امیدوارم ناراحت نشید منظورم شما نبودید بریتانیا بود اگر به شما بود عذرخواهی میکنم ولی از انگلیسی نه و همین طور آلمانی و فرانسوی و آمریکایی چرا گوادلوپ کالاهان اشمیت دستن کارتر خدا از شما نگذره لطفاً چاپ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
خبر حمله موشکی اوکراین را بگذارید در کنار خبر درخواست صلح از طرف فرمانده ارشد روسی تا متوجه شوید که پیروز جنگ کیست و پوتین متجاوز به چه فلاکتی افتاده است.
زنده باد مردم قهرمان و صبور اوکراین که همچون ملت نجیب ایران مصائب یک جنگ تحمیلی را تحمل کردند و سرانجام با توکل به خدا پوزه متجاوز را به خاک مالیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
این یارو حتی از فرمانده ارتش روسیه هم به پوتین نزدیکتر هست ولی وقتی اب به زیر پای چاکران و جان نثتران برسد ناگهان دیکتاتور را تنها میگذارند. دیدنی شده و تازه اولش هست. منتظر تابستان داغ باشید تا بس دیدنی تر بشه برای پوتینی ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
پیروزی اکراین یعنی آمدن ناتو به مرزهای ایران اونوقت به شما چی میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
در زمان هعدنامه های گلستان و ترکمنچای هم بعضی از مردم و مسئولین مملکت ما ادعا می کردن ایران پیروز شده ولی اصل قضیه جدایی سرزمین آران از مام میهن بود
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
کانادایی متوهم دلقک صهیونیستی پرست
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
حتماً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
در کنار خبر اختلاس زلنسکی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
روسیه اگر شکست بخوره تجزیه نیشه اونوقت جهان یک نفس راحت میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
غربی ها فاسدن و دیکتاتور جهانی و باید شکست بخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
حمله اوکراین؟ یا حمله ناتو؟
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
مهم نیست مهم اینه که پوتین به دمپایی تبدیل شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
اکراین که نابود شد تموم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
اوکراینی ها از نازی ها هم وحشی ترند
پاسخ ها
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
ما که با نازی ها خوب بودیم؟ صهیونیست ها رو می کشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
آغاز شکست تمام عیار پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
ببین اکراین چه کرده که مردم یه استان نمی خوانش. به زور می خواد بره استان خودش و بگیره . اینجور مواقع که می شه غربیها دموکراسی و نظر اکثریت یادشون می ره فقط واسه خاورمیانه دموکرات می شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
مگه صدام خرمشهر رو اشغال كرد مردم كشورشون رو نمي خواستن خب حمله كرديم گرفتم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
مطمئنی که اکثریت میخوان با روسیه باشند؟ البته که اینجوری نیست!!!
جهت اطلاع تان هر دو طرف خیلی دروغگو و در عملیات جنگی وحشی تر از یکدیگر هستند. و تنها بیچاره اونهایی هستند که نه توان مالی و فیزیکی رفتن از منطقه جنگ را دارند و تو این وسط وقتی منطقه دست به دست میشه تمام عقده های شکست را هم سر اون بیچاره ها خالی میکنند!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
عجب تحلیلی بود
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
عقب نشینی روسیه یعنی تجزیه و فروپاشی روسیه عقب نشینی اوکراین هم همین طور پس جنگ ادامه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
به نظرم آخرش به جاهای خوبی میرسه این جنگ ، البته برای غرب و چین.....غربی ها به خواسته نابودی اقتصاد روسیه و نیروها و تجهیزات نظامیش میرسند ! چین ام میتونه نفت و گاز مفت تامین کنه از روسیه !!
یک سال دیگه جنگ لازمه ادامه داشته باشه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
عمو پوتین داری بد چیزای تجربه می‌کنه! یه جنگ سخت با یه کشور کوچولو و تحریمای کمر شکن؛داره اذیتش می‌کنه کم کم از خواب خرگوشی بیدار میشه و می‌فهمه اگه بمب اتم نداشت روسیه یه کشور درجه ۳ محصول میشد نه یه ابر قدرت اوسکول
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
بلی دقیقاً همینه، هژمونی ارتش توخالی سرخ شکسته شد!!! و باد دماغ آقای پوتین هم گرفته شد، تا دیگر کشورهای اینچنینی هم به فکر عمیقی فرو روند که در جهان کنونی چه اسلحه هایی چی کاره هستند و چقدر داشتن اطلاعات از طریق ماهواره و ابزارهای دیگه چقدر مهم هستند!!!
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
کدوم ارتش سرخ شوروی سال هاست که مرده است فکر کنم سی چند سال
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات