با پانصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به مرکز فرماندهی نظامی اوکراین/ حمله اوکراین به کشتی ناوگان دریای سیاه روسیه/ حملات هوایی سنگین روسیه به بندر اودسا

پانصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۰۲
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ 27 July 2023
|
31210 بازدید
|

حمله روسیه به مرکز فرماندهی نظامی اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای حضور رئیس گروه واگنر در سن پترزبورگ روسیه
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۲۱:۱۸

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از حساب‌های مرتبط با گروه نظامی خصوصی واگنر ادعا کرده «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه در سن پترزبورگ در حاشیه نشست روسیه-آفریقا دیده شده است. 

سی‌ان‌ان گزارش داده نتوانسته فردی که به نظر یک مقام آفریقایی می‌رسد و در حال دیدار با رئیس واگنرهاست را شناسایی کند اما این فرد آویزی دارد که با آنچه سایر مقامات حاضر در این نشست دور گردن دارند، مطابقت دارد. 

طبق ادعای یک کانال تلگرامی روسی، پریگوژین بی‌سروصدا با اعضای هیأت آفریقایی در حاشیه نشست سران روسیه و کشورهای آفریقایی در سن پترزبورگ دیدار کرد. اعضای گروه واگنر در کشورهای آفریقایی حضور و فعالیت نظامی دارند و گفته می‌شود به آن‌ها در مقابله با تروریسم کمک می‌کنند. 

طبق گزارش سی‌ان‌ان، این اولین بار است که پریگوژین پس از هدایت شورش مسلحانه واگنرها در ماه گذشته در انظار عمومی در روسیه دیده شده است. از زمان شورش، او فقط ۱۹ ژوئیه حین احوالپرسی با نیروهایش در یک ویدئو که به نظر می‌رسید در پایگاهی در بلاروس ضبط شده بود، در انظار دیده شده بود. 

این رسانه آمریکایی گزارش داد ویدئوی مذکور برفکی و در نور کم فیلمبرداری شده بود، بنابراین نمی‌تواند به قطعیت تایید کند فرد مذکور پریگوژین بوده، اما «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) متعاقباً تایید کرد بنیانگذار واگنر در مینسک بوده است. وی در این خصوص گفت: کمی جابجا شده است. فکر می‌کنم اخیراً در مینسک بوده است. مطمئن نیستم برنامه‌ای برای بازنشستگی در حومه مینسک داشته باشد اما او مدتی را هم در روسیه گذراند. 

زلنسکی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات از حکومت نظامی استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۲۰:۱۰

رییس‌جمهور اوکراین خواستار تمدید وضعیت اضطراری برای این کشور شد امری که براساس قانون اساسی این کشور، مانع از برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو و کارزارهای انتخاباتی آن خواهد شد.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حکومت نظامی اعلام کرد که از آن پس مرتب تمدید شده است. آخرین مورد تمدید ۹۰ روزه آن ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) اعلام شده و  قرار است ۱۸ اوت(۲۷ مرداد) تاریخ آن به پایان برسد. اگر رادا (پارلمان اوکراین) با این درخواست زلنسکی موافقت کند، وضعیت اضطراری تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) تمدید خواهد شد.

طبق قانون اساسی اوکراین، انتخابات پارلمانی باید تا ۲۹ اکتبر (۷ آبان) برگزار شود و فرصتی ۶۰ روزه از ۲۸ اوت (۶ شهریور) برای کارزارهای انتخاباتی در نظر گرفته شده است. اگرچه، برگزاری کارزارهای انتخاباتی و رای‌گیری در دوران حکومت نظامی طبق آن ممنوع است. اگر وضعیت اضطراری دوباره تمدید شود، با برگزاری کارزارهای انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری تداخل خواهد کرد که در حال حاضر قرار است در مارس ۲۰۲۴ انجام شود.

زلنسکی در ماه مه گفته بود: اگر حکومت نظامی شود، نمی‌توانیم انتخابات برگزار کنیم. قانون اساسی برگزاری هرگونه انتخابات در مدت حکومت نظامی را ممنوع می‌سازد.

او همچنین مدتی بعد به شبکه بی‌بی‌سی گفت که «انتخابات باید در زمان صلح برگزار شود که مبارزه‌ای در کار نیست.»

برخی حامیان اوکراین در اروپا و آمریکای شمالی از لغو احتمالی انتخابات اوکراین انتقاد کرده‌اند. تاینی کاکس، رییس مجمع پارلمانی شورای اروپا در گفت‌وگویی در ماه مه گفته بود که اوکراین باید هرچه سریع‌تر برای رای‌گیری آماده شود. کاکس گفت، «اگرچه دموکراسی فقط محدود به انتخابات نیست، اما من فکر می‌کنم همه ما موافقیم که بدون انتخابات، دموکراسی به درستی عملی نخواهد شد.»

سه ماه پس از آغاز درگیری با روسیه، در ماه مه ۲۰۲۲، زلنسکی قانونی را وضع کرد که به او اجازه می‌داد هر حزب سیاسی را که صرفا متهم به «طرفداری از روسیه» هستند، بدون هیچ حق درخواست تجدیدنظر ممنوع الفعالیت کند. از آن زمان، او ۱۲ حزب، از جمله بزرگترین بلوک مخالف پارلمانی را غیرقانونی اعلام کرده است.

در اوایل ماه جاری، سرویس اطلاعات فدرال سوئیس، زلنسکی را به تلاش برای «حذف سیاسی» شهردار کی‌یف ویتالی کلیچکو پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متهم کرد.

بر اساس گزارش محرمانه ای که به شبکه NZZ درز کرده است، سازمان اطلاعات سوئیس با استناد به "اطلاعات معتبر" گفت که زلنسکی "ویژگی‌های اقتدارگرایانه نشان می‌دهد" که ممکن است به فشار غرب منجر شود.

حملات هوایی سنگین روسیه به بندر اودسا
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۲۰:۰۹

منابع روسی از حملات سنگین به بندر اودسا در دریای سیاه خبر دادند و اینکه خساراتی سنگینی به این بندر وارد شده است.

روسیاالیوم گزارش داد: همه شواهد میدانی حکایت از این دارد که حملات موشکی علیه بنادر اوکراین در دریای سیاه پس از حمله تروریستی به پل کریمه، اهدافش محقق شده است.

این رسانه روس اعلام کرد: زیرساختهای دریایی در بندر اودسا و شهرهای مجاور متحمل آسیب های شدید شده است. در کنار آن پایگاه مزدوران خارجی و فرودگاه نظامی نیکولایف منهدم شده است.

روسیاالیوم گزارش داد: ارتش روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ موشک کالیبر، ۸ موشک خا-۲۲ شلیک کرده است. همچنین دهها پهپاد هجومی اهداف دشمن را هدف قرار داده است.

این رسانه روس اعلام کرد: شاهدان عینی اعلام کردند که ضربات و آسیب های شدیدی به بندر اودسا وارد شده است.

این شاهدان اعلام کردند: چیزی به نام بندر نمانده است و بندر اودسا به مرکز زباله تبدیل شده است.

از سوی دیگر منابع روسی از انهدام چهار موضع وابسته به مزدوران در ساحل جنوبی اوکراین در واکنش به حمله به پل کریمه خبر دادند.

حمله اوکراین به کشتی ناوگان دریای سیاه روسیه
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۱۹:۵۹

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، تلاش سرویس‌های ویژه اوکراین برای حمله به کشتی ناوگان دریای سیاه فدراسیون روسیه که حامل موشک‌های نقطه‌زن بود را خنثی کرد.

در هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین حملات خود علیه مواضع روسیه را تشدید کرده است به امید آن‌که بتواند ناکامی‌های متعدد در برابر نیروهای روسیه را کمرنگ‌ کند که اکثر این حملات با مقاومت نیروهای روسیه روبرو و خنثی شده است.

دفتر مطبوعات سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنجشنبه، ۲۷ جولای) به خبرگزاری تاس گفت که سرویس امنیت فدرال روسیه یکی از نظامیان نیروی دریایی روسیه که به خدمت سازمان اطلاعات اوکراین درآمده است را بازداشت کرده و دو بمب دست‌ساز با ظرفیت مجموع یک کیلوگرم «تی‌ان‌تی» را از این جاسوس اوکراین ضبط کرده است.

در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه در این خصوص آمده است: «FSB تلاش سرویس‌های ویژه اوکراین برای ارتکاب یک اقدام تروریستی در یکی از کشتی‌های ناوگان دریای سیاه که حامل تسلیحات موشکی نقطه‌زن بود، خنثی کرد».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «در نتیجه اقدامات انجام گرفته، یک نیروی نظامی نیروی دریایی روسیه که به استخدام سازمان اطلاعات اوکراین درآمده بود، بازداشت شد و دو بمب دست‌ساز به وزن مجموع یک کیلوگرم تی ان ان تی از او ضبط شد».

بر اساس گزارش تاس، فرد بازداشت‌شده همچنین مظنون به انتقال اطلاعات حاوی اسرار محرمانه دولتی به ارتش اوکراین است و تدابیری برای اقامه دعوی کیفری بر اساس ماده ۲۰۵ (قانون اقدام تروریستی) و ۲۲۲.۱ (پخش غیرقانونی مواد منفجره یا ابزارهای انفجاری) و ۲۷۵ (خیانت به کشور) و ۲۸۳ (افشای اطلاعات محرمانه دولتی) در حال اجرا است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تاکنون حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را در مقابل روسیه از دست داده است و در ماه های اخیر تلاش کرده است تا با استفاده از سلاح‌هایی که غرب در اختیار این کشور قرار داده است، ضدحملاتی را با هدف بازپس‌گیری قلمروها علیه مواضع روسیه انجام دهد و بازپس‌گیری کریمه را یکی از اهداف مهم این ضدحملات اعلام کرده است.

با این‌حال، با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند و ارتش اوکراین موفق نشده در ضدحملات خود علیه روسیه پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورد.

آمریکا مرکز مراقبت تانک آبرامز در خاک لهستان ایجاد می کند
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۱۹:۵۳

 تارنمای خبری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: شرکت دفاعی لهستانی «پولسکا گروپا زبروژنویا» (Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) ) و شرکت آمریکایی «جنرال داینامیک لند سیستم» General Dynamics Land Systems (GDLS) )، تولید کننده تانک های آبرامز، توافق نامه‌ای را برای ایجاد یک مرکز تعمیر و نگهداری این تانک در شهر «پوزنان» (Poznan) واقع در غرب لهستان امضا کردند.

اسپوتنیک افزود: بنابر اعلام این شرکت لهستانی این قرارداد که در مورخ ۲۶ ژوئیه (۴ امرداد ماه ۱۴۰۲) به امضای طرفین رسید، حاصل توافق بین دو شرکت لهستانی و آمریکایی بوده و نتیجه پیامد مستقیم تصمیم «ماریوش بلاشاک» (Mariusz Blaszczak) وزیر دفاع ملی لهسستان جهت خرید تانک های آبرامز برای ارتش این کشور بوده و همچنین در آینده، این مرکز مورد استفاده نیروهای اعزامی آمریکا به لهستان و یا دیگر کشورهای اروپایی خواهد بود.

در ادامه بیانیه این شرکت دفاعی لهستانی آمده است: انتظار می رود تحویل نخستن بخش از تانک های آبرامز مدل «ام‌۱ ای‌۲» (M۱A۲) در اواخر سال ۲۰۲۴ صورت گیرد، وزیر دفاع لهستان در سال ۲۰۲۳ میلادی قرارداد دیگری را نیز برای ۱۱۶ عراده تانک آبرامز مدل «ام‌۱ ای‌۱» (M۱A۱) (با طرف آمریکایی) به امضا رسانده بود.

مقام دفاعی آمریکا:تحویل تانک های آبرامز به اوکراین بیشتر از یکسال زمان خواهد برد

درحالی اسپوتنیک از امضای توافق ایجاد مرکز نگهداری از تانک های آمریکایی آبرامز در خاک لهستان که در مجاورت با اوکراین است، خبر می دهد که «کریستین ورموت»، وزیر ارتش آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرده بود تحویل تانک‌های آبرامز ساخت کشورش به اوکراین به رغم درخواست‌های مداوم کی‌یف ممکن است تا یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد.

آمریکا در آنزمان و از مدت ها پیش اعلام کرده بود که ۳۱ عراده تانک آبرامز و ۸ خودروی بازیابی M۸۸ را به اوکراین ارسال خواهد کرد اما خاطرنشان ساخته بود که تحویل این تسلیحات زمان قابل توجهی خواهد برد.

جنگ اوکراین که با نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد، واشنگتن به همراه سایر هم پیمانان خود تا کنون هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را مانع و با حمایت های هنگفت مالی و نظامی آتش این جنگ را همچنان برافروخته نگاه داشته اند.

حمله روسیه به مرکز فرماندهی نظامی اوکراین

امروز (پنجشنبه) وزارت دفاع روسیه گفت که ارتش روسیه حملات موشکی به پست‌های فرماندهی و فرودگاه‌های نیروهای مسلح اوکراین انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که تمامی اهداف با موفقیت هدف گرفته شدند. همچنین نیروهای مسلح روسیه، حملات متمرکز را با سلاح‌های هوایی با دقت بالا و دوربرد مستقر در هوا و دریا، مراکز فرماندهی و کنترل و استقرار نیروهای مسلح اوکراین، کارگاه‌ها و سایت‌های نگهداری قایق‌های بدون سرنشین و همچنین موشک‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دریافت شده از اروپا و ایالات متحده انجام دادند.  

وزارت دفاع روسیه گفته که ۹ تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای انجام عملیات تهاجمی در دونتسک، لیمان و دونتسک جنوبی را دفع کرده است.

روسیه همچنین از حملات کوبنده به شهر بندری اودسا خبر داد. براساس گزارش‌ها، زیرساخت های دریایی در بندر اودسا و شهرهای مجاور متحمل آسیب‌های شدید گشته و پایگاه مزدوران خارجی و فرودگاه نظامی نیکولایف نیز منهدم شده است.

روسیاالیوم گزارش داد: ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ موشک کالیبر، ۸ موشک خا-۲۲ شلیک کرده است. همچنین ده ها پهپاد هجومی اهداف دشمن را هدف قرار داده است.

 روسیه به دنبال بستن بنادر اوکراین است

مقامات اطلاعاتی انگلیس چهارشنبه شب اعلام کردند: به نظر می‌رسد، روسیه پس از خروج از توافقنامه غلات دریای سیاه، در حال آماده شدن برای اعمال محاصره کامل دریایی و مسدود کردن بنادر اوکراین در این دریاست!

 هفته گذشته، مسکو از توافقنامه غلات دریای سیاه ـ که حدود یک سال پیش با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه با هدف جلوگیری از بحران جهانی غذایی امضا شده بود ـ خارج شد.

مقامات اطلاعاتی انگلیس گفتند: اکنون با توجه به خروج روسیه از توافقنامه غلات، امکان افزایش شدت و دامنه خشونت در این منطقه وجود دارد.

به گفته این مقامات اطلاعاتی انگلیس، از زمانی که روسیه از توافقنامه غلات خارج شده، ناوگروه سرگئی کوتوف در جنوب دریای سیاه مستقر شده و در حال گشت‌زنی در مسیر کشتیرانی بین تنگه بسفر و بندر اودسا در جنوب اوکراین است.

مقامات اطلاعاتی انگلیسی در آخرین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین در توئیتر نوشتند: احتمال واقع‌بینانه‌ای وجود دارد که روسیه با تغییر آرایش ناوهای جنگی خود، ناوگروه جدیدی برای رهگیری کشتی‌های تجاری که مسکو معتقد است به سمت اوکراین می‌روند، تشکیل دهد.

مسکو: حمله گسترده تانک‌های اوکراینی در زاپوریژیا دفع شد

چهارشنبه شب، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: نیروهای روسیه حمله گسترده امروز تانک‌های ارتش اوکراین در منطقه زاپوریژیا را دفع کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه بیش از یکصد نیروی اوکراینی در جریان این نبرد کشته شدند، افزود: نیروهای روسی در این نبرد، ۲۲ تانک، ۱۰ نفربر زرهی و یک خودروی زرهی رزمی اوکراین را منهدم کرده و موفق به حفظ مواضع خود شدند.

کوناشنکوف توضیح داد: نیروهای اوکراینی از صبح چهارشنبه، عملیات تهاجمی گسترده‌ای را در منطقه اورخوف در زاپوریژیا توسط سه گردان تقویت شده توسط تانک انجام دادند که تمامی حملات ارتش اوکراین با اقدامات دفاعی نیروهای روسی مستقر در این منطقه دفع شد.

وی افزود: حمله دیگری از سوی نیروهای اوکراینی در محور جنوب دونتسک به سمت شهرک نیکواسکویه در منطقه زاپوریژیا با اقدامات دفاعی نیروهای روسیه شکست خورد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد: نیروهای روسیه همچنین یک گروه شناسایی و خرابکاری اوکراینی را در نزدیکی شهرک لوگوفسکویه در منطقه زاپوریژیا ردیابی و نابود کردند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
وقتی می گوییم برخی دوستان شرق گرا و پوتینی نااگاه در خواب و خیال هستند و مردم و کشور را با این اوهام مانند دلار زدایی و پایان عصر دلار با تجارت با روبل و یوان در دست اندازند ناراحت می شوند و میگویند ما وطن فروش! هستیم. خوب. مهم نیست که این دوستان چه انگی بزنند. جای تاسف و افسوس بزرگ هست که حتی برخی تصمیم سازیان و مدیران ارشد کشور و اقتصاد ایران هم این تبلیغات را باور می کنند. این خبر را بخوانید و ببینید چه بلایی کم دانشی و بی دانشی( در خوشبینانه ترین حالت) این شرق گراها و پوتینی ها سر اقتصاد کشور اورده و اگر به خود نیاییم بیشتر خواهد اورد. شاهد و سند از خود پوتین:

"مقامات روسیه می‌گویند تنها شرط بازگشت به توافق صادرات غلات با اوکراین اتصال بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت است. سرگی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت اگر بانک کشاورزی این کشور به نام "روسلخوز بانک" به سوئیفت متصل شود، امکان بازگشت روسیه به توافق صادرات غلات با اوکراین فراهم می‌شود. ورشینین، می گوید ایجاد یک ساختار بانکی جدید برای متصل شدن به سوئیفت هم نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد است و هم زمان بر خواهد بود."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
مردک غربگدای آگاه تو چند تا بحثو با هم قاطی کردی و همه رو یکی کردی البته از بیسوادی مثل تو عجیب نیست ، کسی که طرفدار دلار زدایی هست لزوما طرفدار پوتین نیست و یا طرفدار ارتباط با همه جهان از جمله شرق ممکنه نظرش این باشه که فعلا زمان مناسب دلار زدایی نباشه
مساله پایان سلطه دلار در آینده هم خود امریکایی تایید کردن و ربطی به شرقی یا غربی بودن یا وطن فروشی نداره
حرفای پوتینم کسی تایید نکرده و هر کس طرفدار ارتباط با شرقه طرفدار پوتین نیست چنار خشکیده
برو مشقاتو بنویس به جای بازیگوشی
التماس تفکر
جویای حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
سلام برشما دوست گرامی
وقتی عربستان سعودی به صراحت میگوید دوران نفت دربرابر امنیت مرده یعنی سلطه آمریکا بردنیا به شدت ضعیف شده پس دلار زدایی سرعت میگیرد .
ازطرفی سیاست در زمان جنگ ودر هر کشوری المانهای خاص خودراداراست وکرملین از توافق غلات دنبال اهداف خود است که یکی از آنها شکستن تحریمهاست
سیاست گروکشی درمقابل فرافکنی.از طرفی همه ما وطن پرستیم وبرشرق وغرب زورگو وااستعمارگر شرم ونفرین ودوری باد.منتهای مراتب به علت اجبار ژیوپولیتیک واقع گرایانه مجبور به همکاری با چین ورسیه هستیم وشما یک نکته را فراموش نکن با غزب هم حاضر به تعاملیم ولی آنها برای فروش سلاحهایشان وچاپیدن منطقه حاضر به همکاری حتی به اندازه چین وروسیه نیستند چون اساسا در منطقه آسیا حضورسرزمینی ندارند و......درپناه حق.ت
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
به همدیگر حمله نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
انشاا... شکست دشمن متجاوز روس با فرمانده یزیدیش پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
روسی اگر مثل امریکا که به عراق بی رحامن حمل کرد حمله کنه یک ماه جنگ تموم میشه
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
دم پوتین گرم که هرکاری با یک عده بکنه بازم براشون شیرینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
با شما دیگه ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
بندر تاریخی اودسا به گفته شاهدان به زباله دان تبدیل شده و چیزی از آن باقی نمانده است، زلنسکی در اوکراین مدت زمان حکومت نظامی را تمدید کرده و شاید شاهد به تعویق افتادن انتخابات اوکراین باشیم، در حال حاضر ۲۰ درصد خاک اوکراین ضمیمه کشور روس شده، بیش از نیمی از مردان اوکراین یا کشته شده اند یا آواره گشته اند و زیر ساخت های شهری اوکراین مدفن ابزار آلات نظامی غرب شده است ووووو ....
و این است سوغات غرب آمریکایی برای اوکراین.
اگر دخالت های بیجای ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای شرقی روسیه نبود، مقامات کرملین هیچ دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشتند و اوکراین این طور در آتش جنگ و درگیری نمی سوخت.
اوکراین که در یک کلمه "نابود شد"، در جلسه سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی به عضویت ناتو در نیامد و در نخواهد آمد و این عضویت همان طور که تاریخ در آینده ثابت خواهد کرد، تنها در حد حرف باقی خواهد ماند و هدف آن تنها دلخوش کردن مقامات اوکراین برای نفوذ سیاسی در این کشور به قصد مهار قدرت روس بوده است و این باید درس عبرتی برای سایر کشورها باشد که طمعه سیاست ورزی قدرت های استعمارگری چون آمریکا نشوند چون استعماری که نظامش بر پایه سرمایه داری بنا شده، نه قانون می شناسد، نه عدالت، نه حقوق بشر و تنها به فکر تامین منافع اقتصادی خود به هر طریق ممکن است و لا غیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
این را باید یاد بگیریم که همه کشورها ازجمله رو سیه آمریکا وبقیه کشورها برای تامین منافع کشور خودشان سیاستهاشون رو تنظیم می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
مرگ بر زلنسکی دیکتاتور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
زنده باد ولادیمیر پوتین ناسیونالیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
روز عاشوراست برای شادی روح پدرانمان که دویست سال پیش در جنگ با روس‌ها شهید شدند فاتحه ای بخوانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
هیتلر هم‌ از این ادعا ها زیاد میکرد ولی عاقبتش را همه دیدند، حالا نوبت پوتین رسیده البته بماند که‌ پوتین ..‌‌.. هیتلر هم نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
هیتلر حتی یک بمب اتم هم نداشت
ولی روسیه اولین قدرت اتمی جهانه و هزاران جنگ افزار هسته ای داره

هرچند که 4 سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
با سلام . همانطوری که انتظار می رفت بعلت جنگ اوکراین که دیوار دفاعی بین اروپا و آسیا کشیده شد . روسیه قصد دارد که از طریق کریدوذ شمال و جنوب . به احتمال بسیار زیاد از طریق عراق . اردن و مصر . غلات خود را به آفریقا صادر کند . و یا از طریق کشتی . از طریق خلیج فارس و دریای عمان و خلیج عدم . لذا تلاش خواهد کرد که نقش بسیار پررنگ در منطقه خاورمیانه داشته باشد و شاید بطور عملی به طرح دو کشور یعنی اسراییل و فلسطین و.. جنگ یمن بپیوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
سبحان الله یک لحظه فکر کردم اسپورتینگ می خوانم میدانی روسیه تو اکراین گیر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
خبر تازه بی بی سی فتح روسیه توسط اوکراینه. بی بی سی بخون برات خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
اوکراین هر روز داغون تر و ویران تر می‌شود
ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات