ایلان ماسک درباره خودروهای تسلا متهم به دروغگویی شد!

یان لوکون مشهور به به پدرخوانده‌ی هوش مصنوعی، ایلان ماسک را به‌دلیل دروغ‌پردازی درباره‌ی سیستم رانندگی کاملاً خودکار تسلا به باد انتقاد گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۷۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶ 24 September 2024
|
688 بازدید

 

به گزارش تابناک و براساس گزارش زومیت، ایلان ماسک ار سال‌ها قبل وعده‌هایی درباره‌ی عرضه‌ی خودروهای کاملاً خودران تسلا داده است. اکنون یان لوکون که به‌عنوان پدرخوانده‌ی هوش مصنوعی شناخته می‌شود و درحال‌حاضر در سِمَت مدیر بخش هوش مصنوعی متا فعالیت می‌کند، ماسک را به دروغ‌گویی درباره‌ی خودروهای خودران تسلا متهم کرده است.

  
لوکون با انتشار پستی در ایکس با کنایه نوشت: «ایلان! در ۸ سال گذشته بارهاوبارها درباره‌ی قابلیت‌های رانندگی کاملاً خودکار تسلا دروغ گفته‌ام؛ اما شما باید به تمام حرف‌هایم درباره‌ی سیاست و سایر مسائل باور داشته باشید.»

انتقادها علیه سیستم رانندگی خودکار تسلا درحالی مطرح می‌شود که ماسک تقریباً از یک‌ دهه قبل ادعا می‌کند خودروهای کاملاً خودران شرکتس یک‌ سال دیگر عرضه خواهند شد. به‌هرحال، سخنان لوکون در پاسخ به نقدی جداگانه و مفصل‌تر مطرح شده است.

دن اودود، مدیرعامل یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری و از منتقدان سرسخت تسلا، در مقاله‌ای مفصل ماسک را به دروغ‌پردازی درباره‌ی فناوری رانندگی خودکار متهم کرد؛ زیرا این تکنولوژی هنوز به مرحله‌ی بهره‌برداری نرسیده است.

اودود که خودش پنج خودرو تسلا دارد و اکنون از این شرکت بسیار عصبانی است، در مقاله‌ی خود با جزئیات دقیق به ادعاهای اخیر ماسک درباره‌ی رانندگی کاملاً خودکار (FSD) پرداخته و آن را موشکافی کرده است.

اودود می‌گوید: «ماسک در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) ادعا کرد که نسخه‌ی ۱۲ سیستم FSD سرانجام ویژگی احضار هوشمند واقعی خودرو (ASS) را دراختیار مشتریان قرار خواهد داد؛ اما تاریخ عرضه‌ی این قابلیت در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) به ماه بعد موکول شد.»

اودود درادامه می‌نویسد: «استفاده از سیستم ASS در جاده‌های عمومی حتی ازنظر قانونی مجاز نیست. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک باردیگر وعده‌ای داد که تسلا تابه‌امروز نتوانسته است به آن عمل کند.»

پدرخوانده‌ی هوش مصنوعی در پاسخ به کاربری که به او گفته بود با تنفر از ایلان ماسک سخن می‌گوید، توضیح داد: «از ایلان متنفر نیستم؛ بلکه از دروغ‌هایش متنفر هستم. من از خودروها و موشک‌ها و شبکه‌ی ماهواره‌ای او خوشم می‌آید.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟