دانلود رایگان کتاب‌های درسی ۱۴۰۳/ دانلود رایگان راهنمای تدریس همه مقاطع

به یک یا چند جلد از کتاب‌های درسی مدارس نیاز دارید و می‌خواهید نکاتی را در آنها یافته و مرور کنید؟ عجله هم دارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۹۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ 16 October 2024
|
2922 بازدید

دانلود رایگان کتاب‌های درسی ۱۴۰۳

به گزارش تابناک، از جمله خدماتی که سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌دهد، امکان دانلود و بارگیری رایگان کتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی است. خدمتی که در دوران گسترش خدمات اینترنتی و انجام بسیاری از امور با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، بسیار ارزشمند و کارگشاست.

دانلود رایگان کتاب‌های درسی در کلیه مقاطع تحصیلی، از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم و حتی تمامی کتاب‌های درسی استثنایی، آن هم نه فقط در سال تحصیلی جاری یعنی ۱۴۰۳/۱۴۰۴، بلکه بسیاری از سال‌های تحصیلی و به صورت دقیق تر، از سال تحصیلی ۱۳۸۱/۱۳۸۲ تا به امروز.

نحوه دانلود رایگان کتاب درسی

برای بارگیری کتاب‌های درسی بدون پرداخت هزینه (به صورت مجانی) بایستی به پایگاه کتاب‌های درسی به آدرس اینترنتی chap.sch.ir بروید. دقت کنید که فرقی ندارد از چه مرورگری استفاده می‌کنید؛ موزیلافایرفاکس، گوگل کروم، سافاری یا هر بروزر دیگری و با هر وسیله‌ای، چه موبایل و چه انواع رایانه.

نکته مهم دیگر اینکه این سامانه در زیرمجموعه اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، تنها مرجع رسمی نشر و توزیع کتاب‌های درسی به صورت فایل الکترونیکی است و هیچ سایت و مجموعه‌ای مجوز ارائه این کتاب ها، چه به صورت آنلاین یا آفلاین را ندارد و مورد تایید نیست.


توجه: برای سفارش نسخه چاپی کتاب درسی باید به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (به آدرس اینترنتی irtextbook.ir) بروید. البته این سایت تنها به کار دانش آموزان و معلمان می‌آید. برای کسب راهنمایی در این خصوص و نحوه ثبت نام و کار با سامانه فروش کتب درسی به اینجا بروید یا روی لینک زیر کلیک کنید:

راهنمای ورود و ثبت نام در سایت کتاب درسی


راهنمای دانلود رایگان نسخه پی دی اف کتاب درسی 

برای دریافت فایل کتاب درسی باید در صفحه نخست پایگاه کتاب‌های درسی، کادر‌های مشخص شده را تکمیل کنید. البته نیاز به پرکردن همه قسمت‌ها نیست و تنها با ثبت عنوان کتاب یا کد کتاب، می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و یا با استفاده از کادر مربوط به دوره تحصیلی و انتخاب مقطع تحصیلی، به تمامی کتاب‌های آن مقطع دسترسی پیدا کنید.

در پایان فرایند جستجو، می‌توانید روی کتاب مورد نظرتان کلیک کرده و در انتها در صفحه‌ای که باز می‌شود، ضمن مشاهده حجم فایل pdf کتاب، با کلیک کردن روی عنوان آن (مشابه عکس زیر)، آن را بارگیری (همان دانلود) نمایید. دقت کنید که برای بازکردن فایل پی دی اف نیازمند نرم افزار‌های ویژه این کار هستید که معمولا نسخه‌ای از آن روی تلفن‌های همراه وجود دارد، اما ممکن است در رایانه شما نصب نباشد.

راهنمای دانلود رایگان نسخه پی دی اف کتاب درسی 


دانلود رایگان راهنمای تدریس همه مقاطع

از جمله خدمات جالب توجه دیگری که در این سامانه به رایگان در اختیار عموم قرار دارد، امکان دانلود راهنمای تدریس در همه مقاطع و حتی به تفکیک رشته‌های تحصیلی است. برای دسترسی به نسخه الکترونیک این کتاب‌های راهنما باید در کادر «مقطع تحصیلی» در بخش جست وجو، سرفصل «راهنمای تدریس» را انتخاب نمایید.

البته دسترسی میانبر به این بخش هم در کادری خاص در سمت راست سایت تدارک دیده شده که نوار ابزاری جامع است که نه تنها شامل تمامی مقاطع تحصیلی است، که در دوره دوم آموزش متوسطه شامل رشته‌های نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر)، رشته‌های فنی حرفه‌ای (تمامی گرایش‌های شاخه صنعت، خدمات و کشاورزی) و تمامی زیرشاخه‌های رشته کار دانش است.

دانلود رایگان راهنمای تدریس همه مقاطع

برای دانلود این کتاب‌های راهنمای تدریس هم بایستی به مانند دانلود کتاب‌های درسی، ابتدا کتاب مورد نظر را یافت و سپس در صفحه‌ای که با کلیک روی تصویر کتاب باز می‌شود، با کلیک روی عنوان کتاب، آن را دانلود کرد. فراموش نکنید که ممکن است راهنمای تدریس یک درس در هر سال تحصیلی بازنگری و تجدید چاپ نشود و لذا اگر نسخه مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۳/۱۴۰۴ آن را نیافتید، می‌توانید سال قبلی یا سال قبل‌تر را چک کنید.


توجه: اگر دانش آموز و معلم نیستید و به صورت آزاد به یک یا چند جلد کتاب درسی و یا حتی کلیه کتاب‌های درسی یک مقطع تحصیلی نیاز دارید، باید به سامانه فروش آزاد کتاب‌های درسی به آدرس اینترنتی azad.irtextbook.ir بروید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی در این باره به اینجا بروید یا روی لینک زیر کلیک کنید:

راهنمای ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی


دانلود رایگان کتاب درسی استثنایی

یکی دیگر از امکانات پایگاه کتاب‌های درسی، امکان دانلود رایگان کتب درسی استثنایی در همه مقاطع تحصیلی و البته همراه با آرشیو سال‌های تحصیلی گذشته است. کتاب‌های درسی گروه‌های کم توان ذهنی، آسیب دیده شنوایی، کم بینا، کم توان ذهنی-کم بینا، طیف اوتیسم (اُتیسم) و البته کتاب‌های راهنمای تدریس این گروه‌های استثنایی.

برای دانلود این کتاب‌ها، باید در کادر مربوط به مقطع تحصیلی در پنل جست‌وجوی پیشرفته، گزینه کتاب‌های درسی استثنایی را انتخاب کرد. البته برای دسترسی به این بخش هم راه میانبر در سایت گنجانده شده که در پایین صفحه در دسترس کاربران قرار دارد. در این بخش هم می‌توانید با انتخاب کتاب مورد نظر و کلیک روی آن، به صفحه دانلود راه یافته و نسخه الکترونیکی کتاب را دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب درسی استثنایی


دانلود رایگان کتاب جغرافیای هر استان

اگر به دنبال دریافت کتاب جغرافیای استان های مختلف هستید، بهترین راه مراجعه به پایگاه کتاب های درسی است. برای این کار باید در کادر مشخص شده  روی گزینه جغرافیای استان‌ها کلیک کنید تا فهرست کامل کتاب های استان شناسی تمامی استان های کشورمان باز شود. در این بخش می‌توانید با انتخاب کتاب مورد نظر به صفحه دانلود بروید و با کلیک روی اسم کتاب آن را دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب جغرافیای هر استان

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟