تابناک گزارش می دهد

شروط عجیب اسرائیل برای پایان جنگ با حزب الله؛ خواب شوم مخالفان حزب الله برای آینده لبنان

رژیم صهیونیستی شروطی برای پایان جنگ با حزب الله به طرف آمریکایی اعلام کرده که نشان از برنامه بلندمدت این رژیم برای آینده لبنان دارد.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۴۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 21 October 2024
|
11557 بازدید
|
۸

رژیم صهیونیستی با فراتر رفتن از قطعنامه 1701 سازمان ملل به دنبال شکل دادن معادلات جدید در لبنان است.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، آکسیوس در گزارشی اعلام کرده که دولت اسرائيل شروط خود برای راه‌حلی دیپلماتیک و پایان عملیات و جنگ در لبنان را به ایالات متحده ارائه کرده است. 

این شبکه به نقل از مقامات آمریکا و اسرائیل این خبر را گزارش کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از شروط این است که ارتش اسرائیل از «حق استفاده از اعمال قهر» به منظور جلوگیری از «تقویت تسلیحاتی حزب‌الله در جنوب لبنان و در مرز این کشور با اسرائیل و همچنین جلوگیری از بازسازی زیرساختای نظامی این سازمان» را داشته باشد.

به گزارش اکسیوس اسرائیل همچنین خواستار آن شده است که نیروی هوایی ارتش این کشور در حریم هوایی لبنان از «آزادی عمل» برخوردار باشد.

یکی از مقامات آمریکایی به سایت خبری اکسیوس گفته است، «بسیار بعید به نظر می‌رسد که ایالات متحده موافقت خود را با شروط اعلام‌شده از سوی اسرائیل ابراز کند.»

کاخ سفید و همچنین وزارت خارجه آمریکا تا این لحظه به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

اسرائیل به دنبال آن است مطابق قطعنامه 1701 سازمان ملل، ارتش لبنان در جنوب این کشور مستقر شود و حزب الله به پشت خط لیتانی باز گردد

بر این اساس اسرائیل به دنبال آن است مطابق قطعنامه 1701 سازمان ملل، ارتش لبنان در جنوب این کشور مستقر شود و حزب الله به پشت خط لیتانی باز گردد.

شرط قابل توجه در این میان، آزادی عمل رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان است. در حال حاضر نیز اسرائیل حریم هوایی لبنان را محاصره نظامی کرده است و حتی کمک های انسان دوستانه به مردم لبنان از سوی کشورهایی چون عربستان و قطر از طریق ایجاد پل هوایی صورت می گیرد.

این در حالی است که هواپیماهای ایرانی نتوانسته اند وارد حریم هوایی لبنان شوند و به مقصد باز گشته اند.

بر این اساس اسرائیل درصدد است تا معادله جدیدی را تحمیل کند که فراتر از قطعنامه 1701 سازمان ملل است.

بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای حافظ صلح هموار سازد. همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

اسرائیل در تلاش است تا جنوب لبنان به منطقه ای تبدیل شود که حزب الله در آن حضور نداشته باشد و به عنوان یک منطقه حائل درآید

بر این اساس اسرائیل در تلاش است تا جنوب لبنان به منطقه ای تبدیل شود که حزب الله در آن حضور نداشته باشد و به عنوان یک منطقه حائل درآید.

همچنین حزب الله نیز به لحاظ نظامی کاملا تضعیف شود. در کنار این موضوع، تلاش برای تغییر ساختار سیاسی به ضرر حزب الله نیز در یک پروژه امریکایی-فرانسوی در حال رقم خوردن است.

در این راستا تعیین رئیس جمهوری لبنان در دستور کار قرار گرفته است. بلافاصله بعد از ترور و شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، وزیر خارجه فرانسه به لبنان سفر کرد و در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور بر تعیین رئیس جمهور در اسرع وقت تاکید کرد.

در دیداری که پس از آن بین میقاتی و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان صورت گرفت، میقاتی بر تعیین رئیس جمهور تاکید کرد. منتهی «بری» این امر با بعد از آتش بس موکول کرد در حالیکه میقاتی و آمریکا و فرانسه می خواهند این موضوع به آتش بس پیوند بخورد.

به این معنا که تعیین رئیس جمهور از شروط آتش بس باشد. در چنین فضایی آمریکا و فرانسه از ریاست جمهوری، جوزف عون، فرمانده نیروهای مسلح لبنان حمایت می کنند.

ایالات متحده نیز قصد دارد از فرصت روزهاى پس از سيد حسن نصرالله برای کاهش نفوذ حزب‌‌الله در نظام سیاسی لبنان استفاده کند

در سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان نیز وی بر حمایت از ارتش این کشور تاکید کرده بود. در این راستا، ایالات متحده نیز قصد دارد از فرصت روزهاى پس از سيد حسن نصرالله برای کاهش نفوذ حزب‌‌الله در نظام سیاسی لبنان استفاده کند.

بر این اساس شروط مطرح شده توسط رژیم صهیونیستی معنایی فراتر از حتی قطعنامه 1701 سازمان ملل دارد. تلاش برای تقویت ارتش و تضعیف قدرت نظامی و سیاسی حزب الله لبنان در این راستا دنبال می شود.

امریکا از یکسال گذشته نشست 5جانبه متشکل از کشورهای امریکا، فرانسه، قطر، عربستان و مصر را برای تعیین مصادیق رئیس جمهور بعدی لبنان تشکیل داده است.

به گفته ناظران، امریکا نیروهای سیاسی همراستا با خود در لبنان را هم فعال کرده است. «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنان در نشست «لقاء معراب» با حضور سران جریان 14 مارس و برخی افراد مستقل، بر لزوم اجرای قطعنامه 1701 و حتی فراتر 1680 و 1559 تأکید کرد؛ قطعنامه‌هایی که بر لزوم خلع سلاح مقاومت تأکید دارد.

جعجع در  کنفرانس گفتگوی ملی با عنوان «دفاع از لبنان» گفت: «در این مرحله باید به‌ طور ویژه دولت لبنان را بازسازی کنیم» و تأکید کرد که «بدون تشکیل دولت، ثباتی در کشور وجود نخواهد داشت.»

جعجع گفته بود که باید یک نقشه راه روشن برای وضعیت سیاسی لبنان ترسیم شود.

جعجع همچنین مدعی شده بود که جامعه بین‌المللی و عربی هیچ اعتمادی به نظام حاکم فعلی در لبنان ندارد. او تأکید کرد که باید رئیس‌جمهوری با اعتبار و تعهد به اجرای تصمیمات بین‌المللی انتخاب شود.

روند سیاسی مورد حمایت مخالفان حزب الله در حالی است که پیش از این، گزینه مورد حمایت آمریکا برای ریاست جمهوری (حوزف عون) با مخالفت حزب‌الله مواجه شده بود

این سیاستمدار لبنانی مدعی شد که رئیس‌جمهوری آینده باید متعهد شود که تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در دست دولت باشد و سلاح فقط در اختیار ارتش لبنان قرار گیرد.

روند سیاسی مورد حمایت مخالفان حزب الله در حالی است که پیش از این، گزینه مورد حمایت آمریکا برای ریاست جمهوری (حوزف عون) با مخالفت حزب‌الله مواجه شده بود.

همچنین چندین مقام حزب‌الله نیز تأکید کرده‌اند که این گروه از آتش‌بس حمایت می‌کند اما پیش از پایان جنگ، هیچ بحثی در مورد مسائل سیاسی داخلی مطرح نخواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
باید به اسراییل گفت تا نابودی کامل تو جرثومه فساد این نهضت ادامه دارد .خودت را برای مرگ اماده کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
نتانیاهو جنگ را ادامه می دهد تا بلکه به جنگی بزرگتر منجر شود . اما اگر جنگ تمام شود به طور قطع آمریکا برای تطهیر خودش هم که شده این بیچاره را به دادگاه لاهه خواهد سپرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
سمیر جعجع گفت که رئیس‌جمهوری آینده باید متعهد شود که تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در دست دولت باشد و سلاح فقط در اختیار ارتش لبنان قرار گیرد.
راه حل نجات لبنان و منطقه همینه از نظر من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
لبنان اگر حزب الله رو حذف کنه گور خودش رو کنده... تنها چیزی که جلوی اسراییل رو گرفته حزب الله هست.

حزب الله حذف بشه یا وادار به عقب نشینی بشه دیگه کار تمومه و جنگ بعدی در مرز جدید که رودخانه لیتانی هست اتفاق خواهد افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
هر کشور باید یک نیری ارتش داشته باشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
متاسفانه کشورهای همسایه اسرائیل ضعیف هستند و مقابله با اسرائیل برای آنها دشوار است از طرفی رژیم اسرائیل به کشورهای ابر قدرت وصل است و گرنه یک روزه تمام بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
هر کشوری باید دارای احزاب متعدد باشد اما فقط یک ارتش داشته باشه
pol
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
لبنان ارتش قوی ندارد و آمریکا و اروپا با حمایتشان یک دولت غربی ضعیف را در لبنان حاکم می کنند. اگر اسراییل زیر قطعنامه بزند و جنوب لیتوانی را تصرف کند. غده سرطانی رشد سریعی پیدا می کند و برای تشکیل خوارمیانه جدید یا طرح قرن که همان تجزیه کشورهای منطقه هست را رحت اجرا میکند.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات