واکنش‌ها به رویداد تنش‌زای بامداد امروز

اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۰۰
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ 26 October 2024
|
4085 بازدید
|
۲

اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح شنبه؛ ۵ آبان ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافندها در سحرگاه امروز در برخی از شهرها اعلام کرد: باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست شد که اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال کرده و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند.

واکنش‌ها به رویداد تنش‌زای بامداد امروز

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دقایق ابتدایی این حادثه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دقایقی قبل از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدم و از تعدادی از خیابان‌ها عبور کردم، هیچ چیز غیرعادی مشاهده نکردم. دشمن صهیونیستی مثل پولِ خُرد است فقط سروصدا دارد اما ارزش و تاثیری ندارد. آن‌ها ضعیف‌تر از آن هستند که به ایران بزرگ آسیب جدی بزنند.

واکنش دیگر نمایندگان مجلس به عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بخوانید.

علی احمدی‌نیا  سرپرست امور اطلاع رسانی دولت هم نوشت: مراقب بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی باشیم و با انتشار شایعات در پازل آن‌ها بازی نکنیم. ایران عزیزمان پاینده و سربلند است به کوری چشم بدخواهان.

واکنش‌ها به رویداد تنش‌زای بامداد امروز

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور هم با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

حسام‌الدن آشنا هم نوشت: با دم شیر بازی کردید.اینجا نه فلسطین است. نه لبنان است. نه عراق است. نه افغانستان است. اینجا ایران است.


یک خبرنگار نظامی اسرائیل  هم نوشت: ایران اثبات کرد از یک پدافند بسیار قوی برخوردار است.


صادق زیباکلام اما اعتقاد خود درباره آن‌چه اتفاق افتاده است را این‌گونه منتشر کرد: حمله هوایی سحرگاه امروز اسرائیل به ایران،بیش از آنکه دستاورد نظامی برای تل آویو باشد، موفقیت دیپلماتیک برای واشنگتن بود که توانست نتانیاهو را وادار نماید تا حمله را بسیار محدود  سازد تا ایران مجبور به تلافی نشود. آمریکائی‌ها برای چندمین بار نشان دادند که خواهان جنگ با ایران نیستند.

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اقدام اخیر رژیم اسرائیل نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آن که قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آن‌ها داشت‌.

شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت هم نوشت: «شبه‌حمله رژیم‌ جعلی با سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور شکست خورد. روایت‌های جعلی تروریست‌ها هم با یکپارچگی داخلی دفع شد. خلاصه خبرها تا این ساعت: دلار ریخت، بورس سبز شد...»

* یک روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی هم در واکنشی جالب نوشت:  وقتشه که ایران و روسیه به بشریت لطف کنن و این آشغال رو بیرون بندازن!

* هم‌چنین فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در گفت‌وگویی اظهار کرد: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند. همانطور که بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور نشان می‌دهد، تنها خسارات محدودی وارد شده و لازم است مردم عزیز ضمن حفظ آرامش از دل دادن به شایعات دوری کنند و اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و بیانیه‌های نیروی پدافند دنبال کنند.  باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.


برخی کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس هم در گفت وگو با ایسنا نسبت به دفاع مقتدرانه پدافند هوایی کشور در برابر اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت بود

محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس دهم، ا اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مقابله با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: از قبل نیز مشخص بود که این حمله فاقد شاخص‌های عملیاتی خواهد بود و صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت این رژیم بود. به عبارت دیگر حمله کوچک با سر و صدای بزرگ بود. رژیم صهیونیستی این استراتژی را پیش گرفت. واکنشی که پدافند هوایی ما داشت نیز نشان داد که خوشبختانه ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

رژیم صهیونیستی بداند ایران در زمینه نظامی از او برتر است

هم‌چنین علی اصغر نخعی‌راد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران عنوان کرد:‌ همان طور که پیش بینی می‌کردیم تهدیدات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نقاط حساس و تاثیرگذار کشورمان دروغی بیش نبود. در حقیقت حمله ناموفق و محدود این رژیم نشان داد که جرأت انجام یک کار اساسی را ندارد.

ریزپرنده‌هایی که با اقتدار پدافند هوایی ساقط شدند

حسین نوش‌آبادی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی یک حرکت مذبوحانه بود که بخش مهمی از ریزپرنده‌های آنان توسط پدافند هوایی مقتدر کشور ساقط شد.

وی با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجهه با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری انقلاب موضع خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان یک رژیم نامشروع و جعلی اعلام کرد. حمایت خود را از مردم فلسطین در طول ۴۰  سال گذشته نشان دادیم؛ بنابراین حمایت از جریان مقاومت و فلسطین و مبارزه و مخالفت با رژیم غاصب صهیونیستی نیز جزو اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران است. ما هیچ گاه اسرائیل را یک کشور مشروع نمی دانیم، بلکه یک رژیم غاصب و جعلی است.

پدافند ایران برتر از گنبد آهنین

حسین آجرلو کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی در تهران، خوزستان و ایلام گفت: به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها از قدرت پدافندی ایران متعجب شده‌اند؛ تهران با قدرت با این حملات مقابله کرد و نشان داد شاید پدافند ایران حتی برتر از گنبد آهنین باشد.

هر کشوری دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی حق دفاع مشروع از خود را دارد

وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ما همانطور که بعد از عملیات وعده صادق ۲ هشدار داده بودیم که اگر رژیم صهیونیستی اشتباه محاسباتی کند اقدام ایران شدیدتر و مخرب‌تر خواهد بود، اکنون این اتفاق رخ خواهد داد و با تمام زیرساخت‌های اسرائیل برخورد می‌کنیم.

وی در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را براساس حقوق بین‌الملل و براساس حقوق بین‌الملل انجام داد که دفاع مشروع محسوب می‌شد.

عملکرد خوب پدافند هوایی کشور در حمله رژیم صهیونیستی به ایران نمایان شد

فضل الله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: عملکرد خوب پدافند هوایی کشور در مقابل حملات ریزپرنده‌های رژیم صهیونیستی، آمادگی بالای نیروهای مسلح کشورمان را نشان داد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم درباره عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران عنوان کرد:‌ معتقدم حیثیت بر باد رفته رژیم کودکش صهیونیستی با چنین اقدامات و حملات محدودی قابل بازگشت نیست. همان طور که نیروهای مسلح کشور اعلام کردند حمله دیشب رژیم صهیونیستی خسارت جدی نیز به همراه نداشت.

سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خوابند

یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وقتی رژیم صهیونیستی اقداماتی علیه ایران و کشورهای مسلمان انجام می‌دهند خبری از حقوق بشر نیست اما زمانی که به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ داده می‌شود بلافاصله حقوق بشر به نفع اسرائیل می‌چرخد و این یعنی سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر خوابند.

وی در واکنش به عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی عملیات، جنگ و ترور را در خاک غزه و بیروت و بعد در خاک ما شروع کرد که ما در دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ به آن پاسخ دادیم.

آرامش و هوشیاری مردم پروپاگاندای غرب را بی‌اثر کرد

سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچ بازار، مدرسه و اداره‌ای تعطیل نشده چون مردم در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع و اقسام پدیده‌ها و حوادث روبرو شده و از آن آگاهی دارند به همین دلیل واکنش‌شان به تجاوز رژیم صهیونیستی معمولی و عادی است.

وی گفت: مردم ایران از ۴۶ سال قبل با مبارزه، تحریم، انواع جنگ نظامی، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی مانوس شدند.

شاهد هوشیاری و اقتدار پدافند هوایی کشور هستیم

هم‌چنین محمد هاشمی فعال سیاسی، تاکید کرد: شب گذشته شاهد هوشیاری و اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجهه با اقدام تنش زای رژیم صهیونیستی بودیم.

وی با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجهه با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: آنچه مهم است این بوده که تاکنون اسرائیل خیلی مدعی بود که حمله گسترده ای را انجام خواهد داد اما در واقعیت نتوانست اقدام خاصی انجام دهد. این نشان دهنده اقتدار پدافند هوایی کشور است. تاکنون صرفا گزارش ها حاکی از خسارت جزئی است. رژیم صهیونیستی نتوانست به ادعاهای خود عمل کند.

به دنبال تهاجم ناموفق رژیم صهیونیستی در بامداد امروز ، ایران و اسرائیل ترند ایکس شد. واکنش‌های طنز گونه برخی از کاربران فضای مجازی هم با این حادثه‌تنش‌زا خواندنی است:


* یک کاربر فضای مجازی نوشت: اگر حمله‌شون این باشه که دیگه سپاه مسئول انتقام نیست. باید شکایت کنیم کلانتری محل!

* یک کاربر عرب زبان هم نوشت: هدف از این حمله، بیدار کردن مردم برای نماز صبح بود! یک ماه تهدید. یک هفته لو رفتن اطلاعات حمله.  نتیجه فقط ترقه و بادکنک! اسرائیل تمام شد و سقوط کرد و این رژیم در مسیر نابودی است.

* کاربرعرب زبان دیگر خطاب به رژیم صهیونیستی نوشت: قدرت شما فقط در برابر بی‌گناهان غزه است، ای موش‌ها. اما در برابر مردان واقعی، شما بزدل هستید.

*کاربری با انتشار ویدئوییاز حضور مردم تهران بر پشت‌بام‌ها با کنایه به پناهگاه رفتن اسرائیلی‌ها نوشت: به جای پناهگاه برای بررسی صداها رفتیم بالا پشت‌بوم.

* کاربر دیگری نوشت: به مقامات اسرائیلی توصیه می‌کنیم اگر دنبال این هستید که ایرانی جماعت را از انفجار بترسانید حداقل بیشتر از چهارشنبه سوری های ما سر و صدا کنید!

* دعوت مجری تلویزیون از اسراییل برای رصد چهارشنبه سوری در منطقه فلاح تهران

*خیلی تاثیرگذار بود...؛ کنایه طنز کارشناس شبکه یک به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ایران

*یکی نوشته اسرائیل نام حمله نظامی علیه ایران را “عملیات روزهای توبه” نامگذاری کرده است!
یک هم ریپلای زده:  پس با صدا انفجارا مردم رو برای نماز صبح بیدار کردن که توبه کنن . دستتون درد نکنه.

*یک کاربر عصبانی هم نوشته : لطفا از این به بعد این صدا انفجارا رو لطفا بذارید واسه چهارشنبه یا پنجشنبه شب. سر صبح شنبه هم باید پا میشدیم میومدیم سر کار. الان کی مسئول کم خوابی منه؟!

* روعی کایس، خبرنگار کانال اسرائیلی کان، حمله اسرائیل به ایران را به سخره گرفت و گفت که اگر من بودم، دوباره می‌خوابیدم و صبح اتفاقی که افتاده را بررسی می‌کردم.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
آآآآآآآآآآآآآآآآآفرین به بچه های خودمون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
زنده باد ایران و ایرانی زنده باد کشور زیبایم ایران عزیزم
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات