منابع اسرائیلی: رئیس موساد در دوحه می‌ماند

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» که اکنون در قطر به سر می برد، مدت سفر خود را تمدید کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۷۸
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵ 28 October 2024
|
1214 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه صهیبونیستی هاآرتص گزارش داد که «دیوید بارنیا» رئیس موساد شب گذشته نشست طولانی در قطر داشته و درخصوص چارچوب توافق احتمالی تبادل اسرا رایزنی کرده است.

این رسانه صهیونیستی نوشت که بعد از پایان این نشست بارنیا تصمیم گرفته است که در دوحه پایتخت قطر بماند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که طرف های ذیربط امکان ازسرگیری مذاکرات و نشست تیم های فنی طی روزهای آتی را بررسی می‌کنند.

«دیوید بارنیا» رئیس موساد، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا و «محمد بن عبدالرحمن» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر شب گذشته برای آنچه دور تازه مذاکرات آتش‌بس در دوحه خوانده شده، با یکدیگر دیدار کردند.

روزنامه وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد که این دیدار برای مقدمه‌چینی درباره برپایی یک جلسه بزرگتر در روزهای آینده و گفت وگو بر سر آتش بس در غزه و لبنان صورت گرفته است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک شنبه پیش شرط آتش‌بس را خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه اعلام کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز از انجام مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه در دوحه پایتخت قطر خبر داد؛ مذاکراتی که بنا به اظهار این رسانه، در آن نمایندگان قطر به عنوان میانجی و «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) شرکت دارند.

به گفته یک منبع آگاه «هدف از این مذاکرات دستیابی به یک توافق آتش بس کوتاه مدت جدید در نوار غزه و آزادی برخی از اسیران صهیونیست در غزه در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

اوایل روز (یکشنبه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر «بارنیا» رئیس موساد به قطر گزارش دادند اما تاکید کردند که این مذاکرات در مورد توافق بر سر آزادی اسیران صهیونیست در غزه به نتیجه نمی‌رسد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات تیم مذاکره کننده این رژیم گفته است که هرگونه معامله‌ای مستلزم پایان دادن به جنگ در نوار غزه است.

به گفته شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، این مقام مذاکره کننده صهیونیست به خانواده‌های «اسیران صهیونیست در نوار غزه» اطلاع داده است که سفر بارنیا به دوحه نتیجه‌ای نخواهد داشت مگر اینکه کابینه رژیم اسرائیل به او اختیارات گسترده‌ای بدهد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

در مذاکرات پیشین که درماه آگوست (مرداد) بدون دست‌یابی به توافق برگزار شد، قطر و مصر به عنوان میانجی بین رژیم اسرائیل و حماس حضور داشتند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟