بررسی مشخصات فنی خودرو کی ام سی SR3 + عکس

یک شرکت خودرویی به سراغ آخرین فیس لیفت جک اس ۳ رفته و آن را با نام کی ام سی SR3 به سبد محصولات خود اضافه کرده است. کی ام سی اس آر ۳ در واقع آخرین آپدیت جک S3 محسوب میشود که در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش درآمد و هنوز هم روی خط تولید این کمپانی حضور دارد. از سال ۱۴۰۴ شاهد حضور این مدل در جاده‌های ایران خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۸۰۴۷۹
|
۰۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 29 December 2024
|
3388 بازدید

بررسی مشخصات فنی خودرو کی ام سی SR3 + عکس

به گزارش «تابناک» به نقل از خودرو 45؛ یک شرکت خودرویی در میانه‌های دهه ۹۰ شمسی به سراغ یک کراس اوور کوچک و نسبتا جمع و جور از محصولات کمپانی جک رفت و مدل S3 را به بازار ایران آورد. این خودرو به دلیل قیمت پایین‌تر و جذابیت بیشتر نسبت به مدل‌های هم‌رده داخلی توانست بازار گرمی برای خود دست و پا کند؛ به نحوی که جک S3 بعد از گذشت چندین سال همچنان روی خط مونتاژ این شرکت قرار داشت. اما به هر حال طراحی و جذابیت این خودرو به تدریج برای مشتریان کمتر می‌شد و نیاز بود که یک مدل جدیدتر از آن به میدان بیاید.

از همین رو این شرکت به سراغ آخرین فیس لیفت جک اس ۳ رفته و آن را با نام کی ام سی SR3 به سبد محصولات خود اضافه کرده است. کی ام سی اس آر ۳ در واقع آخرین آپدیت جک S3 محسوب میشود که در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش درآمد و هنوز هم روی خط تولید این کمپانی حضور دارد. از سال ۱۴۰۴ شاهد حضور این مدل در جاده‌های ایران خواهیم بود.

مزایا و معایب

+ استهلاک فنی پایین

+ نمای داخلی زیبا

– شتاب پایین

– طراحی بیرونی ناهماهنگ

مشخصات فنی

طبق معمول نباید توقع داشته باشیم که قوای فنی محصولات مونتاژی به این راحتی تغییر کند. بنابراین همان موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک CVT تامین‌کننده قوای مورد نیاز برای به حرکت درآوردن چرخ دنده‌های دیفرانسیل جلو و محور چرخ‌های متصل به آن در KMC SR3 استفاده شده است. حداکثر قدرت موتور کی ام سی SR3 برابر ۱۰۷ اسب بخار و نهایت گشتاور آن به ۱۵۵ نیوتن.متر می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند حداکثر تا ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. کی ام سی اس آر ۳ حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به یک باک سوخت ۴۵ لیتری مجهز است.

بهره‌گیری از موتور تنفس طبیعی باعث میشود تا حساسیت بخش فنی به کیفیت بنزین در مقایسه با مدل‌های توربوشارژ پایین‌تر باشد و استهلاک و دوام بیشتری برای این خودرو به ارمغان بیاورد. در نتیجه دارندگان کی ام سی SR3 می‌توانند با خیال راحت‌تری از بنزین داخلی استفاده کنند و نیاز چندانی به استفاده از اکتان یا ریمپ نداشته باشند.

سیستم تعلیق در بخش عقب از نوع یکپارچه تورشن بیم است که موجب کاهش پایداری هنگام دور زدن‌های سریع می‌شود. البته این ماشین چینی قابلیت شتاب آنچنانی ندارد و در نتیجه به‌کارگیری چنین سیستم تعلیقی برای آن به منظور کاهش قیمت تقریبا امری منطقی به حساب می‌آید.

نرم بودن و کارایی مناسب سیستم تعلیق در زمینه افزایش آسودگی رانندگی، از ویژگی‌های مثبت جک اس ۳ محسوب می‌شود که در این محصول جدید هم شاهد آن خواهیم بود.

 

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو بنزینی خطی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۰۷ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن.متر
گیربکس CVT اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب
سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی
فرمان برقی
بدنه کراس اوور ساب‌کامپکت
نوع رینگ آلومینیومی

 

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۳۴۵ میلیمتر
عرض ۱۷۶۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۴۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۵۶۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۶۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۵ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ

 

طراحی ظاهری

بررسی مشخصات فنی خودرو کی ام سی SR3 + عکس

استایل نامتناسب و طراحی نه‌چندان زیبا از همان ابتدا پاشنه آشیل جک S3 بود، اما به هر حال به دلیل آنکه به عنوان یک خودرو اقتصادی، این موضوع خیلی مورد توجه مشتریان ایرانی قرار نداشت و نبود حق انتخاب‌های دیگر هم باعث شد تا جک اس ۳ با وجود طراحی نه‌چندان دلچسب، مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت.

در کی ام سی SR3 نیز باید گفت که همان اتاق جک اس ۳ مقابل ما قرار دارد، با این تفاوت که در نمای جلو شاهد طراحی کاملا جدید و متفاوتی هستیم. جانمایی چراغ‌های جلو عوض شده و به سبک برخی خودروهای جدید چراغ‌های اصلی به میانه‌های جانبی سپر و نوارهای دیلایت هم به قسمت بالایی منتقل شده‌اند. جلوپنجره چندضلعی با تزیینات متفاوت همچنان سر جای خود قرار دارد و در مجموع باید گفت که طراحی مدرن و تا حدود فانتزی برای این نسخه از جک اس ۳ در نظر گرفته شده است.

در نمای جانبی طرح رینگ‌ها تغییر کرده و بخشی از ستون C نیز به رنگ مشکی درآمده تا جلوه جذاب‌تری به این اتاق قدیمی ببخشد. طرح نمای عقب خیلی دست نخورده و همان استایل قبلی با برخی جزئیات جدید نظیر طرح متفاوت سپر و سایر تغییرات به چشم می‌خورد که البته هماهنگی چندانی با نمای جلو ندارد.

به طور کلی باید گفت که طراحی کی ام سی SR3 هرچند خیلی جذاب نیست، اما اگر آن را با خودروهای اقتصادی موجود در بازار خودمان مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که فرم بدنه آن چندان هم زشت نیست و می‌تواند در بازار ایران به ویژه اگر قیمت معقولی داشته باشد، مورد پسند قرار گیرد.

طراحی داخلی

بررسی مشخصات فنی خودرو کی ام سی SR3 + عکس

برخلاف نمای بیرونی، طراحی داخلی و به ویژه داشبورد کی ام سی SR3 فرم جذاب و استایل بااصالتی از خود نشان می‌دهد. به نحوی که اگر از طرح‌های فوق مدرن و آینده‌نگرانه ماشین‌های جدید چینی خسته شده باشید، این مورد می‌تواند توجه شما را به سوی خود جذب کند. نمایشگر ایستاده در بخش بالایی داشبورد، حالت متعادل دریچه‌های میانی تهویه، غربیلک فرمان خوش‌دست دیکات، به‌کارگیری مواد چرمی در بخش‌های میانی داشبورد و پنل وسط نیز بر جذابیت این طراحی اصیل و نه چندان مدرن می‌افزاید.

در ناحیه پشت فرمان شاهد صفحه آمپر دو سیلندری کلاسیک هستیم. طرح اهرم دنده نیز به سبک خودروهای اتومات چند سال پیش طراحی شده که نسبتا زیبا و قابل قبول به نظر می‌آید.

سطح کیفی مواد به‌کاررفته در داخل کابین قابل قبول است و برای این بازه قیمتی و چنین خودرویی، انتظار بالاتر از آن هم نمی‌رود. میزان فضای داخل کابین اگرچه خیلی وسیع نیست، اما می‌تواند ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال در خود جا بدهد. ضمن آنکه گفته می‌شود حجم صندوق عقب این خودرو معادل ۶۰۰ لیتر است که بسیار بزرگ‌تر از حد انتظار است و می‌تواند به‌راحتی نیازهای مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را برآورده کند.

آپشن ها و امکانات

طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده است، SR3 KMC با تجهیزاتی به شرح زیر در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت: کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، شش عدد کیسه هوا، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف، فرمان کمکی برقی، دو عدد کیسه هوای جلو، سامانه ترمز کمکی شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر مالتی مدیا، تریم داخلی چرمی، دیلایت و رینگ آلومینیومی.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
ضد واژگونی ندارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو ندارد
سنسور عقب دارد
سنسور باران دارد
سنسور فشار باد تایر دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری خودکار ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
دی لایت دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم کن فرمان ندارد
پدال شیفتر ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی   دارد
سیستم صوتی  ۴ اسپیکر
ناوبری دارد
نمایشگر هداپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا ۶ عدد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرمکن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

بررسی مشخصات فنی خودرو کی ام سی SR3 + عکس

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟