شيوه اخاذي‌هاي ميليوني دزدان از مالباخته‌ها

متهمان فقط مدارك هويتي و اسناد مهم را به صاحبانشان بازمي‌گرداندند و از تحويل پول‌ها خودداري مي‌كردند.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۴
|
۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲ 23 December 2010
|
3013 بازدید
ایران: دزدان شرور پس از دستبرد به خودروها، با دريافت ميليون‌ها تومان، اموال سرقتي را به مالباخته‌ها بازمي‌گرداندند.

راز اخاذي‌هاي دو سارق حرفه‌اي هنگامي فاش شد كه مأموران كلانتري 140 باغ فيض به خودرويي مشكوك شده و آن را متوقف كردند.

در نخستين بررسي‌ها مشخص شد خودروي پرايد مسروقه بوده و سه روز قبل در غرب تهران سرقت شده است.مأموران پس از بازرسي خودرو و كشف مدارك هويتي مسروقه، حميد- 24 ساله- و محمد- 25 ساله- را به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل كردند. متهمان در نخستين بازجويي‌ها ضمن اعتراف به سرقت خودرو، اخاذي‌هايشان را نيز فاش كردند.

حميد در تشريح ماجرا گفت: از آنجا كه برخي مردم، مدارك خودرو و اموال باارزش را داخل يا در صندوق عقب خودرو قرار مي‌دهند، در خيابان‌هاي شلوغ پرسه زده و در فرصتي مناسب نقشه سرقت را عملي مي‌كرديم.

سپس با توجه به ارزش اموال مسروقه در صورتي كه به شماره تلفن مالباخته دست مي‌يافتيم، تماس گرفته و با طرح اين موضوع كه مدارك را در خيابان پيدا كرده‌ايم، در قبال دريافت مبالغي بين 200 هزار تا يك ميليون تومان، اموال را به صاحبان‌شان بازمي‌گردانديم.

سرهنگ مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهمان فقط مدارك هويتي و اسناد مهم را به صاحبانشان بازمي‌گرداندند و از تحويل پول‌ها خودداري مي‌كردند.

سرهنگ يگانه ضمن هشدار به مردم گفت: پليس بارها به شهروندان توصيه كرده مدارك باارزش و پول را به هيچ عنوان داخل خودرو قرار ندهند چرا كه دزدان در كمين هستند.

وي همچنين از مالباخته‌ها خواست براي شناسايي متهمان و پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي واقع در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه نمايند يا با شماره تلفن‌هاي 63981522-63981525 تماس بگيرند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟