فساد اخلاقی فوتبالیست ها، تهدیدی جدی برای جامعه

وی ابراز نگرانی می کند که رفتار ستاره های موسیقی و فوتبالیست ها، می تواند منجر به ایجاد هنجارهایی در رفتار کودکان شود و می افزاید، گزارش وی برای سازمان آموزش و پرورش این کشور، این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد. بدون شک، رفتار این گونه افراد بر نگرش کودکان و نوجوانان بر آینده تأثیر گذار است؛ هم بر نگرش و هم بر هنجارهایی که به تدریج پدید می آید.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۰
|
۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷ 29 December 2010
|
29710 بازدید
|
سرویس «تابناک» احتماعی ـ بررسی اخبار منتشره درباره ورزشکاران به ویژه صنف فوتبالیست ها و دقت در حاشیه ها و اخبار حاشیه ای منتشره در این زمینه، مشخص می کند که گویا فساد اخلاقی و پایبند نبودن به مسائل اخلاقی، مسأله ای همه گیر در همه کشورهای فوتبال دوست دنیا شده است؛ مسأله و معضلی که حتی دامن ایران را نیز گرفته است. البته ناگفته نماند که بسیارند فوتبالیست هایی که در کمال پاکی و سلامت اخلاقی، الگوهای مناسبی برای جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، همان گونه که بارها و بارها در روزنامه ها و رسانه های گوناگون، از فساد اخلاقی فوتبالیست های دنیا و همچنین ایران، خبر آمده و از انواع و اقسام رسوایی های اخلاقی پرده برداشته شده است، مشخص است که این موضوع همه گیر بوده و در سراسر دنیا هست، در حالی که بسیاری از جوانان و کودکان، این چهره های مطرح را الگوی خود قرار می دهند؛ بنابراین، رفتار و حرکات آنها می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و جامعه را با مشکل روبه رو کند.

در همین زمینه، «دیلی تلگراف» در گزارشی به پیامدهای ناگوار این گونه فسادها پرداخته و آن را بسیار خطرناک برای جامعه کوچکی به نام خانواده خوانده است.

بنا بر این گزارش، کارشناسان هشدار می دهند، کودکان بریتانیای با این باور بزرگ می شوند که ازدواج «برای همیشه» نیست، چرا که بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای ارتباطات نامشروع بزرگی دارند.

بنا بر این گزارش، به گفته «رگ بیلی» که مسئول یک طرح دولتی برای بررسی گرایش های جنسی در زمان کودکی است: بازیکنان تیم ملی انگلستان مانند «جان تری» و «وین رونی» که پایبند نبودن آنها به روابط زناشویی به تیتر نخست روزنامه ها تبدیل شده بود، هم اکنون الگوی میلیون ها نوجوان پسر این کشور هستند.

وی ابراز نگرانی می کند که رفتار ستاره های موسیقی و فوتبالیست ها، می تواند منجر به هنجارهایی در رفتار کودکان شود.
وی افزود: گزارش وی برای سازمان آموزش و پرورش این کشور، این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد.

این گزارش ادامه می دهد که مواضع آقای بیلی مورد حمایت گروه ریلیت ـ گروهی فعال در زمینه حمایت از روابط پاک ـ است؛ گروهی که به اتحادیه فوتبال بریتانیا پیشنهاد داده برای محدود کردن آسیب های ناشی از بی بندوباری فوتبالیست ها بر ازدواج های آینده میلیون ها هوادار فوتبال به این اتحادیه کمک کند.

البته گزارش های روزنامه ها نشان می داد، رونی هنگامی که همسرش باردار بوده، با یک فاحشه رابطه داشته است. تنها چند ماه پیش از آغاز کمپین انگلستان برای میزبانی جام جهانی در تابستان امسال هم روابط نامشروع جان تری با دوست دختر وین بریج هم بازی وی در تیم ملی فوتبال انگلستان فاش شد.

آقای بیلی، مدیر بنیاد خیریه اتحاد مادران است که در حال انجام تحقیقی درباره تجاری و جنسی شدن تفکرات کودکان برای دولت این کشور است.

وی به دیلی تلگراف گفت: زنان و مردان ورزشکار، تأثیر روشنی بر رفتار و عقاید کودکان دارند. وی گفت: به نظر من، دلایل کافی هست که نشان دهد کودکان به شدت تحت تأثیر اشخاص خاصی هستند، به ویژه افرادی که بیشتر در معرض دید عموم هستند؛ چه ستاره موسیقی و چه فوتبالیست.

وی افزود: بدون شک، رفتار این گونه افراد بر نگرش کودکان و نوجوانان بر آینده تأثیرگذار است؛ هم بر نگرش و هم بر هنجارهایی که به تدریج پدید می آیند. ما در این تحقیق، بدون شک، به بررسی نقش فرهنگ ستارگان جامعه بر الگوهای رفتاری کودکان خواهیم پرداخت.

وی بر این باور است که انجام هر گونه اصلاحاتی، نیازمند کمک والدین و اعتماد به نفس بیشتر آنان است تا در برابر فشار پوشش اخبار مربوط به افراد مشهور در رسانه ها بر کودکانشان تجهیز شوند.

«جیمی مورداچ» از اعضای بنیاد ریلیت می گوید، نگران است که خود فوتبالیست ها ندانند، بی بندوباری های آنها چگونه می تواند بر کودکانی که آنها را الگوی خود می دانند، اثر گذارد!

وی می افزاید: هر رفتار پیامدهایی دارد و جوانان در فرهنگی برگرفته از رسانه ها بزرگ می شوند؛ جایی که می بییند روابط نامشروع عادی شده و ازدواجی پایدار، چیزی نیست که افراد موفق بتوانند به آن متعهد باشند، ولی مهمترین نگرانی بنیاد ریلیت، عادی شدن خیانت و بی بند و باری به دنبال فعالیت های فوتبالیست هاست.

وی ادامه داد: آنها می خواهند بدانند چرا این گونه روابط بی بند و بارانه در میان فوتبالیست ها حرفه ای، آنقدر شایع است و از اتحادیه فوتبال این کشور و باشگاه های حرفه ای خواسته اند با این گروه همکاری کنند تا بتوانند فضایی باثبات تر و امن تر برای خانواده ها پدید آورند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» همان گونه که در گزارش این رسانه انگلیسی آمده، با توجه به اینکه افراد مشهور به ویژه فوتبالیست ها برای جوانان و کودکان جامعه الگوهایی هستند که این قشر از جامعه گرایش بیشتری به آنها دارد، فساد اخلاقی، بی بند و باری و حتی کوچکترین اعمال خلاف قوانین و عفت و عرف جامعه، باعث می شود که خود به خود جامعه و این قشرهای جامعه که آینده سازان جامعه و خانواده هستند، سر از ناکجا آباد دربیاورند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
France
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
وقتی پول بی زبان 1 شبه بدست بیاد همین میشه
علی ش
|
United States
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
وقتی پول زیادی ریختی پیش یک عده آدم بی ظرفیت همین میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
به نظر من عملکرد برخی فوتبالیست ها فساد نیست
شادی کردن چه ایرادی دارد؟
مگر ما جوانان دل نداریم؟
آرش
|
United States
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
فوتبالیست جامعه را فاسد می کند یا شرایط جامعه فوتبالیست را؟
ناشناس
|
Slovakia
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
این جامعه نیست که از فوتبالیستها خط میگیره! اون فوتبالیستها هستن که از جامعه خط میگیرن. اگر (اگر) اشکالی در فوتبال هست، از جامعه گرفته شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
ناهنجاریهای فوتبالیستها به خاطر سیری و پولهای باد آورده است که نصیبشان می شود.در ایران هم پولهای بیت المال را بدون حساب و کتاب به جیبشان میریزند.غیر ار این توقع داشتید...!!؟؟
ناشناس
|
Uzbekistan
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
یک ارتباط بین ظرف و مظروف است . وقتی جوان حدود 20 ساله به یکباره با پولهای افسانه ای روبرو می شود که هیچگاه تصورش را نمی کرده و برای داشتن این پول هیچ آمادگی از پیش نداشته لذا رفتارهای خارج از اخلاق امری دور از انتظار نباید باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
آیا وقت آن نرسیده که کلیه باشگاهها را به بخش خصوصی واگذار کنند و پول این ملت را صرف عیاشی های برخی نکنند ؟ کدام دولت عاقلی باشگاه داری می کند و از مالیات یا صندوق ذخیره ارزی حقوقهای میلیاردی به باشگاهها پرداخت می کند؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
خیال کردم در مورد ایرانیاس!!
مدیر پایگاه خوب اگر شما یه مقدار دقت کنی گفتیم که این عافتی هست برای کل و ایران هم شامل آن می شود.
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
تابناک غرب زده
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟