قطار سرقت تجهيزات راه آهن متوقف شد

با توجه به وزن سنگين اموال مسروقه کارآگاهان احتمال دادند که سارقان بايد در اطراف محل هاي سرقت سکونت داشته باشند که توانسته اند اين اموال را با خودرو حمل کنند. با اين فرضيات، کارآگاهان تحقيقات غيرمحسوس خود را در روستاهاي اطراف آغاز کردند و با دادن آموزش هاي لازم به افراد مورد اعتماد محلي از آنان خواستند تا براي دستگيري دزدان با پليس همکاري کنند.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸ 08 February 2011
|
3299 بازدید
خراسان: با دستگيري ۷عضو يک باند سرقت که ۴نفر از آنان کارگران شرکت پيمانکاري راه آهن هستند قطار دزدان تجهيزات و اموال راه آهن در ايستگاه هاي خراسان رضوي متوقف شد.

در پي اعلام شکايت هاي متعدد مسئولان راه آهن کشور و استان خراسان رضوي مبني بر سرقت اموال راه آهن و تجهيزات ريلي که در فاصله هاي زماني مختلف طي چند سال گذشته در محدوده هاي اطراف چند ايستگاه انجام شده است، تلاش کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي در اين باره آغاز شد.

با توجه به اهميت موضوع و نگراني مسئولان از سرقت اموال عمومي، سرهنگ بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي) با صدور دستورات ويژه اي براي پي گيري ماجراي سرقت هاي متعدد از راه آهن، اين پرونده را به اداره مبارزه با سرقت سپرد.

تحقيقات پليس آگاهي خراسان رضوي در حالي آغاز شد که تيم ويژه اي از کارآگاهان با نظارت مستقيم سرهنگ رزمخواه (رئيس اداره مبارزه با سرقت) پي گير اين پرونده شدند. آنان در اولين اقدام، محل هاي سرقت در اطراف ايستگاه هاي خيام، کاشمر و حدفاصل راه آهن مشهد- نيشابور را بازديد و مورد بررسي قرار دادند.

بررسي هاي کارآگاهان بيانگر آن بود که مقادير زيادي تراورس چوبي و فلزي، انواع پيچ و مهره، وصله هاي ريلي و مقاديري از اموال و تجهيزات راه آهن و غيره طي چند سال گذشته و با شيوه اي خاص سرقت شده است.

با توجه به وزن سنگين اموال مسروقه کارآگاهان احتمال دادند که سارقان بايد در اطراف محل هاي سرقت سکونت داشته باشند که توانسته اند اين اموال را با خودرو حمل کنند. با اين فرضيات، کارآگاهان تحقيقات غيرمحسوس خود را در روستاهاي اطراف آغاز کردند و با دادن آموزش هاي لازم به افراد مورد اعتماد محلي از آنان خواستند تا براي دستگيري دزدان با پليس همکاري کنند.

اين گزارش حاکي است: درحالي که تحقيقات در اين باره ادامه داشت يکي از شهروندان در تماس با پليس اعلام کرد که يک دستگاه تراکتور که تريلي را يدک مي کشد و بار تجهيزات ريلي دارد به طرز مشکوکي در محدوده ايستگاه خيام در حال تردد است. با اعلام اين خبر بلافاصله کارآگاهان به محل عزيمت و ۲جوان ۳۰ساله به نام هاي م. م و ع. ف را هنگام ارتکاب جرم دستگير کردند.

با انتقال ۲متهم به پليس آگاهي خراسان رضوي تحقيقات از آنان درباره اموال کشف شده ريلي داخل تريلي تراکتور آغاز شد. متهمان اين پرونده که ديگر راه گريزي نداشتند به ناچار در برابر شواهد و مستندات موجود لب به اعتراف گشودند و ضمن معرفي ۳همدست و ۲مالخر اموال مسروقه که ۴نفر از آنان کارگر شرکت پيمانکاري راه آهن و ديگري بازنشسته راه آهن است اقرار کردند که طي چند سال گذشته بارها اموال و تجهيزات راه آهن را سرقت کرده اند.

آنان در ادامه اعترافات خود به ستوان رحيم پور (افسر پرونده) گفتند: سال گذشته هنگامي که با تراکتور و تريلي مقدار زيادي تراورس دزديده بوديم و قصد داشتيم از روي ريل راه آهن عبور کنيم ناگهان قطار از راه رسيد اما تريلي بر روي ريل گير کرده بود و هرچه تلاش کرديم نتوانستيم آن را خارج کنيم، بنابراين با رها کردن تراکتور و بار تريلي از محل فرار کرديم.

متهمان اين پرونده ادامه دادند: وقتي قطار به تراکتور رسيد ترمز گرفت اما باز هم جلوي قطار با تريلي برخورد کرد و ما براي اين که دستگير نشويم طي يک صحنه سازي و با مراجعه به پليس اعلام کرديم که تراکتورمان سرقت شده است و بدين ترتيب مورد ظن قرار نگرفتيم.

به دنبال اعترافات متهمان، کارآگاهان پليس آگاهي طي چندين عمليات غافلگيرانه ۵متهم ديگر اين پرونده را نيز دستگير و در بازرسي از منازل آنان مقادير زيادي تراورس هاي چوبي و فلزي و همچنين تجهيزات ديگر ريلي و راه آهن را کشف کردند که اموال کشف شده به دستور مقام قضايي تحويل راه آهن شد.

این گزارش حاکي است: بررسي هاي بيشتر در اين باره نشان داد که متهمان در همان روستاهاي اطراف سکونت داشتند و از اموال مسروقه راه آهن درساخت منازل مسکوني استفاده کرده اند و به همين دليل طي چند سال گذشته به انبارهاي ايستگاه هاي راه آهن دستبرد زده اند. ۵متهم دستگير شده ديگر اين پرونده نيز در اعترافات خود اظهار داشتند به دليل نياز مالي که داشتيم از اين مکان ها سرقت مي کرديم چون مي دانستيم کسي به ما مظنون نمي شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟