تصادف‌هاي ساختگي براي سرقت خودروي بانوان

هر دو با خودروي پرايد من در محله‌هاي كرج تردد مي‌كرديم و با شناسايي خودروهاي مدل‌بالا كه رانندگان آن بانوان بودند، تصادف‌هاي ساختگي ايجاد مي‌كرديم. وقتي آنها براي بررسي وضعيت خودرو پياده مي‌شدند، همدستم سوار خودرو مي‌شد و فرار مي‌كرد.
کد خبر: ۱۵۰۹۰۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷ 28 February 2011
|
4263 بازدید
جام‌جم: 2 نفر كه با ايجاد تصادف‌هاي ساختگي در خيابان‌هاي كرج، خودروي بانوان را به سرقت مي‌بردند، در يكي از محله‌هاي شهرستان شهريار دستگير شدند.

شامگاه يكشنبه ماموران انتظامي شهرستان شهريار در حال گشتزني به سرنشينان يك خودروي پژو كه در حاشيه خيابان‌ متوقف شده بود، ظنين شدند و با اخطار به راننده از او خواستند مدارك هويتي‌اش را به پليس ارائه كند.

در همين موقع راننده بي‌آن‌كه به اخطار ماموران توجهي كند، بسرعت از محل متواري شد.

در پي فرار راننده پژو، ماموران به تعقيب او پرداختند و با اخطارهاي پي در پي از او خواستند خودرو را متوقف كند كه بي‌فايده بود. راننده خودروي فراري در جريان تعقيب و گريز پليس با 5 خودروي در حال حركت تصادف كرد و پس از درهم كوبيدن آنها به گاردريل خيابان، متوقف شد. 2 سرنشين خودرو پس از پياده شدن، خودرو را در خيابان رها كردند و گريختند. ماموران به تعقيب متهمان ادامه دادند تا عاقبت با استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح به آنها شليك كردند و به فرار متهمان پايان دادند.

متهمان كه يك ايراني و يك افغاني بودند، پس از دستگيري با دستور قضايي بازپرس اصغري‌زاويه براي ادامه تحقيقات به اداره آگاهي شهريار منتقل شدند و وي تحقيقات از آنها را آغاز كرد.

كشف اموال دزدي

در بازرسي ماموران از خودروي توقيف شده، انواع كيف‌هاي زنانه، مردانه، گوشي تلفن همراه، اسناد و مدارك هويتي و كارت‌هاي اعتباري بانكي كشف و ضبط شد. ماموران كه احتمال مي‌دادند خودرو مسروقه باشد، به استعلام از اداره راهنمايي و رانندگي پرداختند و مشخص شد مالك آن يك زن جوان بوده كه سارقان شامگاه شنبه در پي يك تصادف ساختگي، خودرويش را در محله كوي بنفشه به سرقت برده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع، تحقيقات از متهمان آغاز شد و آنها به سرقت خودروي شاكي اعتراف كردند. متهم به سرقت در اظهاراتش به پليس گفت: براي گذران زندگي و خريد مواد مخدر (كراك)‌ كيف‌قاپي مي‌كردم. چند ماه پيش با يك افغان معتاد در يكي از بوستان‌هاي كرج آشنا شدم و از او خواستم در قبال دريافت پول و جاي خواب، در سرقت‌ها با من همكاري كند كه پذيرفت.

متهم يادآور شد: هر دو با خودروي پرايد من در محله‌هاي كرج تردد مي‌كرديم و با شناسايي خودروهاي مدل‌بالا كه رانندگان آن بانوان بودند، تصادف‌هاي ساختگي ايجاد مي‌كرديم. وقتي آنها براي بررسي وضعيت خودرو پياده مي‌شدند، همدستم سوار خودرو مي‌شد و فرار مي‌كرد.

متهم اضافه كرد: در برخي مواقع هم، خودم خودروها را به سرقت مي‌بردم و با خودروهاي دزدي مشتريان بانك‌ها، صرافي، طلافروشي و مراكز خريد را تعقيب مي‌كرديم و كيف‌هايشان را به سرقت مي‌برديم. با اعتراف متهم، همدست وي نيز به همكاري در سرقت خودروهاي مدل بالا و كيف‌قاپي از مردم اعتراف كرد. بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني از سوي اصغري‌زاويه، رئيس شعبه هفتم دادسراي شهريار روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟