كارگر طمعكار، طراح گروگانگيري 200 ميليون توماني

ابراهيم مي‌گفت صاحبكارش وضع مالي خوبي دارد. بعد هم از اختلاف‌هاي مالي‌شان و تسويه حساب شخصي‌اش حرف زد. بنابراين قرار شد من و همسرم زهرا به همراه يك جوان افغاني بچه را بدزديم و او را چند روزي در خانه زهرا نگهداري كنيم تا پول بگيريم.
کد خبر: ۱۶۰۸۲۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸ 25 April 2011
|
3493 بازدید
ایران: پسر خردسال مرد چاپخانه‌دار كه در جريان گروگانگيري 200 ميليون توماني ربوده شده بود پس از چهار روز با رديابي‌هاي كارآگاهان پليس آگاهي نجات يافت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

ساعت 7 صبح چهارشنبه – 31 فروردين – مرد جواني در تماس با پليس از ربوده شدن پسر 8 ساله‌اش خبر داد و گفت: دقايقي قبل پسرم «سهيل» از خانه خارج شد تا به مدرسه برود اما لحظاتي بعد همسايه‌ها زنگ خانه را زدند و با فرياد خبر دادند پسرم به دست سرنشينان يك دستگاه پژو 206 ربوده شد.

بدين ترتيب مأموران كلانتري 104 عباس‌آباد بلافاصله راهي محل حادثه در حوالي ميدان نيلوفر شدند. آنها در تحقيق از شاهدان دريافتند يك زن جوان و دو مرد - سرنشينان پژو 206 - سهيل را به محض خروج از خانه ربوده‌اند.

پس از اعلام شماره خودرو به مأموران پليس بلافاصله پرونده با دستور بازپرس «قندي‌زاده» از شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت. تجسس‌هاي ويژه پليسي براي شناسايي مالك خودرو ادامه داشت كه كارآگاهان دريافتند خودروي مورد نظر دو روز قبل از گروگانگيري سرقت شده است.

تحقيقات براي شناسايي آدم‌ربايان ادامه داشت كه همان شب مرد ناشناسي با تلفن خانه پدر سهيل تماس گرفت و براي آزادي گروگان كوچولو 200 ميليون تومان پول نقد خواست. با اعلام اين موضوع به كارآگاهان، رديابي‌هاي پليسي وارد مرحله تازه‌اي شد.

اين در حالي بود كه آدم‌ربايان سه بار ديگر نيز تماس گرفتند. از سوي ديگر پدر سهيل طبق خواسته پليس براي پرداخت پول اعلام آمادگي كرد. سرانجام شامگاه شنبه سوم ارديبهشت كارآگاهان يكي از گروگانگيران را هنگام گفت‌وگوي تلفني با پدر «سهيل» در باجه تلفن عمومي جنوب شهر شناسايي و دستگير كردند.

رضا – 40 ساله – پس از انتقال به اداره يازدهم پليس آگاهي بلافاصله تحت بازجويي فني – تخصصي قرار گرفت و گفت: طراح نقشه آدم‌ربايي يكي از دوستانم به نام ابراهيم است كه از كارگران چاپخانه پدر سهيل است.

ابراهيم مي‌گفت صاحبكارش وضع مالي خوبي دارد. بعد هم از اختلاف‌هاي مالي‌شان و تسويه حساب شخصي‌اش حرف زد. بنابراين قرار شد من و همسرم زهرا به همراه يك جوان افغاني بچه را بدزديم و او را چند روزي در خانه زهرا نگهداري كنيم تا پول بگيريم. ابراهيم هم مي‌گفت چون «سهيل» او را مي‌شناسد به همين خاطر نمي‌تواند خودش در آدم‌ربايي شركت كند.

بدين ترتيب پس از سرقت خودروي پژو 206 نقشه را عملي كرديم. بعد از آدم‌ربايي هم خودرو را در خيابان خاوران به آتش كشيديم تا اثري از ما نماند! پس از اين اعتراف‌ها، كارآگاهان بلافاصله راهي مخفيگاه گروگان كوچولو شده و همزمان با دستگيري زن جوان پسربچه را نجات دادند.

در حال حاضر تجسس‌ها براي شناسايي و دستگيري ابراهيم طراح نقشه و مرد افغاني ادامه دارد.

براساس اين گزارش پرونده اين ماجرا صبح ديروز با دستور قاضي اميرآبادي – سرپرست دادسراي جنايي تهران – براي اداره رسيدگي در اختيار قاضي سليماني – داديار شعبه دوم دادسرا – قرار گرفت. متهمان نيز پس از اعتراف به آدم‌ربايي راهي بازداشتگاه شدند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟