نقشه «زري سياه» براي ويلاي تاجر پولدار

نیمه‌شب دوم دي ماه سال گذشته وقتي ماموران كلانتري 123 نياوران در خيابان مشغول گشت‌زني بودند يك نيسان‌وانت‌ را برابر خانه ويلايي مجللي ديدند كه به طرز مشكوكي 3 مرد در حال جاسازي اثاثيه در داخل وانت بودند. پليس با توجه به مرموز بودن حركات اين مردان نزد آنان كه با ديدن ماموران سراسيمه شده بودند، رفت.
کد خبر: ۱۶۶۱۱۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷ 22 May 2011
|
6109 بازدید
ملت ما: جزييات نقشه «زري سياه» براي سرقت از خانه يك تاجر ثروتمند با دستگيري مرد بنگلادشي فاش شد. زن افيوني معروف به «زري سياه» با فريب مرد بنگلادشي و 2 مرد قوي‌هيكل توطئه دزدي را به مرحله اجرا گذاشت. نيمه‌شب دوم دي ماه سال گذشته وقتي ماموران كلانتري 123 نياوران در خيابان مشغول گشت‌زني بودند يك نيسان‌وانت‌ را برابر خانه ويلايي مجللي ديدند كه به طرز مشكوكي 3 مرد در حال جاسازي اثاثيه در داخل وانت بودند. پليس با توجه به مرموز بودن حركات اين مردان نزد آنان كه با ديدن ماموران سراسيمه شده بودند، رفت.

آنها مدعي شدند در حال اثاث‌كشي هستند اما در آن نيمه‌شب عجيب بود كه كسي بخواهد دست به چنين اقدامي بزند. از سوي ديگر ظاهر 2 مرد قوي‌هيكل و آثار خالكوبي روي دستشان مرموز به نظر مي‌رسيد.

در ميان آنها يك مرد كه ظاهر متفاوتي داشت و دستپاچه شده بود، گفت: صاحبخانه به نروژ سفر كرده و از من خواسته كارهاي اثاث‌كشي را انجام دهم.

همين اظهارات عجيب مرد دستپاچه كه اهل بنگلادش بود، كافي بود تا راز دزدي در نيمه‌شب فاش شود.

مرد بنگلادشي اين‌بار با گريه گفت: من فريب زري را خورده‌ام. من دزد نيستم. از من خواست به او كمك كنم اما...

مردان مرموز بازداشت شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند. در ابتدا حاضر نبودند راز دزدي را فاش كنند تا اينكه همان مرد بنگلادشي پرده از جزييات برداشت و گفت: 20 سال پيش از بنگلادش به ايران آمدم و براي خود شناسنامه ايراني گرفتم. در كشورمان كه بودم از طريق يكي از دوستانم با مرد تاجري آشنا شدم كه وقتي به ايران آمدم او از من خواست سرايدار خانه‌اش شوم.
وي افزود: مرد تاجر يك خانه سرايداري بزرگ در اختيار من قرار داد و وقتي وي به همراه خانواده‌اش براي كار به خارج از كشور مي‌رفت، من وظيفه داشتم از اموال و خانه وي مراقبت كنم.

چند ماه پيش يك زن به نام زري براي انجام كارهاي نظافت به خانه مرد تاجر آمد. در طول 4 ماه، 2 بار اين زن براي نظافت به آنجا آمد تا اينكه با ترفندهاي خاص نظر مرا به خود جلب كرد. با هم آشنا شديم. وي مي‌گفت 2 سال پيش شوهرش را در يك حادثه تصادف از دست داده و براي اينكه خرج زندگي خود و بچه‌هايش را تامين كند، ناچار است در خانه‌هاي مردم كار كند. دلم به حالش مي‌سوخت و به او كمك مي‌كردم. بعضي وقت‌ها كه تاجر و همسرش به مسافرت مي‌رفتند، زري به خانه من مي‌آمد و چون جايي نداشت پيش من مي‌ماند تا اينكه چند روز پيش پيشنهادي به من داد و گفت يك مرد خير خانه‌يي خوب در جنوب شهر برايش اجاره كرده و او وسايلي ندارد تا خانه را پر كند و خواست مقداري از وسايل خانه تاجر را با خود ببرد.

من نپذيرفتم چون صاحبخانه به من اعتماد كامل داشت و اگر سرقتي رخ مي‌داد من زير سوال مي‌رفتم. پيشنهاد را قبول نكردم اما زري با گريه و خواهش از من خواست جاي كليدها را به او نشان دهم نمي‌دانم چه شد كه قبول كردم و كليدها را در اختيار زري قرار دادم. اكنون بسيار پشيمانم.

2 مرد قوي‌هيكل نيز در بازجويي‌ها سرنخي پيش روي پليس قرار دادند. آنها مدعي شدند زري معروف به «زري سياه» فروشنده مواد مخدر در جنوب تهران است و آنها از مشتريان وي هستند. «زري سياه» به اتهام قاچاق و توزيع مواد مخدر 2 بار دستگير شده و پشت ميله‌هاي زندان را تجربه كرده است. 2 مرد نيز اجير شده زري بودند تا نقشه دزدي را اجرا كنند. با افشاي اين حقيقت پليس به رديابي‌هاي ويژه دست زد و در آلبوم مجرمان «زري سياه» را شناسايي كرد.

اين زن 40 ساله وقتي در شعبه هفتم دادسراي شميرانات (ناحيه يك) نزد بازپرس ايستاد، چنين گفت: به عنوان نظافتچي در خانه تاجر ثروتمند رفت و آمد داشتم و مي‌دانستم مرد بنگلادشي سرايدار خانه ويلايي وي است. آنها خيلي ثروتمند بودند. تابلوهاي ميليوني در خانه داشتند. مجسمه‌هاي برليان مي‌خريدند.

مي‌دانستم اگر روزي بتوانم اين وسايل عتيقه و قيمتي را سرقت كنم، پول خوبي گيرم مي‌آيد. براي اجراي اين نقشه، بايد از مرد بنگلادشي استفاده مي‌كردم. چون تنها كسي كه كليدها را داشت و رمز باز شدن در اتاق‌ها را مي‌دانست، وي بود. به همين خاطر با اغفال وي و اجير كردن 2 مشتري‌ام كه از من مواد مي‌خريدند، نقشه دزدي را اجرا كردم، اما هرگز تصور نمي‌كردم ماجرا لو برود. وي با ادعاي اينكه مرد بنگلادشي بي‌گناه است از بازپرس پرونده خواستار آزادي او شد.

 اين در حالي است كه مرد تاجر به طرح شكايت از «زري سياه» پرداخته و با رضايت نسبت به مرد بنگلادشي درخواست آزادي وي را كرده است. بازپرس پرونده پس از تعيين قرار قانوني اين متهمان را تا زمان برگزاري جلسه محاكمه آزاد كرد و پس از صدور كيفر خواست براي آنان پرونده را به دادگاه ارجاع كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟