دختر فريب‌خورده طعمه خواستگار اينترنتي

سرانجام با رديابي‌هاي اينترنتي، نشاني ميلاد شناسايي و او در عملياتي پليسي دستگير شد. كلاهبردار اينترنتي در بازجويي‌هاي مقدماتي منكر هرگونه جرمي شد، اما پس از مشاهده مدارك و مستندات لب به اعتراف گشود.
کد خبر: ۱۹۵۸۹۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳ 10 October 2011
|
7748 بازدید
ایران: خواستگار اينترنتي كه پس از فريب دختر دانشجو نقشه كلاهبرداري را اجرا كرده بود، با رديابي‌هاي تخصصي مأموران پليس فتاي استان البرز شناسايي و دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده همزمان با شكايت دختر 22 ساله‌اي در پليس «فتا»ي استان البرز در دستور كار قرار گرفت.سميرا به مأموران گفت: حدود دو ماه قبل هنگام چت اينترنتي با پسر جواني به نام ميلاد آشنا شدم كه خودش را مدير يك شركت تجاري معرفي مي‌كرد. پس از چند جلسه صحبت اينترنتي به هم علاقه‌مند شده و ارتباط تلفني ما آغاز شد.

ميلاد كه مدعي بود مدرك مديريت دارد، گفت: در آينده نزديك به خواستگاري‌ام مي‌آيد. در اين مدت هم چند بار از طريق پست برايم هدايايي فرستاد و با اين كارها اعتماد مرا بيشتر جلب كرد، اما چند روز قبل در حالي كه نگران بود، تماس گرفت و گفت: براي انجام يك طرح ميلياردي نياز به دو ميليون و 500 هزار تومان دارد.

به دليل اينكه ميلاد را همسر آينده‌ام مي‌ديدم، تصميم گرفتم در حل مشكل كمكش كنم. بنابراين بلافاصله طلاهايم را فروخته و پولش را به حسابش واريز كردم. ميلاد هم قول داد وقتي پروژه تمام شد، يك سرويس طلاي گرانقيمت برايم بخرد.

با اين وجود هر بار كه از او خواستم قرار ملاقات حضوري بگذارد و به خواستگاري بيايد، بهانه مي‌تراشيد و موضوع را به آينده موكول مي‌كرد. تا اينكه هفته گذشته دوباره سه ميليون تومان ديگر خواست. من هم به بهانه پرداخت شهريه دانشگاه مقداري پول از پدرم گرفته و با دريافت مقداري پول از دوستانم سه ميليون تومان را فراهم كردم، اما پس از واريز پول به حساب ميلاد، ارتباطش را با من قطع كرد و...

پس از طرح اين شكايت، متخصصان پليس فتا تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كرده و با رديابي‌هاي علمي - تخصصي موفق به كشف سرنخ‌هايي از خواستگار اينترنتي شدند. بررسي‌هاي پليسي نشان داد مرد تبهكار اهل يكي از استان‌هاي اطراف تهران است كه به دروغ خود را داراي مدرك ليسانس و مدير يك شركت معرفي كرده است.

سرانجام با رديابي‌هاي اينترنتي، نشاني ميلاد شناسايي و او در عملياتي پليسي دستگير شد. كلاهبردار اينترنتي در بازجويي‌هاي مقدماتي منكر هرگونه جرمي شد، اما پس از مشاهده مدارك و مستندات لب به اعتراف گشود.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان - رئيس پليس «فتا»ي استان البرز - با تأييد اين خبر گفت: با توجه به اينكه احتمال دارد متهم به اين شيوه مرتكب كلاهبرداري‌هاي ديگر نيز شده باشد، تحقيقات تخصصي از او ادامه دارد.

وي در ادامه به كاربران اينترنت هشدار داد طي سال‌هاي اخير برخي تبهكاران وارد فضاي مجازي شده و با سوء استفاده از ساده‌لوحي برخي كاربران دست به كلاهبرداري مي‌زنند.

حال آن‌كه نوجوانان و جوانان بايد توجه داشته باشند اغلب افراد در چت‌روم‌ها از اسامي و مشخصات غير‌واقعي استفاده مي‌كنند و براي فريب طرف مقابل سعي مي‌كنند خود را فردي با سطح مالي و سواد بالا معرفي كنند. پليس همچنين بارها هشدار داده اينترنت و خيابان محل مناسبي براي خواستگاري و آشنايي قبل از ازدواج نيست و جوان‌ها نبايد فريب تبهكاران را بخورند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟