کیف‌قاپی برای تأمین مخارج خوشگذراني‌هاي شبانه

براي اين كه پولي براي تفريح و خوشگذراني‌هاي شبانه داشته باشم،تصميم به كيف‌قاپي از مردم گرفتم. در اولين سرقت خيلي مي‌ترسيدم. وقتي با حمله به يك زن در خيابان كيف او را قاپيدم و او نتوانست مقابل من مقاومت كند، به سرقت‌هايم ادامه دادم.
کد خبر: ۱۹۷۷۸۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۲ 18 October 2011
|
4439 بازدید
جام جم: پسر جواني كه به انگيزه تفريح و خوشگذراني شبانه با دوستانش كيف‌قاپي مي‌‌كرد، از سوي ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي تهران دستيگر شد.

رسيدگي به اين پرونده از ابتداي امسال با شكايت زن جواني از يك مرد كيف‌قاپ در دستور كار پليس قرار گرفت. شاكي گفت: روز حادثه پس از خروج از بانك در حال بازگشت به خانه بودم كه راكب يك موتورسيكلت به من حمله‌ور شد و پس از تهديد با چاقو با قاپيدن كيفم متواري شد.

در پي اين شكايت، چهره‌نگاري رايانه‌اي از سارق كيف‌قاپ صورت گرفت. جستجوها در اين باره ادامه داشت تا اين كه زنان و مردان ديگري نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

با تحقيق از شاكيان معلوم شد، مرد كيف‌قاپ پس از سرقت، بلافاصله به سمت ديگر خيابان مي رود و با سوار شدن به يك موتورسيكلت روشن كه در آنجا پارك است، فرار مي كند . به اين ترتيب، پاتوق‌هاي احتمالي دزد فراري زيرنظر گرفته شد تا اين كه چند روز پيش زني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرري تماس گرفت و از دستگيري يك كيف‌قاپ توسط مردم خبر داد.

دقايقي بعد ماموران در محل دستگيري متهم حضور يافتند و مرد كيف‌قاپ را كه از ناحيه دست و پا زخمي شده بود، همراه زن شاكي به مركز پليس منتقل كردند.

مقاومت مالباخته، سارق را ناكام گذاشت

ابتدا شاكي بازجويي شد و به پليس گفت: وقتي از بانك خارج شدم، راكب يك موتورسيكلت كه در تعقيبم بود، به من حمله‌ور شد و قصد قاپيدن كيفم را داشت كه با او مقابله كردم. در همين موقع مرد سارق با چاقو مرا تهديد كرد اگر بند كيف را رها نكنم، مرا خواهد كشت. به دليل اين كه پول بايد صرف هزينه درماني خانواده‌ام مي‌شد، نمي‌توانستم از آن بگذرم. بنابراين در مقابل سارق مقاومت كردم. شاكي اضافه كرد: در جدال با سارق بودم كه چند مرد رهگذر متوجه ماجرا شدند و به كمكم شتافتند. مرد كيف‌قاپ كه خود را در يك قدمي دستگيري مي‌ديد، مرا به كناري انداخت و قصد فرار داشت كه مردم به او حمله كردند و او را بشدت كتك زدند.

خوشگذراني‌هاي شبانه تا كيف‌قاپي

در پي اظهارات شاكي، متهم به نام فرهاد (22 ساله) بازجويي شد و به پليس گفت: از چندي پيش در پي آشنايي با چند جوان كه به مهماني‌هاي شبانه مي‌رفتند، با آنها همراه شدم و تا پاسي از شب كنارشان خوشگذراني مي‌كردم. خانواده‌ام وقتي به رفتارم اعتراض مي‌كردند، توجهي نكرده و چند شبي به خانه نمي‌آمدم.

متهم اضافه كرد: بعد از آن براي اين كه پولي براي تفريح و خوشگذراني‌هاي شبانه داشته باشم،تصميم به كيف‌قاپي از مردم گرفتم. در اولين سرقت خيلي مي‌ترسيدم. وقتي با حمله به يك زن در خيابان كيف او را قاپيدم و او نتوانست مقابل من مقاومت كند، به سرقت‌هايم ادامه دادم.

متهم با اشاره به كيف‌قاپي‌هاي متعدد، گفت: در روزهاي بعد 3 تا 5 كيف را سرقت مي‌كردم و در صورت مقاومت مالباخته‌ها، آنها را با چاقويي كه همراه داشتم به مرگ تهديد كرده و آنها بناچار بند كيف را رها مي‌كردند. با سرقت كيف‌هاي زنان و مردان، پول‌ها را خرج خوشگذراني‌ها كرده و گوشي‌هاي تلفن همراه مسروقه را نيز مي‌فروختم. مدارك دزديده شده را نيز در سطل‌هاي زباله مي‌انداختم. بنابراين گزارش، متهم با قرار قانوني از سوي بازپرس حسيني، رئيس شعبه دوم دادسراي شهرري روانه زندان شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟