دولت آمریکا ملزم به رعایت توافق است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه دولت ها به عنوان بازیگران سیاسی در صحنه بین الملل توافقاتی که انجام می دهند قانونی است و باید به آن پایبند باشند گفت: سرنوشت برجام پس از تغییر دولت در آمریکا تغییری نخواهد یافت و در صورتی که دولت بعدی آمریکا در برجام تجدید نظر کند در بین افکار عمومی جهان زیر سوال می رود.
کد خبر: ۵۶۷۹۰۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 14 February 2016
|
3644 بازدید
حجت الله خدایی سوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر الزام آور نبودن توافق هسته ای برای ایالت های آمریکا و قابلیت تجدیدنظر دولت بعدی آمریکا در مورد برجام گفت:  دولت آمریکا  ملزم به رعایت توافق است و ما کاری  به مسایل داخلی این کشور نداریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه دولت ها به عنوان بازیگران سیاسی در صحنه بین الملل توافقاتی که انجام می دهند قانونی است و باید به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه تعهداتی که دولت‌‌ها می‌دهند از نظر حقوق بین‌الملل قابل تسری به دولت‌های بعدی است افزود: سرنوشت برجام پس از تغییر دولت در آمریکا تغییری نخواهد یافت و در صورتی که دولت بعدی آمریکا در برجام تجدید نظر کند در بین افکار عمومی جهان زیر سوال می رود.

وی ادامه داد: در صورتی که دولت بعدی در برجام تجدید نظر کند هیچ اعتباری برای دولت آمریکا باقی نمی ماند و بعید است دولت بعدی آمریکا چنین اقدامی انجام دهد.

این نماینده مجلس نهم اینگونه اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا را که هر چند وقت یکبار تکرار می شود بیشتر در جهت مصرف داخلی و خوراک تبلیغاتی آنها دانست و به همین دلیل نباید به این اظهارات اهمیتی بدهیم.

خدایی سوری در عین حال تصریح کرد: اگر هم روزی دولت بعدی آمریکا توافق را بهم بزند جمهوری اسلامی ایران نیز توافق را بهم می زند و قطعا در این میان بیشترین ضرر متوجه آمریکا خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ کشور ی پس از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که کشوری توافقش را بهم بزند مگر کشوری مانند عراق که خودش توافق را پاره کرده و پس از آن خودش نیز خسارت دید.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟