بهترین‌های دانشگاه‌های جهان در رشته ریاضیات و آمار

کد خبر: ۸۵۴۰۸۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 23 November 2018
|
20597 بازدید

ریاضیات و آمار پایه و اساس اقتصاد جهان است؛ به همین بهانه مروری بر برترین دانشگاه‌های جهان در این رشته تحصیلی داریم.

به گزارش آنا، تحصیل در رشته‌های ریاضی و آمار نه‌تنها شما را به یک متخصص احتمالات و آمار تبدیل می‌کند، بلکه می‌توانید در ریاضی محض یا ریاضی کاربردی نیز تخصص پیدا کنید. دروس پایه رشته‌های ریاضی و آمار معمولاً شامل جبر و حسابداری می‌شود. دانشجویان این رشته می‌توانند در موضوعاتی مانند کدنویسی، رمزنگاری، مکانیک سیالات و زیست‌شناسی ریاضیاتی به ادامه تحصیل بپردازند.

با تحصیل در رشته‌های ریاضی و آمار توانایی حل مسئله و تصمیم‌گیری دانشجو توسعه می‌یابد. اخذ مدرک کارشناسی در این رشته حدود سه تا چهار سال و کارشناسی ارشد حدود یک تا دو سال طول می‌کشد.

در ادامه برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌ ریاضیات و آمار با معرفی می‌کنیم.

دانشگاه آکسفورد با کسب امتیاز ۹۱,۸ در آموزش، ۹۹.۵ در تحقیق، ۹۹.۱ در استناد علمی و ۶۷ در درآمد صنعتی اولین گزینه رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن برای تحصیل در ریاضیات و آمار است. این دانشگاه عنوان برترین دانشگاه جهان در این رتبه‌بندی را نیز مال خود کرده است.

دانشگاه کمبریج که دومین دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضیات و آمار است. موفق به کسب امتیاز ۹۲,۱ در آموزش، ۹۸.۸ در تحقیق، ۹۷.۱ در استناد علمی و ۵۲.۹ در درآمد صنعتی شده است.

دانشگاه استنفورد نیز با امتیاز ۹۳,۶ در آموزش، ۹۶.۸ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۶۴.۶ در درآمد صنعتی سومین دانشگاه برتر در رشته ریاضیات و آمار و سومین دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ تایمز هایر اجوکیشن است.

مؤسسه تکنولوژی ماساچوست در رتبه چهارم برترین دانشگاه‌های جهان در ریاضیات و آمار قرار دارد. این دانشگاه با امتیاز ۹۱,۹ در آموزش، ۹۲.۷ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۸۷.۶ در درآمد صنعتی، عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان را نیز به دوش می‌کشد.

مؤسسه تکنولوژی کالیفرنیا با امتیاز ۹۴,۵ در آموزش، ۹۷.۲ در تحقیق، ۹۹.۲ در استناد علمی و ۸۸.۲ در درآمد صنعتی، پنجمین دانشگاه برتر جهان در ریاضیات و آمار است. کلتک به‌عنوان پنجمین دانشگاه برتر جهان نیز انتخاب شده است.

 رتبه

دانشگاه

آموزش

تحقیق

استناد علمی

 

درآمد صنعتی

نسبت دانشجوی دختر به پسر

 

 ۱

 دانشگاه آکسفورد

 ۹۱,۸

 ۹۹,۵

       ۹۹,۱

          ۶۷

                   ۴۶ به ۵۴

 ۲

 دانشگاه کمبریج

 ۹۲,۱

 ۹۸,۸

       ۹۷,۱

        ۵۲,۹

                    ۴۶ به ۵۴

 ۳

 دانشگاه استنفورد

 ۹۳,۶

 ۹۶,۸

      ۹۹,۹

        ۶۴,۶

                    ۴۳ به ۵۷

 ۴

 دانشگاه ام‌آی‌تی

 ۹۱,۹

 ۹۲,۷

     ۹۹,۹

       ۸۷,۶

                    ۳۸ به ۶۲

 ۵

 دانشگاه کلتک

 ۹۴,۵

 ۹۷,۲

    ۹۹,۲

       ۸۸,۲

                    ۳۳ به ۶۷

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟