با دویست و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست وزیر خارجه اوکراین برای قطع روابط با ایران /اوکراین زیر آتش حملات روسیه/ واکنش روسیه به خبر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین/ منهدم شدن 30 درصد از شبکه برق اوکراین

دویست و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲۶
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 18 October 2022
|
112913 بازدید
|

اوکراین زیر آتش حملات روسیه/ واکنش روسیه به خبر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

درخواست وزیر خارجه اوکراین برای قطع روابط با ایران
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۲۰:۳۰

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک کشورش با ایران را به ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کولبا در یک کنفرانس خبری دلیل ارائه این پیشنهاد را مسئله ادعایی استفاده مسکو از پهپادهای ایران مطرح کرد؛ ادعایی که ایران قویا تکذیب کرده است.

وی همچنین عنوان کرد که کی‌یف یک درخواست رسمی برای دریافت سریع تجهیزات دفاع هوایی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است. 

درحالیکه کی‌یف مدعی استفاده روسبه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه استفاده مسکو از جنگ افزارهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در این زمینه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

کنعانی افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در این راستا، طی ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت‌ وگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز ۱۵ مهرماه در تماس تلفنی با همتای فنلاندی تصریح کرد: به رغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.

وعده ناتو برای تحویل سامانه‌های ضدپهپادی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۹:۴۵

دبیر کل ناتو طی یک سخنرانی در کنفرانس امنیتی شهر برلین گفت: به زودی سامانه‌های دفاع هوایی برای مقابله با پهپادهای روسی در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم.

به گزارش رویترز، ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان ناتو روز سه شنبه گفت در روزهای آینده سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین تحویل خواهد داد تا بتواند در برابر پهپادهای روسی از خود دفاع کند.

استولتنبرگ ادعا کرده است که بعضی از پهپادهای روسی برای نابودی زیرساخت‌های اوکراین از ایران خریداری شده است. ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده است .

آمادگی ارتش روسیه برای خارج کردن ساکنان خرسون از منطقه
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۸:۲۵

ژنرال سرگئی سوروویکین فرمانده نیروهای عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین سه‌شنبه شب گفت: ارتش روسیه آماده خارج کردن ساکنان خرسون از این منطقه است.

به گزارش المیادین، سرگئی سوروویکین؛ فرمانده جدید نیروهای روسیه در اوکراین افزود: از نیروهای اوکراین روزانه ۶۰۰ تا یکهزار تن کشته و زخمی می‌شوند.

وی اظهار داشت: جنگنده‌های روسی در طول عملیات ویژه نظامی خود بیش از ۳۴ هزار پرواز انجام داده‌اند.

سوروویکین تأکید کرد: دولت اوکراین نیروهای ذخیره خود را برای شکستن خط دفاع روسیه به خط مقدم اعزام می‌کند.

وی گفت که طرح‌های آینده روسیه در خصوص خرسون به شرایط نظامی بستگی دارد.

سوروویکین افزود: دشمن فرصتی برای حمله به مواضع نیروهای مسلح روسیه ندارد.

وی اظهار کرد: کی یف تلاش می‌کند که خط دفاع روسیه را بشکند، به همین خاطر تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

فرمانده جدید نیروهای روسیه افزود: موشک‌های کنجال مافوق صوت جدید، توانمندی خود را در برخورد به اهداف مورد نظر به اثبات رسانده است.

سوروویکین گفت که فرماندهان ناتو از اوکراین می‌خواهند که صرف نظر از تعداد قربانیان به عملیات نظامی در محور خرسون ادامه دهند.

وی افزود، روسیه اطلاعاتی در خصوص استفاده رژیم کی‌یف از روش‌های جنگ ممنوعه در خرسون در اختیار دارد.

سوروویکین در پایان گفت: ارتش سوریه ترک ایمن ساکنان خرسون را تضمین خواهد کرد.

گفتگوی محمد بن زاید با زلنسکی
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۴۷

رئیس امارات و رئیس جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر بر پیامدهای بحران این کشور بر سرتاسر جهان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور و همچنین بحران اوکراین و اهمیت همکاری جهت کاهش تنش از طریق گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد بن زاید همچنین تاکید کرد، دولت امارات تمامی تلاش خود را جهت ممانمعت از وخامت بحران به کار خواهد بست و به تلطیف اوضاع و انجام مذاکرات به نفع تمامی طرف‌ها کمک خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر پیامدهای خطرناک بحران اوکراین که به سرتاسر جهان نیز امتداد یافته است، به تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهانی، امنیت و صلح بین‌المللی اشاره کرد.

رئیس امارات ضمن قدردانی از رئیس جمهوری اوکراین به خاطر تلاش‌های دولت این کشور در مسائل بشردوستانه و امنیت غذایی، بر آمادگی خود جهت تداوم تلاش‌ها و حمایت از ابتکارعمل‌ها جهت کاهش پیامدهای انسانی و اقتصادی این بحران تاکید کرد.

دو طرف همچنین سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را متقابلا به یکدیگر تبریک گفتند.

کانادا تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش داد
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۳۷

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اوتاوا با هدف گرفتن 34 شخص حقیقی و شبکه تلویزیونی روسی "زوزدا" به خاطر مشارکت‌شان در آنچه که کانادا آن را انتشار "پروپاگاندا" می‌نامد، تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را گسترش داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کانادا در این بیانیه گفت: کانادا علیه 34 شخص حقیقی و یک شبکه تلویزیونی که در انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات روسیه شریک هستند، تحریم‌هایی اعمال می‌کند.

این فهرست شامل ولادیمیر مدینسکی، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در امور اوکراین، سرگئی بزروکوف، ولادیمیر ماشکوف و دیمیتری پوتسوف بازیگران روس، ماریا سیتل و دیمیتری گوبرنیف، گزارشگران تلویزیونی، ولادیمیر کورنیلوف و سرگئی میخیف، کارشناسان سیاسی، الکساندر کوتس خبرنگار جنگ، تینا کاندلاکی، روزنامه‌نگار روس و فرزندانش، میخائیل لئونتیف، سخنگوی روسنفت و همچنین دیگر اشخاص رسانه‌ای است.

کرملین در واکنش به این تحریم‌ها گفت: هیچ چیز جدیدی در مورد آخرین تحریم های اعمال شده توسط کانادا علیه روسیه وجود ندارد.

پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «در اینجا هیچ چیز جدیدی وجود ندارد، من متقاعد شده‌ام که برای اکثریت افرادی که در اینجا ذکر شد، این تحریم‌های اعمال‌شده هیچ مشکل یا ناراحتی خاصی ایجاد نخواهد کرد.»

عقب نشینی اسرائیل در برابر هشدار روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۳۰

مسئولان رژیم صهیونیستی پس از تهدید معاون شورای امنیت روسیه، از گفته های یک وزیر صهیونیست مبنی بر ضرورت ارسال سلاح به اوکراین اعلام برائت کردند.

معاون شورای امنیت روسیه به رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هشدار داد که در صورت ارسال کمک نظامی و تسلیحات به اوکراین،‌ روابط خود با مسکو را به نابودی خواهد کشید.

«دیمیتری مدودف» در کانال تلگرام خود نوشت: به نظر می‌رسد، اسرائیل به دنبال ارسال سلاح به رژیم کی‌یف است.

وی این اقدام رژیم اشغالگر را "بی‌پروایانه" خواند و تاکید کرد که این رژیم با این اقدام روابط خود با روسیه را نابود خواهد کرد.

مدودف این هشدار را درپی آن مطرح کرد که "نحمان شای" وزیر امور صهیونیستها در خارج از سرزمین های اشغالی اعلام کرده بود که زمان آن رسیده که این رژیم در سیاست‌هایش درباره جنگ اوکراین تغییر ایجاد کند و از تل‌آویو خواست هرگونه ممنوعیت ارسال تسلیحات به اوکراین را لغو کند.

وی افزود: زمان آن رسیده که اوکراین کمک نظامی دریافت کند؛ همانطور که آمریکا و کشورهای ناتو به این کشور کمک نظامی می کنند.

اما پس از تهدید مدودف، سایت صهیونیستی "والا" به نقل از کسانی که از آنها مسئولان بلندپایه رژیم اسرائیل یاد کرد، نوشت که گفته های این وزیر، منعکس کننده سیاست کابینه رژیم اسرائیل نیست.

هفته گذشته نیز سفارت روسیه در تل آویو نسبت به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: "اسرائیل در طول هشت سال نسبت به حملات تروریستی و ادامه دار اوکراین علیه غیر نظامیان منطقه دونباس سکوت اختیار کرد. رژیم صهیونیستی همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگینا روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز موضع‌گیری نکرده است."

جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی را شدت داده است.

زلنسکی: ۳۰ درصد نیروگاه‌های برق اوکراین منهدم شدند
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۲۳

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) گفت که طی یک هفته اخیر ۳۰ درصد تأسیسات تولید برق و نیروگاه‌های این کشور در جریان حملات روسیه نابود شده‌اند.

زلنسکی در صفحه توئیتر خود خبر داد که نابودی حدود یک سوم نیروگاه‌های برق اوکراین در جریان عملیات‌های اخیر روسیه، منجر به قطعی برق گسترده در این کشور شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «از تاریخ دهم اکتبر تا امروز، ۳۰ درصد نیروگاه‌های اوکراین تخریب شده‌اند که منجر به قطعی گسترده برق در سراسر کشور شد. جایی برای مذاکره [با فدراسیون روسیه] وجود ندارد».

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که تأسیسات کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین و سیستم‌های انرژی این کشور را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای این عملیات محقق شدند.

چتر موشکی روسیه بر مناطق الحاقی
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۰۹

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار کرد که مناطق الحاقی جدید به روسیه بخش جدایی ناپذیر کشور هستند و زیر چتر هسته‌ای مسکو قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تامین امنیت مناطق الحاقی جدید از اوکراین به روسیه، گفت: تمام آن مناطق بخش جدایی ناپذیر روسیه هستند، بنابراین همه آنها تحت محافظتند و امنیت آنها به اندازه بقیه نقاط کشور تضمین می‌شود.

به صدا در آمدن آژیر در سراسر اوکراین با حملات گسترده روسیه

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که هشدارهای حمله هوایی صبح امروز (سه‌شنبه) در سرتاسر اوکراین به صدا درآمد. هم‌چنین از شهر کی‌یف، پایتخت نیز گزارش شده که بار دیگر هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین بامداد روز دوشنبه گفت که کی‌یف توسط "پهپادهای کامیکازی" مورد حمله قرار گرفت.

شهردار ویتالی کلیچکو بعداً این گزارش را در تلگرام تایید کرد.

کلیچکو گفت که چهار جسد پیدا شد. وی افزود: چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده و نیروهای امدادی ۱۸ نفر را از زیر آوار بیرون آورده‌اند.

به گفته شاهدان، چندین انفجار در منطقه مرکزی شوچنکو رخ داد که هفته گذشته نیز با انفجارهایی لرزید.

مقامات کی‌یف و مناطق چرکاسی، اودسا، چرنیهیف، چرنیوتسی و ریونه اطلاعات مربوط به هشدارهای حملات هوایی را به یک پایگاه خبری اوکراینی (Strana.ua) تایید کردند. مقامات منطقه "کریفیی ریه" گفتند که انفجاری در قسمت شمالی این شهر رخ داده است.

هم‌چنین گزارش شده از شمال شهر کی‌یف نیز ستون دود به هوا برخاسته و این شهر بار دیگر همانند روزهای قبل هدف حمله هوایی قرار گرفته و سه مرکز سوخت‌رسانی، منهدم شده است.

پس از این حملات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تلگرام خود نوشت: اوکراین زیر آتش است. آنها بهترین کاری که از دستشان بر می آید را انجام می‌دهند، ایجاد وحشت و کشتن غیرنظامیان. در میکولایف، یک ساختمان مسکونی با موشک‌های C-۳۰۰ منهدم شد. یک نفر فوت کرد. در بازار گل، پارک شاه بلوط نیز حملاتی رخ داده. من نمی‌دانم که تروریست‌های روسی در این تأسیسات کاملاً صلح آمیز با چه چیزی می‌جنگند؟ دولت تروریستی با چنین اقداماتی چیزی را برای خود تغییر نخواهد داد. این تنها ماهیت ویرانگر و قاتل خود را تایید خواهد کرد، که قطعا پاسخگو خواهد بود.

واکنش روسیه به خبر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) ادعای مقامات غربی درباره خرید پهپادهای انتحاری از جمهوری اسلامی ایران و استفاده کردن انها در جنگ اوکراین را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در حملات روز گذشته به کی‌یف، تاکید کرد: «ما در عملیات‌های خود در اوکراین از تجهیزات روسی با نام‌های روسی استفاده می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا روسیه در کل پهپادی از ایران خریداری کرده یا خیر، گفت: «ما در مورد گزارش خرید پهپادهای ایرانی اطلاعاتی نداریم و اینها مربوط به وزارت دفاع است».

سخنگوی کرملین درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر قصد روسیه برای انجام رزمایش‌های اتمی نیز اظهار داشت: «سامانه‌ای برای اطلاع رسانی در مورد رزمایش‌های نظامی وجود دارد و از کانال‌های وزارت دفاع عبور می‌کند».

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه روسیه از نتایج تحقیقات کشورهای اروپایی در مورد حادثه خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» متعجب نشده، تصریح کرد: «سرویس‌های ویژه ما همان موقع گفتند این یک خرابکاری است و هشدار داده بودند که چنین اتفاقی در این خطوط لوله فقط در نتیجه انفجارهای بسیار بسیار قوی ممکن است رخ دهد».

به نوشته اسپوتنیک، وی با ابراز تاسف از اینکه تحقیقات اروپایی‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شود و طرف روسی اجازه حضور در این تحقیقات را ندارد، گفت: «به همین دلیل، مسکو این فرصت را ندارد که هیچ کاری را در محل انجام دهد تا تحقیقات خود را به نتیجه برساند».

این مقام روس همچنین از برنامه‌ریزی مسکو برای ادغام مناطق شرق و جنوب اوکراین که جدیداً به روسیه الحاق شده‌اند در سیستم امنیتی این کشور خبر داد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره گسترش «چتر اتمی» روسیه به مناطق خِرسون، زاپروژیا، دونتسک و لوهانسک توضیح داد: «می‌دانید که آنها اخیراً الحاق شدند، بنابراین کار برای ادغام سرزمین‌های جدید در سیستم‌های حقوقی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در حال انجام است. اما همه این سرزمین‌ها یکپارچه هستند».

وی همچنین گفت که دیدار جدیدی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ریزی نشده اما مسکو مشکلی با انجام هماهنگی‌ها جهت تعیین زمانی برای این دیدار ندارد.

روز دوشنبه بود که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به تهدیدهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه تهران به بهانه جنگ اوکراین، گفت آنها برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در نورد استریم، سراغ ایران رفتند.

رزمایش بلاروس با روسیه با آزمایش موشک‌های ضد هوایی

وزارت دفاع بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که تمرینات با مهمات واقعی و پرتاب موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی را به عنوان بخشی از رزمایش مشترک خود با نیروهای روسیه انجام خواهد داد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت که قرار است یگان‌های نظامی در چهار منطقه نظامی بلاروس در شرق و مرکز این کشور مستقر شوند و پس از آن تمرینات رزمی را آغاز کنند.

وزارت دفاع بلاروس به تازگی اعلام کرد که نیروهای روسیه برای تشکیل یک گروه منطقه‌ای جدید در این کشور مستقر خواهند شد.

بلاروس متحد نزدیک روسیه است که از حمله روسیه مسکو به اوکراین حمایت‌های لجستیکی و سیاسی کرده است.

«خبرگزاری فرانسه» نیز روز دوشنبه گزارش داد که نخستین گروه از نظامیان ارتش روسیه برای برگزاری یک ماموریت مشترک با بلاروس وارد این کشور شده‌اند.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۵۳
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
به هر حال وقتی اوباما و مرکل و اروپا در کریمه و سوریه و ساقط شدن هواپیماهای مالزی و اندونزی و اتیوپی و اکراین و سانچی و حملات گسترده به صنعت نفت عربستان و امارات و داعش مرعوب دمپایی شدند و صحنه خاورمیانه را در اختیار دمپایی و نیم چه دمپایی ها قرار دادند باید انتظار می داشتند که حالا در خود اروپا د بازار انرژی باید هزار مرتبه بیشتر هزینه دهند. کوتاه امدن در برابر دمپایی باعث شد که او واقعا تصور کند که پوتین هست
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
نابودی امریکا تا ۵ سال دیگر حتمی است چوت. تا حالا ژنهای برتر و خانواده های محور مقاومت برای ایمنی ارتباطا تشان در مبارزه با امریکا ۱۵۰۰ دلار می دادند تا موبایل اپل ساخت امریکا بخرند و حالا چند هفته هست که ۱۵۰۰ دلار دیگر برای خرید محصول شرکت دیگر امریکایی یعنی ترمینالهای اینترنت ماهواره ای در دستور کار و هزینه بودجه ملت ایران قرار گرفته تا اگر اسراییل زیرساختهای اینترنت محور مقاومت را هدف قرتر داد همچنان وصل به اینترنت امریکا باشند. حالا بماند اینکه ضد امریکایی ترین روزنامه برادر حسین مدتهاست فقط از کامپیوتر های اپل برای نگارش مقالات ضد امریکاسی استفاده میکند.می بینید چه اندازه با این خریدهای سلحشورانه امریکا دارد نابود میشود! نابودی
ت س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
واقعا چقدر ناراحت کننده ست با شروع فصل سرما برق نباشه اینا دیگه کی هستن
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
به به علاحضرت پوتین بزن که خوب میزنی. اهریمن رو نابود کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
روسیه وقتی نتوانست رودر رو بجنگد با استفاده از پهبادهای ایران به کشتار مردم اکراین رو اورده است
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
با این احتساب فکر کنم ایران از روسیه قوی تر است بهتر نیست که روسیه را از شورای امنیت سازمان ملل اخراج کرد و ایران را جای آن بگذاریم خاک بر سر روسیه که با آن همه ادعاهای ابر قدرت بودن نتوانست اوکراین را شکست دهد اینجا است که آمریکا ابرقدرت جهان است نه روسیه نابود باد روسیه و پیروز باد اوکراین
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
روسیه وامانده که در میدان جنگی که خودش آغاز کرد شکست خورده و در همین چند هفته هزاران کیلومتر مربع از مناطق اشغالی اش را از دست داده، برای جبران این شکست ها تمرکز داده روی حمله به اهداف غیرنظامی و زیرساختی اوکراین. همین دیروز یک زوج جوان که خانم 6 ماهه باردار هم بود را در منزلشان با پهپاد در کیف به قتل رساندند. این جنایات نتیجه جنگ که شکست قطعی روسیه است را تغییر نخواهد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
حماقت و لجاجت زلنسکی برای عضویت در ناتو، این کشور رو یه قرن برد عقب.
رسانه ها هم ازش یه قهرمان ساختن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
اوکراین میخواست با عضویت در ناتو جزو تیم زورگوها بشه و به بقیه جهان زور بگه.
اما یه زورگوی دیگه گرفتتش زیر چک و لگد. زورگوهای ناتو هم جز فش و رجز خونی کار دیگه ای نمیکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
تروریست که ارتش اوکراین و رییسشونه
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات