رفیقدوست: بعد از ترور هنیه، به مسئولان ایرانی گفته شد موبایل را از خودتان دور نگه دارید

بعد از ترور شهید هنیه گروه‌هایی زیادی در اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات روی این موضوع کار می‌کنند، به طور مثال به آقای نصرالله اطلاع شد و در ایران نیز به خیلی از مسئولان گفتند که موبایل را از خودتان دور نگه دارید، موبایل را به جایی بدهید که آن را آزمایش کنند و به شما بدهند.
کد خبر: ۱۲۶۰۵۶۳
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷ 19 September 2024
|
2900 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، این روزها انتقادات به دولت نوپای پزشکیان کم نیست، از یک سمت انتصابات به مذاق برخی از اصولگرایان و تندروها خوش نیامده است و از سوی دیگر، به نوع ادبیات و زبان بدن او ایراد می‌گیرد.

در این میان، محسن رفیق‌دوست، اولین وزیر سپاه ایران ، با اشاره به انتقادات از دولت پزشکیان گفت: «با ایشان مذاکره شده که دقت کند و به افرادی را که سابقه بدی داشتند پست ندهد.»

وی همچنین با اشاره به حملات تروریستی اخیر اسرائیل نیز به خبرآنلاین گفت: «در ایران نیز به خیلی از مسئولان گفتند که موبایل را از خودتان دور نگه دارید، موبایل را به جایی بدهید که آن را آزمایش کنند و به شما بدهند.»

در ادامه مشروح گفت‌وگوی محسن رفیق‌دوست، اولین وزیر سپاه ایران را می‌خوانید؛

**********

* آقای رفیق‌دوست! در دو حمله تروریستی اخیر اسرائیل که هم در تهران و هم در لبنان رخ داد، از طریق هک تجهیزات الکترونیکی بود، آیا این اتفاق به معنی شروع فاز جدیدی از ترورها است؟

بعد از ترور شهید هنیه گروه‌هایی زیادی در اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات روی این موضوع کار می‌کنند، به طور مثال به آقای نصرالله اطلاع شد و در ایران نیز به خیلی از مسئولان گفتند که موبایل را از خودتان دور نگه دارید، موبایل را به جایی بدهید که آن را آزمایش کنند و به شما بدهند.

سید حسن نصرالله چند ماه پیش دستور داد که بچه‌های حزب الله موبایل در دستشان نباشد. این اقدام جدیدی بود که باید روی آن کار شود تا اتفاق دیگری نی‌افتد. 

زخمی شدن سفیر ایران هدفمند بود

* پس حمله تروریستی اخیر اسرائیل به لبنان و زخمی شدن سفیر ایران یک اقدام هدفمند بوده باشد؟

بله.

* اقدام اسرائیل به انتقام ایران از اسرائیل سرعت می‌بخشد؟

قطعا در همین روزها انجام خواهد شد. 

اصلاح طلب ولایتی با اصولگرا هیچ تفاوتی ندارد

* آقای رفیق‌دوست! شما علی رغم مواضع اصولگرایانه خود، نشست و برخاست‌هایی را با چهره‌های اعتدالی داشتید، فکر می‌کنید که شعار وفاق ملی آقای پزشکیان در فضای سیاسی کشور محقق شود؟

من طرفدار این هستم که وفاق ملی حتما انجام شود، همیشه هم زمانی که به شدت من را اصولگرا می‌دانستند، معتقد بودم که ۲ دسته اصلاح‌طلب داریم. اصلاح‌طلب ولایتی و اصلاح‌طلب برانداز. اصلاح‌طلب ولایتی با اصولگرا هیچ تفاوتی ندارد فقط در مشی اداره کشور نظرات دیگری دارد. یک تعدادی هستند که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند اما با اساس انقلاب مخالف هستند، ما با آنان مخالفیم.

نسبت به انتصابات پزشکیان اما و اگر ایجاد شده

* آقای پزشکیان تلاش دارد تا نهادهای نظامی، قضایی و مجلس را در کنار خود نگه دارد تا هم شعار وفاق ملی محقق شود و هم یک سدی در برابر تندروها ایجاد کند، شما این برداشت را از نوع مراودات رئیس جمهوری دارید؟

الآن این نهادها را در کنار خود دارد، خوشبختانه نظری که رهبری به آقای پزشکیان دارد باعث می‌شود نیروهای نظامی، نیروهای سیاسی اصولگرا و همه طرفدار ایشان باشند. یک مقدار نسبت به انتصابات آقای پزشکیان اما و اگر ایجاد شده که به دلیل به کارگیری افرادی است که در ناآرامی‌های گذشته سهم داشتند.

با ایشان مذاکره شده که دقت کند و به افرادی را که سابقه بدی داشتند پست ندهد. ما حرف نداریم همه اصلاح طلب باشند اما فردی که در ۱۴۰۱ یا در سال ۹۸ مشکل داشتند را به کار نگیرد. 

* این روزها انتقادات زیادی به آقای پزشکیان درباره نوع ادبیاتشان و زبان بدنشان می‌شود، فکر می‌کنید رئیس جمهور باید قائل به رعایت پروتکل خاصی باشد؟

خیر، من طرفدار همین سیستم هستم. آقای پزشکیان آدم خوبی است و با سوادترین رئیس جمهور در تاریخ جهان است. من خاطره خوبی از ایشان هنگامی که رئیس بنیاد بودم دارم و واقعا مردم دوست، ساده زیست و متدین واقعی است. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟