رفتنم به تامین اجتماعی جای سئوال داشت، در وزارت نیرو ندارد

اعتراف دیر هنگام ذبیحی پس از 2 سال مدیریت ناموفق

از همان ابتدای تکیه محصولی بر صندلی وزارت رفاه، اختلافات شدید سلیقه ای و مدیریتی میان وی و ذبیحی که مشاور رئیس جمهور نیز بود آغاز شد... بنده پیش از رفتن به سازمان تامین اجتماعی در وزارت نیرو مشغول به کار بودم و باید در دوران کاری من در سازمان تامین اجتماعی سئوال می شد که چرا از وزارت نیرو به وزارت رفاه رفته ام.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۷
|
۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰ 19 November 2010
|
19590 بازدید
|
با گذشت 2 سال از انتصاب ذبیحی بعنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی، که با انتقاد کارشناسان و استقبال رسانه های دولتی صورت گرفت؛ وی با استقبال از بازگشتش به وزارت نیرو، رفتنش به تامین اجتماعی را با همراه با سوال دانست.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، وی که در طول مدیریت ناموفقش در تامین اجتماعی گوشش به انتقادات داخلی و خارجی سازمان تحت مدیریتش بدهکار نبود، پس از کش و قوس های فراوان و دعواهای درون گفتمانی وزارت رفاهی از مدیریت تامین اجتماعی کنارگذاشته شد.

یکی از رسانه های دولتی در حمایت از انتصاب ذبیحی نوشته بود: با آرزوی موفقیت برای دکتر ذبیحی در سازمان تامين اجتماعي، اميد است ايشان تحولي احمدي نژادي در سيستم فرسوده بخش هاي مختلف اين سازمان كه فرسودگي سیستم موجود آن دسته كمي از سیستم سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق ندارد، بوجود آورد تا صاحبان اصلي سازمان كه همانا زحمت كش ترين افراد جامعه هستند، ذينفع اين تحول و تغيير انقلابي باشند.

بنابر این گزارش، حضور ذبیحی در بزرگترین سازمان دولتی کشور که با حاشیه های بسیاری همراه شده بود، سر انجام با پیروزی محصولی مواجه شده و فرد مورد نظر محصولی بر صندلی تامین اجتماعی تکیه زد.

از همان ابتدای تکیه محصولی بر صندلی وزارت رفاه، اختلافات شدید سلیقه ای و مدیریتی میان وی و ذبیحی که مشاور رئیس جمهور نیز بود آغاز شد.

این اختلافات که به قهر وزیر رفاه و عدم حضور وی در وزارت خانه همراه شد، پس از مدتی با میانجیگری برخی به آشتی کشیده شده و علت غیبت محصولی نیز بیماری اعلام شد.

علی رغم اینکه وزیر رفاه و ذبیحی وجود اختلاف میان خود را تکذیب می کردند اما شواهد از چیز دیگری حکایت داشت که البته این اختلافات بارها به رسانه ها نیز کشیده شد.

سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و با سرمایه ترین سازمان کشور بر عملکردش انتقادات و ایرادات زیادی وارد شد چرا که سازمانی که شستا، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کشور را که دارای امتیازات گوناگون و رانت های مختلف قانونی است، در زمان مدیریت ذبیحی در پرداخت معوقه و برخی موظفی های خود درمانده بود.

علی ذبیحی قائم مقام وزارت نیرو امروز، گفت:« رفتنم به تامین اجتماعی جای سئوال داشت.

علی ذبیحی در گفتگو با مهر درباره دلایل بازگشت مجدد خود به وزارت نیرو با سمت قائم مقام وزیر، به خبرنگار مهر گفت: بنده پیش از رفتن به سازمان تامین اجتماعی در وزارت نیرو مشغول به کار بودم و باید در دوران کاری من در سازمان تامین اجتماعی سئوال می شد که چرا از وزارت نیرو به وزارت رفاه رفته ام.

وی با اشاره به سوابق خود در دانشگاه صنعت آب و برق، افزود: با وزارت نیرو کاملا آشنایی دارم؛ بنابراین جایگاه و محل کار اصلی ام، وزارت نیرو است؛ ولی بنا به ضرورتی که تشخیص داده شد، مدتی در تامین اجتماعی بودم. بنابراین آمدن بنده به وزارت نیرو جای سئوال ندارد.

وی تاکید کرد: بنده از گذشته وزارت نیرویی بوده ام و هم اکنون تشخیص داده شده است که می توانم در این وزارتخانه کاری از پیش برم، بنابراین گره زدن برخی مطالب و انعکاس برخی شایعات، نتیجه تفکرات برخی است که به موضوعات اشراف کامل ندارند.»

البته مشخص نیست که چرا ذبیحی که خود را وزارت نیرویی می دانسته در طول 2 سال حضورش در تامین اجتماعی متوجه این مهم نشده و زمان ریاستش بر تامین اجتماعی خود را تامین اجتماعی ای می دانسته و البته شاید بحث تکلیف و وظیفه در میان بوده است که وی ناچارا این مسئولیت مهم را پذیرفته بوده است.

وی در طول حضورش در تامین اجتماعی، همه انتقادها به شیوه مدیریت ناکارآمد خود را علت ارتباط دوستانه‌اش با دولت می‌دانست، به خاطر مشکلات گوناگون، نتوانست برای این سازمان عریض و طویل تأمین اجتماعی ـ که بر سر ریاست آن میان مجلس، وزارت رفاه، هیأت مدیره تأمین اجتماعی، شورای عالی رفاه و خود مدیر عامل کنونی آن، نزاع و دعوا پیش آمده بودـ آینده‌ای روشن تدوین کند.

سازمان تأمین اجتماعی که سالانه 51787 میلیارد ریال کسری داشته، سال 88، اوج زمان حضور ذبیحی نیز با کسری بودجه حدود 25 هزار میلیاردی روبه‌رو شد.

این کسری بودجه هنگفت سازمان تأمین اجتماعی، در حالی بود که این سازمان که حدود 40 درصد جمعیت کل کشور را تحت پوشش خود دارد، مالک بزرگترین و ثروتمندترین شرکت سرمایه‌گذاری کشور (شستا) است و علاوه بر فعالیت‌های متعدد اقتصادی، از امتیازهای ویژه در زمینه کشتیرانی و راهسازی و نفت و ...بهره‌مند است که البته همه امتیازهای ویژه قانونی است.

البته ذبیحی در طول مدیریتش تلاش بسیاری برای خوب و مناسب نشان دادن اوضاع سازمان تحت مدیریت خود، به کار بست که البته مشکلات شدید مالی و انتقادات بسیار داخلی و خارجی و ضعف عملکرد وی تمام تلاش هایش را ناکام گذاشت.

گفتنی است، ذبیحی در طول مدیریت خود در تامین اجتماعی در پائین نامه های اداری سمت خود را مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی عنوان می کرد و مشخص نیست که در نامه های وزارت نیرویی خود نیز به این سمت خود اشاره می کند یا نه؟!
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
دقیقا عین حرفی است که چند سال قبل آقای حاجی وزیر وقت آموزش و پرورش و تعاون زده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
بعد از نابود کردن سازمان تازه یادش افتاد نباید به اونجا می رفته؟؟؟؟
رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
متاسفانه در چند سال اخير روند انتصابات به شدت از روند مشخص خود كه همان قانوني بودن و بر اساس سابقه، تجربه، صلاحيت و كارايي فرد است فاصله گرفته است. يك شاهد مثال حتي در استان كوچك ما؛ انتصاب رئيس ستاد آقاي احمدي نژاد در يك استان شرقي كشور به سمت استانداري يك استان در جنوب غربي كشور آنهم تنها با سابقه 6 ماه فرمانداري، مي باشد. به نظر شما آيا اين انتصابات جناحي به نفع مردم و نظام است يا به ضرر؟؟!!
(اميدوارم كه نظرم سانسور نشود.)
علی خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
خدایا ما را نجات بده !!!!!!!!


الهی آمین. . . .
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
امان از تکلیف و وظیفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
مهم مقام و منصب بود
مجيدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
ايشان اختيار تام به مدير كل حراستش داده بودكه مستقيمادربخش درمان عزل ونصب مينمود نمونه اش برخورد با مدير فياض بخش و سر پرست فدائيان اسلام و.........كه جاي تاسف داشت
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
2 سال بعد همین موضوع برای پست فعلی را مطرح میکند مدیریت ندارید که هنر نیست هی پست بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
به به به سلامتي ! واقعا از توانايي هاي ايشون لذت برديم! حالا بايد منتظر خرابي هاي سازمان وزارت نيرو هم باشيم ...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟