عواقب عبور از مرزهای قانون و اخلاق

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب تصريح كرد: با توجه به اين‌كه ايران در يكي از مهمترين فرصت‌هاي پيشرفت و ارتقاء ملي و فراملي قرار گرفته است، مهيا بودن بسياري از زمينه‌ها و عوامل پيشرفت همه‌جانبه در داخل كشور و فراهم شدن فرصت‌هاي نوين منطقه‌اي و جهاني براي ارتقاء موقعيت فراملي كشور مستلزم انسجام و بسيج همگاني در اين راستا است.
کد خبر: ۱۵۰۶۴۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴ 26 February 2011
|
8708 بازدید
يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي ضرورت حفظ وحدت بين مسوولان و آحاد مردم را ناشي از الزامات پيشرفت همه جانبه و بهره‌گيري از فرصت‌هاي فراملي دانست.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب تصريح كرد: با توجه به اين‌كه ايران در يكي از مهمترين فرصت‌هاي پيشرفت و ارتقاء ملي و فراملي قرار گرفته است، مهيا بودن بسياري از زمينه‌ها و عوامل پيشرفت همه‌جانبه در داخل كشور و فراهم شدن فرصت‌هاي نوين منطقه‌اي و جهاني براي ارتقاء موقعيت فراملي كشور مستلزم انسجام و بسيج همگاني در اين راستا است.

وي با بيان اين‌كه وحدت و بصيرت و حفظ هويت اسلامي و انقلابي پيام اصلي مردم در راهپيمايي 22 بهمن بود، گفت: تقويت وحدت بين مسوولان يكي از مهمترين خواسته‌ها و مطالبات مردم بود.

اين كارشناس مسائل راهبردي افزود: مردم با بصيرت انقلابي، لزوم پرهيز از اختلاف بين مسوولان و اتكا به محوريت ولايت و پيشبرد برنامه‌هاي پيشرفت كشور را يكصدا در 22 بهمن اعلام كردند.

طلايي‌نيك اضافه كرد: روند تحولات منطقه و جهان فرصت سازي‌هاي جديد براي ارتقاء موقعيت ايران علاوه بر قرار گرفتن فضاي داخلي كشور در مسير پيشرفت همه جانبه است پس با پرهيز از اختلاف و اتكا به مسير اصلي انقلاب با محوريت رهبري، سرعت پيشرفت كشور بيشتر خواهد شد.

اين نماينده سابق مجلس با اشاره به اين‌كه مردم ضمن قدرشناسي از دولت و اركان نظام به ويژه تاكيد بر محوريت رهبر انقلاب نسبت به برخي رفتارهاي اختلافي در راهپيمايي 22 بهمن واكنش نشان دادند، ‌گفت: درك فرصت‌هاي جديد در داخل و خارج كشور براي استفاده از همه ظرفيت‌ها در جهت پيشرفت همه جانبه يكي از مولفه‌هاي بصيرت است و به موازات مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌ها بايد در بسيج همه ظرفيت‌هاي كشور براي پيشرفت همه جانبه به عنوان يكي از مولفه‌هاي بصيرت اهتمام ورزيد كه ارتقاء وحدت و بصيرت در همه عرصه‌ها با محوريت رهبري اساس مطالبات و پيام مردم در 22 بهمن بود كه در قطعنامه و شعارها و نمادهاي راهپيمايي عظيم ملت ايران در 22 بهمن تجلي يافته بود.

وي تصريح كرد: اتكا به محوريت رهبري بر اساس رهنمودها و تدابير ايشان و رعايت مرزهاي قانوني و اخلاقي مي‌تواند از تبديل اختلاف سلايق و تنوع ديدگاه‌ها به اختلاف و تفرقه پيشگيري كند.

وي با بيان اين‌كه تبديل تنوع ديدگاه‌ها و سلايق به اختلاف و تفرقه با عبور از مرز اخلاق، قانون و رهنمودهاي رهبر انقلاب به وجود مي‌آيد، اظهار كرد: رعايت اخلاق و قانون و تبعيت‌ صادقانه و شفاف از رهنمودها و تدابير رهبري از تبديل تنوع ديدگاه‌ها و سلايق به رفتارهاي اخلاقي و تفرقه‌انگيز جلوگيري مي‌كند كه مسوولان قوا با رعايت مرزهاي قانوني و اخلاقي و به كار بستن رهنمودها و تدابير رهبر انقلاب مي‌توانند از رفتارهاي انحرافي و تحريك‌آميز برخي از اطرافيان خود جلوگيري كنند.

اين كارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين‌كه برخي از اطرافيان مسوولان كشور با بي‌توجهي به مرزهاي قانوني و اخلاقي و به ويژه تدابير و رهنمودهاي رهبر انقلاب به فضاي وحدت و پيشرفت كشور آسيب مي‌زنند، افزود: حمايت صادقانه و عملي از دولت و اركان نظام توام با نقد سازنده و توجه به اولويت‌هاي كشور از رهنمودهاي صريح رهبر انقلاب است كه بايد در گفتمان و فضاي عمومي اولويت‌هاي نظام در راستاي پيشرفت همه جانبه و مطالبات مردم و اغتنام فرصت‌هاي ملي و فراملي لحاظ شود.

طلايي‌نيك در پايان با بيان اين‌كه دشمنان نظام و كشور از طريق بقاياي جريان فتنه و شبكه‌هاي خارجي از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه‌انگيز و حاشيه‌هاي مغاير با اولويت‌ها و منافع ملي براي جنگ نرم استفاده مي‌كنند، گفت: يكي از مولفه‌هاي بصيرت مسوولان كشور توجه به اولويت‌ها مانند پيشرفت و حمايت از برنامه‌هاي دولت و مراقبت از حاشيه‌سازان و تفرقه افكنان است كه اهتمام دولت براي پيشبرد برنامه‌هاي مهمي مانند هدفمند سازي يارانه‌ها و نوسازي اقتصاد ملي به فضاي همدلي و حمايت و نقد سازنده به جاي تخريب نياز دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟