قطب پزشکی ایران، در جوار آستان رضوی(ع)

این بیمارستان مجهز خاورمیانه که نه تنها خراسانی ها و مراجعان به این منطقه را از انتقال و بستری شدن بیماران در بیمارستان های مرکز کشور و حتی سایر کشورها بی نیاز می کند، بلکه بيمارستانی است، متشكل از پنج طبقه که در آن واحدهاي MRI، پزشكي هسته‌اي، CSR كلينيك‌ها، آزمايشگاه، راديولوژي، آندوسكوپي و بخش بازتواني قلب و اورژانس، اتاق‌هاي ICU، اتاق‌هاي عمل و كت لب، بلوك زايمان، بخش زنان، NICU و بخش جراحي، بخش قلب I و II، CCU و جراحي قلب موجود است و بیماران را از هر نیاز پزشکی بی نیاز کرده است.
کد خبر: ۱۷۱۴۴۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷ 18 June 2011
|
18992 بازدید
امکانات و تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان رضوی مشهد مقدس که با بودجه و پیگیری آستان قدس رضوی در راستای دستور رهبر انقلاب راه اندازی شده، اکنون تبدیل به یکی از قطب های پزشکی ایران شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، راه اندازی این بیمارستان در شرق کشور که در راستای تداوم توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی، به منظور فراهم آوردن امکانات مناسب درمانی برای زایران، مجاوران و ارادتمندان حضرت امام علی بن موسی الرضا ـ علیه افضل التحیه و الثناء ـ پروژه ساخت بیمارستان رضوی از سال 1372 آغاز شد.

این بیمارستان با زیربنایی بالغ بر 54000 متر مربع در پنج طبقه احداث شده و از بهمن ماه 1384 با مجوز و نظارت مستمر اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.

باور و ارادت مردم عزیز کشورمان و نیز مسلمانان دیگر کشورها به حضرت امام رضا (ع) و وابستگی این بیمارستان به آستان قدس آن حضرت از سویی و فراهم بودن امکانات، تجهیزات پیشرفته و کادر درمانی مجرب و متخصص از دیگر سو، موجب استقبال ویژه بیماران در بهره مندی از خدمات درمانی این مرکز شده است.

در برنامه های بلند مدت این بیمارستان، ارایه خدمات درمانی به صورتی در نظر گرفته شده است که مردم منطقه به ویژه شرق کشور ـ که از کمبود امکانات رنج می بردند ـ بتوانند نیازهای درمانی خود را با اطمینان خاطر نسبت به رعایت ضوابط شرعی و با استانداردهای پزشکی، از این مرکز برآورده کنند و برای معالجه از رفتن به کشورهای غربی بی نیاز شوند.

بنا بر این گزارش، پیشرفته ترین خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی برای بیماران درون و بیرون کشور و با استفاده از پزشکان برجسته و محققان نخبه علوم پزشکی داخل و خارج کشور، موجب شده که این بیمارستان متعلق به حرم رضوی، به عنوان یکی از بهترین های خاورمیانه مطرح شود.

بنا بر این گزارش، امکانات و جایگاه علمی و پزشکی این بیمارستان به اندازه ای مورد توجه بوده که يكي از مشاهير جراحي قلب دنيا، نظری جالب درباره این بیمارستان می دهد.
يكي از مشاهير جراحي قلب دنيا پس از بازديد از بيمارستان رضوي گفت: اگر دچار بيماري قلبي مي‌شدم، ترجيح مي‌دادم در بيمارستان رضوي تحت درمان قرار بگيرم.

پروفسور «رانداس باتيستا» با بيان این مطلب افزود: امروز كه از بيمارستان رضوي بازديد كردم، واقعاً تحت تأثير قرار گرفتم. امكانات فوق‌العاده‌اي دارد، به گونه ای که تنها مكان‌هاي معدودي در جهان پيدا مي‌شوند كه از چنين امكاناتي برخوردار باشند.

وي با ابراز خرسندي از راه اندازی چنين بيمارستاني در ايران تصريح كرد: بيماران ايراني نياز به مسافرت خارجي براي درمان بيماري‌هاي قلبي و جراحي ندارند و حتي كشورهاي همسايه ايران نيز مي‌توانند از اين بيمارستان براي يك درمان كامل بهره گيرند.

اين جراح برجسته برزيلي تأكيد كرد: بيش از آنكه به فكر درمان بيماري‌هاي قلبي باشيم، بايد روش‌هاي پيشگيري از آن را آموزش دهيم.

وي درباره آينده درمان بيماري‌هاي قلبي گفت: درمان و جراحي بيماري هاي قلبي، يكي از مشكل‌ترين بخش‌هاي پزشكي بوده و حتي ممكن است در سال‌هاي آينده، بيماري‌هاي جديد قلبي بروز كند كه نياز به تكنيك‌ و تجهيزات جديدي داشته باشد.

دكتر باتيستا تأكيد كرد: جراحان قلب و متخصصان بايد با يكديگر تعامل داشته باشند و تبريك مي‌گويم كه اين بار بيمارستان رضوي چنين فرصتي را ايجاد كرده است.

به گفته وي، بايد تكنولوژي‌هاي ايجاد شده در بيمارستان رضوي به نحو احسن به كار گرفته شوند و مسئولان بيمارستان همواره به دنبال روش‌هاي نوين و جديد باشند تا جايگاهي را كه بين دیگر بيمارستان‌هاي ايران كسب كرده‌اند، حفظ شود.

این بیمارستان مجهز خاورمیانه که نه تنها خراسانی ها و مراجعان به این منطقه را از انتقال و بستری شدن بیماران در بیمارستالن های مرکز کشور و حتی سایر کشورها بی نیاز کند، يمارستان متشكل از پنج طبقه که در آن واحدهاي MRI، پزشكي هسته‌اي، CSR كلينيك‌ها، آزمايشگاه، راديولوژي، آندوسكوپي و بخش بازتواني قلب و اورژانس، اتاق‌هاي ICU، اتاق‌هاي عمل و كت لب، بلوك زايمان، بخش زنان، NICU و بخش جراحي، بخش قلب I و II، CCU و جراحي قلب  موجود است که بیماران را از هر نیاز پزشکی بی نیاز کرده است.

در همین زمینه، آقای محمد حسین روشنک، یکی از بینندگان «تابناک» درباره این بیمارستان در مطلبی آروده است:

چند روز است به دلیل بستری شدن دوستم، جناب آقای جعفری در بیمارستان رضوی، روزی یک بار به بیمارستان رفت و آمد دارم و هر روز بیش از روز پیش، شاهد رضایت کامل مردم از امکانات و پرسنل درمانی و خدماتی بیمارستان هستم.

در سال های گذشته نیز که مراجعاتی به بیمارستان رضوی داشتم، شاهد رضایت مردم بودم. به آن دلیل امروز بر آن شدم تا با نگاهی کوتاه، دلیل این رضایت را بررسی کنم.

پس از آن در جمع شماری از ملاقات کنندگان که در لابی طبقه سوم بیمارستان بر مبل های زیبا نشسته بودند، حاضر شدم و پرسیدم چه نظری درباره بیمارستان دارند. یک نفر از بیماران که در جمع ملاقات کنندگان خود حاضر شده بود، گفت: به خدا قسم ساخت همین بیمارستان برای آمرزش پدر و مادر مقام رهبری و آیت الله طبسی کافی است. او که مشخص بود چند روزی را در بیمارستان گذرانده و روزها برای استفاده از فضای سبز به حیاط بیمارستان رفته است، اظهار داشت: بروید فضای سبز بیمارستان را ببینید و لذت ببرید.

از او و همراهانش پرسیدم نظرتان درباره پرسنل درمانی و خدماتی بیمارستان چگونه است؟ آنان همصدا گفتند: پزشکان و کادر درمانی بیمارستان از نظر تخصصی و اخلاق پزشکی و رفتار انسانی با بیماران و همراهان و ملاقات کنندگان مشابه ندارند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟