جزئيات تازه مرگ 5 عضو خانواده در بندرعباس

هرچند سه فرزندم در نخستين روزها در بيمارستان جان باختند، اما بايد از گروه پزشكي پرسيد چرا نتوانستند همسرم كه يك هفته در بيمارستان بستري بود را نجات دهند و سم را از بدنش خارج نمايند.
کد خبر: ۱۷۴۵۴۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲ 03 July 2011
|
9426 بازدید
ایران: رئيس بيمارستان خاتم‌الانبياي نيروي انتظامي هرمزگان و مردي كه پنج عضو خانواده‌اش به طرز مرموزي جان باخته‌اند، جزئيات تازه‌اي از اين ماجرا را تشريح كردند.

سرهنگ دكتر محمدرضا حسيني در اين‌باره گفت: 28 خرداد امسال اعضاي يك خانواده ساكن بندرعباس به دنبال بازگشت از جيرفت چند عدد كنسرو ماهي، بادمجان و مقداري سوسيس خريده و غذاهاي مخلوط را صرف كردند. چند ساعت بعد هم مرد خانواده همراه پدر زن و خواهر زنش راهي محل كارشان شدند.

اما ساعت 10 صبح 29 خرداد، «كلثوم» و سه فرزندش به نام‌هاي مهدي - يك ساله - ، فاطمه و عليرضا - شش ساله - به خاطر حالت تهوع به بيمارستان خاتم‌الانبيا منتقل شدند كه پس از مداوا و طي مراحل درماني و بهبود نسبي از بيمارستان مرخص شدند. با اين وجود ساعت 11 و 50 دقيقه همان شب هر چهار نفر دوباره به بيمارستان انتقال يافتند كه «عليرضا» به محض ورود دچار اختلال قلبي شد و جان سپرد. دو كودك ديگر هم براي مداوا به بيمارستان كودكان منتقل شدند، اما تلاش پزشكان براي نجات جانشان مؤثر واقع نشد و آنها نيز فوت كردند. مادر خانواده هم به دليل افت فشار خون و نارسايي قلبي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بستري شد.

ساعت 14 همان روز «خويبار» - پدر 70 ساله كلثوم - نيز به دليل افت فشار خون و تهوع به بيمارستان انتقال يافت كه ساعت 10 شب به دليل اختلال تنفسي و ايست قلبي جان باخت.

«كلثوم» هم پس از يك هفته روي تخت بيمارستان فوت كرد. رئيس بيمارستان خاتم‌الانبياي نيروي انتظامي در پايان تأكيد كرد: اجساد فوت‌شدگان براي طي مراحل قانوني و بررسي‌هاي لازم به پزشكي قانوني انتقال يافت. همچنين باقيمانده تمام مواد غذايي و جعبه كنسروهاي مصرف شده از سوي مركز بهداشت استان جمع‌آوري و براي بررسي و انجام آزمايشات سم‌شناسي به معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت فرستاده شد. بررسي‌ها هم نشان مي‌دهد همه اعضاي خانواده بجز خواهر «كلثوم» از اين غذا خورده بودند.

از هيچ‌كس شكايت ندارم

اسلام رئيسي‌نژاد - پدر خانواده - كه از كاركنان نيروي انتظامي است، در اين‌باره گفت: از كسي شكايت ندارم، اما از بخش‌هايي مانند كالبدشكافي به دليل كندي در اعلام نتايج آزمايش‌ها گلايه دارم. هرچند سه فرزندم در نخستين روزها در بيمارستان جان باختند، اما بايد از گروه پزشكي پرسيد چرا نتوانستند همسرم كه يك هفته در بيمارستان بستري بود را نجات دهند و سم را از بدنش خارج نمايند. همچنين بايد از پزشكان پرسيد چرا در نخستين مراجعه همسر و فرزندانم به بيمارستان به خاطر تشخيص نادرست آنها را مرخص كردند.

وي در ادامه از تنظيم پرونده‌اي براي بررسي دليل مرگ اعضاي خانواده‌اش خبر داد و افزود: باقيمانده غذاي مصرفي، تمامي محتويات يخچال، اقلام غذايي موجود در آشپزخانه و حتي نمكدان‌ها مورد آزمايش قرار گرفته كه نتايج به‌دست آمده مسموميت غذايي را رد مي‌كند.

مغازه‌اي هم كه اقلام غذايي از آن خريداري شده نيز پلمب و مورد بررسي كامل قرار گرفته است. رئيسي‌نژاد خاطرنشان كرد: در همان نخستين ساعات كه به خانه آمدم و دليل بي‌حالي فرزندان را از همسرم پرسيدم، او از مشاهده غباري در آشپزخانه صحبت كرد. حتي خواهرزنم پس از ورود به خانه در نخستين فرصت پنجره‌ها را باز كرد و با روشن نمودن پنكه سعي در برطرف كردن غبار كرده بود. برخي از همسايه‌ها نيز كه براي تسلي خاطر به خانه‌ام آمده بودند، از وجود بويي نامطبوع صحبت مي‌كردند.

وي در پايان گفت: اگر مسبب و باني اين اتفاق و دليل مرگ اعضاي خانواده‌ام مشخص شود، براي آرامش بيشتر همسر و فرزندانم مجرمان احتمالي را مي‌بخشم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟