دستگيري دزدها در يك قدمي سرقت 150 كيلو طلا

تهمان در بازجويي‌هاي پليسي به 14 فقره سرقت طلافروشي، يك فقره سرقت از موسسه مالي و قتل يك طلافروش اعتراف كردند.
کد خبر: ۱۹۹۲۶۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴ 24 October 2011
|
4410 بازدید
جام جم: در جديدترين اعتراف‌هاي اعضاي باند سارقان مسلح طلافروشي‌هاي مشهد معلوم شد متهمان پيش از دستگيري قصد سرقت 150 كيلو طلا از يك طلافروشي و فرار از كشور را داشته‌اند.

در پي وقوع چندين فقره سرقت مسلحانه از طلافروشي‌هاي مشهد كه منجر به كشته شدن يك طلافروش در جريان سرقت‌ها شده بود، تحقيقات شبانه‌روزي پليس براي دستگيري سارقان نقابدار مسلح آغاز شد تا اين كه طي چند روز گذشته ماموران در پي 3 عمليات جداگانه 3 سارق و 2 طلافروش كه خريداران اموال مسروقه بودند را دستگير كردند. متهمان در بازجويي‌هاي پليسي به 14 فقره سرقت طلافروشي، يك فقره سرقت از موسسه مالي و قتل يك طلافروش اعتراف كردند.

در حالي كه تحقيقات از اعضاي اين باند مخوف ادامه داشت، آنها روز گذشته اعتراف كردند كه قصد داشته‌اند در آخرين اقدام خود يك طلافروشي را مورد سرقت قرار دهند و پس از دزديدن 150 كيلو طلا از كشور متواري شوند.

از موتوردزدي تا سرقت طلافروشي‌ها

سردار اميري‌مقدم، فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوي روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: از سال 83 ابتدا سرقت انواع خودرو و موتورسيكلت از سوي آنها شروع شد. آنها با سرقت اين وسايل نقليه از سال گذشته نقشه سرقت‌هاي مسلحانه طلافروشي‌هاي مشهد را عملي كردند. سارقان با شناسايي منازل و مغازه‌هاي طلافروشي با پوشش زنانه به عنوان كارگر خدماتي يا مامور قلابي اداره برق به مكان‌هاي مربوطه مي‌رفتند.

تهديد به انفجار بمب‌هاي دست‌ساز

اميري‌مقدم افزود: سارقان با ورود به اين منازل، طلافروش‌ها و خانواده‌هايشان را به گروگان مي‌گرفتند. بعد چند بمب دست‌ساز را درون اتاق‌هاي منازل قرار مي‌دادند و ادعا مي‌كردند، اين بمب‌ها از راه دور كنترل مي‌شود و با اين ترفند و تهديد آنها به مرگ، طلاهاي موجود درون گاوصندوق منازل را سرقت مي‌كردند و در چند مورد نيز اين نقشه‌ها را در مغازه‌هاي طلافروشي‌ عملي كرده و طلا سرقت مي‌كردند. وي تصريح كرد: سارقان در جريان هر سرقت با چهره‌اي گريم شده ظاهر مي‌شدند و هميشه كفش‌هاي پليسي به پا داشتند تا با حضور ماموران انتظامي در محل‌هاي سرقت رد كفش‌هاي آنها شناسايي نشود.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اشاره به سرقت‌هاي سريالي از سوي متهمان بازداشت شده، گفت: متهمان در 14 مورد سرقت از طلافروشي‌ها موفق به سرقت شدند، در 2 مورد ناموفق عمل كردند و پول‌هاي يك موسسه مالي را نيز دزديدند.

وي افزود: در بازرسي از مخفيگاه اعضاي اين باند بخشي از طلاهاي دزدي، 5 كلاه‌گيس، چاقو، سلاح‌هاي كلاشينكف، وينچستر، كلت و ابزار گريم و‌ مدارك متعدد جعلي كشف و ضبط شده است. اين مقام پليس اذعان كرد: چهارمين عضو باند سرقت‌هاي سريالي مشهد نيز كه قادر به تردد به كشور افغانستان بود و براي همدستانش سلاح تهيه مي‌كرد، روز شنبه اين هفته دستگير شد.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟