حميد قاسمي: سعيدلو را نمی‌شناسيد!

سعيدلو اعتقاد دارد كه انتخاب سريع نتيجه‌ي مطلوبي نخواهد داشت و ما نبايد تجربه‌هاي تلخ را تكرار كنيم. ما در جلسات مي‌بينيم كه او به دنبال گزينه‌اي است كه مشكلات فعلي تهران را رفع كند و از همه‌ي ظرفيت‌هاي بالقوه در پايتخت استفاده كند. سعيدلو جايگاه اداره كل تربيت‌بدني تهران را به عنوان يك سازمان كوچك ورزشي تلقي مي‌كند كه بايد بالفعل شود. رييس سازمان تاكيد دارد كه بهترين گزينه در مسند رياست اداره كل تربيت‌بدني تهران بنشيند.
کد خبر: ۶۷۹۷۰
|
۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸ 11 October 2009
|
2231 بازدید
سرپرست روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان تربيت‌بدني با تشريح برنامه‌هايش به موضوعات روز ورزش پاسخ داد.

دكتر حميد قاسمي مشاور رييس سازمان، دبير شوراي راهبردي و سرپرست روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان تربيت‌بدني چند روزي پس از شروع به كارش در سازمان ورزش به ايسنا رفت و پيرامون برنامه‌هايش، سياست‌هاي سازمان در بخش رسانه‌ها، موضوعات روز ورزش به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

** اصلاح ساختار

ساختار سازمان در حال مطالعه براي تغيير است و قرار است روابط عمومي به معاونت فرهنگي، ارتباطات و امور بين‌الملل تبديل شود. تشكيل بخش‌هايي نظير امور فرهنگي، روابط عمومي و بين‌الملل، تحقيقات و آموزش در دست مطالعه و بررسي است. در صورت رسيدن به جمع‌بندي نهايي و تصويب آن در كميته‌ي برنامه‌ريزي هيات دولت اجرايي خواهد شد.

**شوراي راهبردي چيست؟

حيطه اختيارات من حضور در شوراي راهبردي و روابط عمومي و بين‌الملل است. شوراي راهبردي با حضور افراد صاحب‌نام، نخبه‌ي ورزشي و اجرايي تشكيل مي‌شود. اين افراد در كنار متخصصان، چالش‌هاي ورزش را در جلسات ماهانه به بحث مي‌گذارند و در نهايت به جمع‌بندي‌هايي خواهند رسيد كه به نفع ورزش است. بهترين تصميمات هم در اختيار رييس سازمان قرار مي‌گيرد تا آن‌ها را در دستور كارش قرار دهد. يكي از پشتوانه‌هاي شوراي راهبردي تشكيل يك دبيرخانه فعال است. جلسه‌ها ماهانه برگزار مي‌شود ولي دبيرخانه در طول ماه فعاليت مي‌كند. در طول سه هفته نخست ماه نظرات افراد صاحب‌نظر جمع‌آوري و سازماندهي مي‌شوند تا در كمترين حجم، مفيدترين اطلاعات در اختيار اعضاي شورا قرار بگيرد تا در پايان ماه به شوراي راهبردي در پيشبرد اهدافش ياري رساند.

**تقسيم كار در روابط عمومي

در بخش روابط عمومي و بين‌الملل نيز فعاليت ما به دو بخش تقسيم مي‌شود، در بخش روابط عمومي ساختاري تعريف شده كه طي آن، نياكي مسئول بخش رسانه‌ها پاسخگوي جرايد و رسانه‌ها خواهد بود. اخبار و بيانيه‌هاي رسمي نيز در سايت سازمان به سرعت منعكس مي‌شود. سايت سازمان هويت شبه‌خبرگز‌اري دارد. مسائل مربوط به سايت و بيانيه‌هاي رسمي سازمان از طريق "شهابي" معاون روابط عمومي اعلام خواهد شد. جزئيات و اطلاعات بيشتر نيز از طريق "پژمان نياكي" انتقال خواهد يافت.

با توجه به اينكه سازمان تربيت‌بدني در حوزه‌هاي مختلف مراكز تخصصي دارد، زماني كه در بحث‌هاي ورزشي نياز به توضيحات عميق باشد از دوستان متولي مي‌خواهيم پاسخگوي نياز رسانه‌ها به طور مشروح باشند، در واقع سازمان تربيت‌بدني از اين پس يك سخنگو نخواهد داشت و بخش‌هاي تخصصي سازمان هر كدام به عنوان يك سخنگوي حرفه‌اي پاسخگوي نياز رسانه‌ها خواهند بود.

** ايجاد بانك اطلاعاتي از رسانه‌ها

قرار است بانك اطلاعاتي از رسانه‌ها و افراد فعال بر روي سايت سازمان ايجاد شود تا افراد فعال شناسايي شوند و در شرايط خاص مورد حمايت معنوي و پشتيباني‌هاي ممكن قرار گيرند. ما سعي داريم خبرنگاران تخصصي در رشته‌هاي مختلف داشته باشيم تا در رشته‌هايي كه كمتر به آن‌ها توجه مي‌شوند خبرنگاران شناسايي و مورد تشويق قرار گيرند. از طرفي در هر رشته‌ي ورزشي حداقل پنج تا شش خبرنگار متخصص داشته باشيم.

**استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي

در بخش بين‌الملل تلاش مي‌كنيم از ظرفيت‌هاي بين‌المللي در ارتباط با ساير ارگان‌هاي ورزشي بين‌المللي استفاده كنيم. اخيرا جلسه‌اي را با سفير سنگاپور داشتيم، از آنجايي كه سنگاپور ميزبان بازي‌هاي المپيك جوانان براي اولين بار است، ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي خوبي دارد كه مي‌تواند به توسعه‌ي ورزش در كشورمان كمك كند. نوع ميزباني يك رويداد چند رشته‌اي و مهم مي‌تواند براي ايران اثرات مثبتي داشته باشد. در بخش بين‌الملل دوستان مكلف هستند كه مطالعات را انجام دهند تا با شناسايي ظرفيت‌هاي بين‌المللي امكان انعقاد تفاهم‌نامه با ساير كشورها براي ما فراهم شود. ما بايد بسياري از ظرفيت‌هاي بالقوه را بالفعل كنيم. ما تلاش مي‌كنيم در اعزام‌هاي برون‌مرزي از ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم. دوستاني كه از اين پس تحت عناوين مختلف به كشورها اعزام مي‌شوند بايد جدا از دستاوردهاي ورزشي، اطلاعات و منابعي از بحث‌هاي فرهنگي و زيرساخت‌هاي ورزشي كشور ميزبان را به ما ارائه دهند تا بانك اطلاعاتي خوبي داشته باشيم تا هم بتوانيم در اعزام‌هاي بعد با ميزان اطلاعات بيشتر به آن كشور وارد شويم و هم ارتباطات فرهنگي و اجتماعي بهتري برقرار كنيم. تشكيل معاونت فرهنگي، ارتباطات و امور بين‌الملل در حد پيشنهاد و اجراست. طبيعتا ساختار جديدي در سازمان شكل خواهد گرفت و شما تغييرات را به لحاظ ساختاري خواهيد ديد. اكنون هم با حضور مشاوران و قائم مقام در سازمان نشان داده شده كه ساختار نهايي به زودي مشخص خواهد شد.

** تكليف فدراسيون‌ها بزودي مشخص شود

يكي از اتفاقاتي كه از چند روز گذشته آغاز شده و سعيدلو بر آن تاكيد ويژه‌اي داشته، برگزاري جلسات منظم با روساي فدراسيون‌هاست تا با بررسي عملكرد آن‌ها در اسرع وقت انتخابات روساي فدراسيون‌ها برگزار شود. در حال حاضر با چند فدراسيون نظير تكواندو، شمشيربازي، واليبال و پينگ‌پنگ جلسه تشكيل شده است. به عنوان مثال از آنجايي كه تكواندو نياز به برگزاري مجمع انتخابات داشت، سعيدلو به سجادي تاكيد كرد كه مشكلات تكواندو در اسرع وقت برطرف و مجمع انتخاباتش برگزار شود. ساير فدراسيون‌ها از اين امر مستثني نيستند. ما در طول هفته سه يا چهار جلسه با فدراسيون‌هاي مختلف برگزار مي‌كنيم تا خيلي زود تكليف آن‌ها مشخص شود. فدراسيون‌هايي كه در جلسات بررسي عملكرد حضور پيدا مي‌كنند بر طبق قانون تكليف آن‌ها روشن مي‌شود.

**سعيدلو را نمي‌شناسيد!

يكي از مسائلي كه باعث مي‌شود دوستان ما برخي شايعات را بپذيرند اين است كه با رييس جديد سازمان تربيت‌بدني آشنا نيستند. سعيدلو به هيچ عنوان وارد اين فضاها نمي‌شود. وقتي در جلسات از سوي برخي دوستان بحث‌هاي حاشيه‌اي مطرح مي‌شود، سعيدلو مي‌گويد كه آن قدر وقت كم داريم كه مجالي براي طرح اين مسائل و فكر كردن به آن‌ها نيست. بحث فدراسيون‌ها از روز نخست در دستور كار ما قرار داشته، سعيدلو ابتدا بررسي كرد كه بهتر است جلسات جداگانه‌اي با فدراسيون‌ها داشته باشد تا با جزئيات آن رشته‌ي ورزشي آشنا شود و يا سمينار برگزار كند كه در نهايت انجام هر دو كار در دستور كار قرار گرفت. سعيدلو قصد دارد كه هم به طور جداگانه با مسئولان فدراسيون‌ها آشنا شود و هم اعضاي فدراسيون‌ها از تفكر، روحيه و درخواست‌هاي سعيدلو شناخت پيدا كنند. من به عنوان عضوي از خانواده سازمان به رويكردي كه روساي فدراسيون‌ها در تائيد رييس قبلي سازمان و يا رد آن داشتند، مهر تائيد و رد نمي‌زنم و اعلام مي‌كنم كه نگاه سازمان تربيت‌بدني به اقدام روساي فدراسيون‌ها در امضاي نامه‌اي به عنوان درخواست براي ادامه حضور علي‌آبادي در سازمان تربيت‌بدني منفي نيست.

** رييس سازمان اهل اغماض نيست

يكي از نكاتي كه سعيدلو به آن اشاره و تاكيد دارد، اين است كه تا زماني كه من در راس سازمان حضور دارم تغييرات هم در سازمان وجود دارد. سعيدلو بارها خطاب به مديران منصوبي گفته كه تصور نكنيد كه هميشه در منصب خود خواهيد بود، هر جا نياز به تغيير باشد به دليل دوستي و رفاقت اغماض نمي‌كنم، براي من توسعه‌ي ورزش در اولويت است. سعيدلو انساني اهل مشورت است. سعيدلو براي ايجاد تغيير در مابقي معاونت‌ها با مشاوران خود به بحث و تبادل نظر مي‌پردازد، بر اين اساس ممكن است برخي از معاونان به كار خود ادامه دهند و برخي بروند. فعلا مشخص نيست كه در معاونت‌هاي همگاني، پارلماني و امور استان‌ها تغييراتي ايجاد خواهد شد يا خير.

** پست قائم مقامي تشريفاتي نيست

يكي از اقداماتي كه سعيدلو به آن تاكيد دارد تقسيم كار است. به هر كسي متناسب با ظرفيت‌هايش بخشي از كار واگذار مي‌شود تا كارها به صورت مطلوب پيگيري شوند. اشخاص زيادي مي‌گفتند كه پست قائم مقامي سازمان تشريفاتي است و شايد كار اجرايي انجام ندهد ولي شما ديديد كه سعيدلو از روز نخست كار بخش‌هايي از امور سازمان را واگذار كرد تا با دقت بيشتري كارها انجام شود. برگزاري جلسات سازمان با شخصيت‌هاي بين‌المللي با حضور واعظي‌آشتياني تسهيل شده است، پيش از اين امكان هماهنگي وقت سعيدلو براي برگزاري جلسه با شخصيت‌هاي بين‌المللي دشوار بود كه خوشبختانه با حضور واعظي‌آشتياني اين امكان به خوبي فراهم شده است. در امور شهرستان‌ها هم به عنوان مثال موضوع رسيدگي به وضعيت ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود داشت كه به واعظي آشتياني تفويض اختيار شد تا از استاديوم از نزديك بازديد شود. من تصور مي‌كنم اگر مقداري منصف باشيم و دقت بيشتري به خرج دهيم مي‌بينيم كه نه پست قائم مقامي تشريفاتي است و نه اينكه سعيدلو قصد دارد كه با قرار دادن قائم مقام در سازمان خودش حضور كم‌رنگ‌تري داشته باشد.

** ورزش تهران هنوز رييس ندارد!

اداره كل تربيت بدني تهران جزو يكي از دغدغه‌هاي جدي سعيدلو است. بارها در جلسات مختلف گزينه‌هايي براي حضور در اداره كل تربيت‌بدني تهران مطرح شدند. سعيدلو اعتقاد دارد كه انتخاب سريع نتيجه‌ي مطلوبي نخواهد داشت و ما نبايد تجربه‌هاي تلخ را تكرار كنيم. ما در جلسات مي‌بينيم كه او به دنبال گزينه‌اي است كه مشكلات فعلي تهران را رفع كند و از همه‌ي ظرفيت‌هاي بالقوه در پايتخت استفاده كند. سعيدلو جايگاه اداره كل تربيت‌بدني تهران را به عنوان يك سازمان كوچك ورزشي تلقي مي‌كند كه بايد بالفعل شود. رييس سازمان تاكيد دارد كه بهترين گزينه در مسند رياست اداره كل تربيت‌بدني تهران بنشيند.

** جلسات شبانه با مسئولان فدراسيون‌ها چرا؟!

يكي از دلايل برگزاري جلسات شبانه با مسئولان فدراسيون‌ها، آگاهي از وضعيت مالي فدراسيون‌هاي مربوط به آن‌هاست. ما تلاش مي‌كنيم با بررسي مشكلات مالي و اختصاص اعتبارات اين مشكلات را به حداقل برسانيم تا روند اجرايي فدراسيون‌ها تسريع شود. اين موضوع در سازمان در حال پيگيري است كه در صورت جمع‌بندي نهايي انجام مي‌شود. حدود شش ماه از سال 88 را پشت سر گذاشتيم بنابراين نمي‌توانيم در خصوص افزايش منابع مالي قول جدي به فدراسيون‌ها بدهيم. براي سال 89 با تصويب بحث اختصاص يك‌ درصد از بودجه بخش‌هاي دولتي كشور به ورزش شرايط خوبي براي جذب منابع مالي ايجاد مي‌شود. متاسفانه برخي كارخانه‌ها از اين بحث برداشت غلط مي‌كنند و تصور مي‌كنند كه اختصاص يك درصدها به صورت نقدي در اختيار سازمان تربيت‌بدني قرار مي‌گيرد. با تصويب اين طرح سازمان تربيت‌بدني با نظارت از كارهاي موازي در ورزش جلوگيري خواهد كرد تا پول ورزش به خوبي هزينه شود و از حداكثر سرمايه‌ها بهره‌گيري بهتري صورت گيرد. رسانه‌ها مي‌توانند نقش بسزايي در روشنگري و بسط اين طرح در بين نمايندگان مجلس داشته باشند تا اين موضوع در دستور كار مجلس قرار گيرد و نمايندگان آن را تصويب كنند.

** تمام اختيارات به كاشاني تفويض شده است

سعيدلو رييس مجمع پرسپوليس است و براي كاشاني حكم سرپرستي موقت امضاء كرده است. كاشاني مشاور عالي سازمان تربيت‌بدني است بنابراين مي‌تواند به بهبود وضعيت پرسپوليس كمك كند و در واگذاري اين باشگاه به بخش خصوصي نقش موثري داشته باشد. سازمان تلاش مي‌كند نقش دخالت بر روي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس كه گاهي اوقات به صورت مستقيم يا غيرمستقيم اعمال مي‌شود را به شكل حمايت و نظارت تبديل كند. من دوست ندارم در هيچ زماني درباره دو تيم استقلال و پرسپوليس پاسخگو باشم چرا كه پاسخگويي در خصوص اين دو تيم وظيفه‌ي من نيست. ما متوليان ورزش كشور هستيم و استقلال و پرسپوليس بخش كوچكي از ورزش است. درست است كه اين دو تيم مخاطب زياد و ظرفيت زيادي دارند و از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار هستند ولي اگر ما بخواهيم به آن‌ها توجه‌ي ويژه داشته باشيم از حجم گسترده ظرفيت ورزش غافل خواهيم ماند. سعيدلو با ادبيات جدي در جلسه‌ي معارفه خود به اين مساله تاكيد كرد. او در جلسات مختلف به دنبال اين موضوع است كه اين دو تيم با آرامش و با ظرفيت بالا كار كنند چرا كه اين دو تيم هميشه به عنوان تيم‌هاي زيان‌ده معرفي مي‌شوند. سازمان تلاش دارد واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس را طوري انجام دهد كه هيچ كدام از اين دو تيم آسيب نبينند چرا كه يكي از ظرفيت‌هاي ورزش كشور هستند. يكي از دغدغه‌هاي سعيدلو اين است كه اين دو باشگاه حتما به بخش خصوصي واگذار شوند ولي واگذاري به گونه‌اي باشد كه اين ظرفيت‌هاي خوب نابود نشوند و طرفداران خود را حفظ كنند. هواداران با استقلال و پرسپوليس زندگي مي‌كنند بنابراين واگذاري نبايد به گونه‌اي باشد كه آن‌ها فكر كنند سازمان تربيت‌بدني به يك باره اين تيم‌ها را رها كرده است. سعيدلو با حكمي كه براي كاشاني زده است تمام اختيارات را به وي تفويض كرده تا ضمن ساماندهي به پرسپوليس،‌ اين باشگاه را آماده واگذاري به بخش خصوصي كند. در حكمي كه سعيدلو براي كاشاني زده است حدود اختيارات مشخص نشده و توافق شده است كه كاشاني همه‌ي اختيارات را داشته باشد.

**تكذيب نامه به وزارت كشور

از ارسال نامه‌ي سعيدلو به وزارت كشور براي حل مشكل دو شغله بودن حبيب كاشاني جهت قرار گرفتن در سمت مديرعاملي باشگاه پرسپوليس بي‌اطلاعم. كاشاني و سعيدلو در جلسات مختلف با هم مذاكره مي‌كنند كه به اعتقاد من برگزاري جلسات منظم و مرتب ميان آن‌ها به نفع ورزش است. سعيدلو تلاش دارد از همه افرادي كه توانمند هستند و از همه ظرفيت‌هايي كه در ورزش موجود است استفاده كند تا كسي از دايره‌ي ورزش بيرون نماند. او بارها اعلام كرده كه حداقل رزومه افراد توانمند در حوزه‌هاي مختلف به سازمان ارائه شود تا پس از بررسي آن در صورت موافقت از اين اشخاص به نفع ورزش كشور استفاده شود.

** دانشگاهيان رزومه دهند

ارائه رزومه اساتيد دانشگاهي به سازمان تربيت‌بدني خالي از لطف نيست. سعيدلو در گام نخست با انتخاب من و حميد سجادي قدم خوبي را در راستاي تعامل با دانشگاهيان برداشت، اين مساله حسن نيت رييس سازمان را نشان مي‌دهد. حضور من و همكارانم در سازمان تربيت‌بدني بيانگر اين است كه سازمان در طول دوره‌ي چهار ساله‌ي آتي هم رويكرد علمي و هم نگاه حرفه‌اي و تخصصي به ورزش خواهد داشت. من هم اينجا به بسياري از اساتيدي كه در منصب اجرايي نيستند اعلام مي‌كنم كه حتما در دبيرخانه شوراي راهبردي از آن‌ها نظرخواهي مي‌شود و اين نظرات با نام خودشان به سعيدلو ارائه خواهد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟