منابع ارزی کشور نباید صرف واردات اتوبوس از چین شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصمیم شهرداری تهران به واردات اتوبوس از چین اظهار داشت: تا زمانی که ظرفیت و توانمندی تولید اتوبوس در داخل وجود دارد، منابع ارزی کشور نباید صرف واردات اتوبوس از چین شود. 
کد خبر: ۱۲۲۰۴۹۸
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 07 February 2024
|
3292 بازدید

سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر واردات میلیون ها دلار اتوبوس از چین، عنوان کرد: اگر شهرداری تهران منابع ارزی در اختیار دارد بهتر است به جای واردات اتوبوس از چین آن را وارد چرخه تولید کند تا از خودروسازان داخلی نیز حمایت شود. 
 وی با بیان اینکه حمایت از خودروساز داخلی بزرگترین خدمت به اشتغال زایی و توسعه اقتصادی کشور است، تاکید کرد: بنده معتقدم تا زمانی که این ظرفیت و توانمندی در داخل وجود دارد، منابع ارزی کشور نباید صرف واردات اتوبوس از چین شود. 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تضمین خدمات پس از فروش و تامین قطعات اتوبوس های چینی نیز موضوعی حائز اهمیت است، عنوان کرد: اگر قرار است واردات اتوبوس از چین و خدمات پس از فروش آنها توسط خودروساز داخلی انجام شود، نهایت بی انصافی است در حالی که شهرداری تهران با تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تولیدات داخل هم از تولیدات داخل حمایت کرده و هم می تواند خدمات پس از فروش این اتوبوس ها را تضمین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...