سرنوشت نامعلوم 10 گروگان باند وحشت

همگي آنها از سوي ماموران قلابي در محله‌هاي شمال غرب تهران ربوده شده و با انتقال به اين محل شكنجه شده‌اند و عاملان حادثه كه مهره‌هاي كليدي آن يك پدر و 3 پسرش هستند، آنها را حبس كرده و چند نفرشان را نيز مورد آزار و اذيت شيطاني قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸ 29 November 2010
|
4890 بازدید
جام‌جم: جستجو براي دستگيري 4 عضو فراري باند وحشت در حالي ادامه دارد كه 3 شاكي با حضور در دادسرا، ابعاد جديدي از پرونده سياه آنها را فاش كردند. 10 جوان از سوي اعضاي اين باند ربوده شده و پس از شكنجه شدن در كمپ غيرمجاز، از آن محل به مكان ديگري انتقال يافته‌اند و هنوز اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.

 آبان امسال پس از شكايت مردي در كلانتري 140 باغ فيض پونك تهران مبني بر زنداني شدن فرزندش در يك كمپ غيرمجاز در محله فرحزاد، ماموران براي بررسي موضوع به محل فوق اعزام شدند و 7 مرد جوان را كه در اين كمپ بشدت شكنجه و در اتاقي زنداني شده بودند، نجات دادند.

پس از انتقال مردان جوان به كلانتري، معلوم شد همگي آنها از سوي ماموران قلابي در محله‌هاي شمال غرب تهران ربوده شده و با انتقال به اين محل شكنجه شده‌اند و عاملان حادثه كه مهره‌هاي كليدي آن يك پدر و 3 پسرش هستند، آنها را حبس كرده و چند نفرشان را نيز مورد آزار و اذيت شيطاني قرار داده‌اند.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط و به دستور قضايي بازپرس طوفاني، رئيس شعبه 12 دادسراي ناحيه 2 تهران، ماموران پايگاه يكم پليس امنيت ـ عمومي تهران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند.

دستگيري سركرده باند

ماموران با اطلاعاتي كه از شاكيان به دست آوردند، به چهره‌نگاري رايانه‌اي از اعضاي اين باند تبهكاري پرداختند و در اولين مرحله سركرده باند به نام غضنفر را در خانه‌اي در غرب تهران شناسايي و دستگير كردند. اين متهم در بازجويي‌هاي پليسي منكر ربودن و شكنجه شاكيان شد و گفت: فرزندانم مديريت كمپ را به عهده داشته‌اند.

اعتراف 3 متهم ديگر

تحقيقات در اين رابطه ادامه داشت تا اين كه روزهاي پاياني آبان امسال 3 عضو ديگر باند نيز دستگير شدند كه در تحقيق از اين متهمان معلوم شد يكي از آنها به نام جلال، شكنجه اين افراد را به عهده داشته و 2 مرد ديگر نقش آشپز و نگهبان را در كمپ غيرمجاز عهده‌دار بوده‌اند. در حالي كه تحقيقات از 4 عضو باند ادامه داشت، روز گذشته 3 شاكي ديگر به دادسرا مراجعه و با شكايت از اعضاي باند، ابعاد جديدي از جنايت‌هاي آنها را فاش كردند.

16 روز اسارت در كمپ غيرمجاز

يكي از شاكيان در اين باره به بازپرس طوفاني گفت: شب حادثه هنگام بازگشت به خانه، غضنفر (سركرده باند)‌ و 2 پسرش همراه يك مرد ديگر با جعل عنوان ماموران انتظامي راهم را سد كرده و مرا ربودند و با انتقال به كمپ غيرمجاز، 16 روز در اين محل زنداني كردند. شاكي يادآور شد: آنها مرا كتك زده و در اتاقي زنداني كردند. چند جوان نيز روزها بود كه در آنجا زنداني بودند. وي ادامه داد: هر روز 3 مرد، چند بار من و ديگر افراد ربوده شده را شكنجه مي‌كردند. شاكي اضافه كرد: آنها ما را روي تخته‌اي كه پر از شيشه‌هاي شكسته بود، قرار داده و با كابل كتك مي‌زدند. وي افزود: همچنين پسران سركرده باند و يك نفر كه دوست آنها بود، چند نفر از افراد ربوده شده را مورد آزار و اذيت قرار داده و از خانواده‌هايشان در قبال آزادي، اخاذي مي‌كردند.

سرنوشت نامعلوم 10 مرد ربوده شده

مرد نجات يافته درباره سرنوشت نامعلوم 10 مرد ربوده شده، گفت: در 16 روزي كه در كمپ حبس شده بودم، 2 فرد ربوده شده از سوي اعضاي باند بشدت شكنجه شدند و پس از انتقال از آن محل، ديگر بازنگشتند. روز بعد متهمان گفتند كه آن 2 نفر مرده‌اند.

 وي تصريح كرد: مردان جوان حبس شده از سرنوشت 8 نفر ديگر نيز اظهار بي‌اطلاعي كردند و گفتند گمان مي‌برند آنها هم كشته شده‌اند. با ثبت اظهارات اين شاكي، 2 شاكي ديگر هم در تحقيقات، اطلاعات مشابهي را در اختيار بازپرس پرونده قرار دادند. بازپرس طوفاني، رئيس شعبه 12 دادسراي ناحيه 2 تهران دستور ويژه‌اي را در اين رابطه صادر كرد تا در ادامه تحقيق از 4 عضو بازداشت شده باند وحشت، سرنوشت نامعلوم 10 مرد ربوده شده كه از كمپ غيرمجاز به طرزي مرموز ناپديد شده‌اند، روشن شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟