آزادراه تهران-شمال، نمایش قدرت مهندسان ایرانی است

منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر و ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان، طی مراسمی به طور رسمی و با دستور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۶۰۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 25 February 2020
|
23148 بازدید
|

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه شنبه با حضور در محل احداث منطقه یک آزادراه تهران - شمال، ضمن صدور دستور بهره‌برداری رسمی از این طرح، با توضیح مسوولان و مهندسان اجرای این پروژه در جریان روند مطالعات و ساخت آن و مزیت‌های استفاده از آن در راستای رفاه بیشتر مردم، قرار گرفت.

روحانی هنگام صدور دستور بهره‌برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال و پرده‌برداری از لوح یادمان افتتاح این پروژه، گفت: به میمنت و مبارکی آغاز ماه مبارک رجب و روز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) منطقه یک بسیار مهم شمال از تهران تا سه راه شهرستانک که در واقع نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است را افتتاح می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین از بخشی از مسیر این آزادراه و چگونگی حفر تونل ها و احداث پل‌ها در این طرح بازدید کرد.

به گفته مسئولان اجرای این طرح، این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست طراحان و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.

مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4970 متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

ایجاد بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب، توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان های شمالی، بهبود شبکه حمل و نقل منطقه، احداث راهی سریع، کوتاه و ایمن بین پایتخت و شمال کشور، تسهیل و روان سازی ترافیک بین استانهای تهران و البرز و کریدور شرقی- غربی کشور از اهداف اجرای این طرح مهم در حوزه راهسازی کشور عنوان شده است.

همچنین حفاری بلندترین تونل جاده ای کشور به طول 4970 متر، رکورد اجرای بیشترین حجم عملیات حفاری تونل‌ها در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، رکورد اجرای بیشترین حجم لاینینگ تونل ها به طور همزمان، اجرای دیوارهای شیت پایل(شمع پایه) به طول 2.5 کیلومتر، اجرای چند رشته تونل به صورت ترکیبی دو قوسی و مجزا به طور همزمان، اجرای سقف دوم برای سیستم تهویه و اطفاء حریق در تونل تالون، طراحی معماری و منظرآرایی مسیر آزادراه با استفاده از تجربیات مشاورین داخلی و خارجی، بهره‌گیری از سامانه تهویه نیمه عرضی در تونل تالون، بهره‌گیری از فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض ETC ، بهره‌مندی از سیستم SCADA برای کل مسیر(سامانه گردآوری، نظارت، پردازش و کنترل هوشمند اطلاعات) بهره‌مندی از سیستم CMA یخ زدایی مسیر، بهره‌مندی از سامانه هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی و پوشش رینگ فیبر نوری در کل مسیر از موفقیت ها و دستاوردهای اجرای طرح آزادراه تهران- شمال است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
نمایش قدرت مهندسان ایرانی !!!!!!
بعد از این همه سال
چرا حرفی میزنین که خودتون رو مسخره خاص و عام کنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
ربع قرن برای ۳۲ کیلیومتر راه!!!!!!
پس چینی ها چی باید بگن که در این ربع قرن از هیچ به قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل شدند؟
فاضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اخه شماكه هيچ تخصصى ندارى ميشنى اينطور نظر ميدى ازهمين كرج تا سه راهى ديزين قتلگاه بود قبلا زده بودن ولى جاده قاطر رو بود يه كاميون سال ٥٦پلوس بريد داخل تونل كندوان هفتادنفر مسموم چندنفر مردن پايه كوه جاده زدن جاده نيست يه پل تو تنگ ابولحيات روى دره زدن دوماه كارنكرد توشيراز سه بار مهندسين غربى زدن شكست تابدست همين خودى ها زدن ابدى شد تونلهاى مترو رو كى زد اتوبان زنجان روكى زد رشت روكى زد شما عادت داريد مرغ همسايه غازه خجالت بكشيد اگر دزدى رو نظرته دست شما هم بود همين بود چرا دزدى از اموال دولتى عادت شده چكار ميشه كرد هممون اين عادت رو بخاطر علاقه به زندگى تجملى داريم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
آقای رییس جمهور نفرمایند نشان قدرت مهندسان ایرانی. بفرماینذ نشان سرافکندگی مهندسان ایرانی که حدود یک ربع قرن برای انجام این فعالیت زمان گذاشتند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اصلا این قضیه ربطی به مهندسی نداره فقط اوج سوء مدیریت کلان در کشور ما را نشان می دهد که برای ۳۲ کیلومتر راه آسفالته هزاران میلیارد تومان و ربع قرن هزینه و زمان مصرف شده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
"آزادراه تهران-شمال، نمایش قدرت مهندسان ایرانی است"
این تیتر شوخی هست انشالله دیگه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعد از چند سال بخوربخور هزاران میلیاردی اون سازمان خوب مردمی!!!
ولی
|
Germany
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعنوان یک مهندس ایرانی می گویم که دیروز روز مهندس بود . لطفا کام ما را تلخ نکنید . 32 کیلومتر جاده و تونل در 24 سال دیگه افتخار ما نیست . تازه فقط قطعه 1 آن افتتاح شده و بقیه در حال کار است .
تاریخ به ما مهندسان ایرانی خواهد خندید که چگونه جاده چالوس در گذشته های دور بدون امکانات امروزی ایجاد شد و ما 24 سال برای اجرای 32 کیلومتر صرف کردیم .
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
عوارض 20 هزار تومانی بزرگراه هم نمایش جیب گشاد دولت است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعد از چند سال؟
چرا مهندسان ایرانی را تحقیر میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعد از بیست سال یک بزرگراه ساختن، ده برابر بودجه معمولی هم هزینه کردن، کلی هم آسیب به محیط زیست زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اتوبان به این عظمت و با این همه هزینه... در ادامه به یک کمر بندی درب و داغون و قدیمی چالوس تنکابن با آن همه ترافیک و.... متصل می شود. آخرش کار رو خراب کردن, یعنی مسافر نباید تا انتهای مسیر بدون ترافیک و راحت باشه همیشه باید یه جای کار مشکل داشته باشه. خوب تمام نکردن کار جز فرهنگ ایرانی است. در تهران هم ساختمان های بزرگ و گران قیمت می سازند اما پیاده رو جلو ساختمان حتی اسفالت هم نمی کنند چون مربوط به بیرون پروژه و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
چین تو 10 روز 2 بیمارستان 1000 تختوابی میسازه بعد از این همه سال درگیری با آزاد راه شمال حالا صحبت از توانمندی هم میزنید واقعا که از عهده مهار یه بیماری برنماید صحبت از توانمندی میزنید از عهده تامین ماسک و..... بر نماید ادعا طبق طبق و دروغ پشت دروغ
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟