بیش از چهار دهه صنعت کشتی سازی در هرمزگان

مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو) یکی از قدیمی‌ترین صنایع در بخش ساخت و تعمیر انواع کشتی، بارج و سکوهای نفتی و گازی در منطقه خلیج فارس بوده که تاکنون بواسطه داشتن نیروهای متخصص و توانمند موفقیت‌های زیادی را برای کشورمان کسب کرده و در سایه تحریم‌ و کرونا همچنان سرزنده به حیات خود درغرب هرمزگان ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۹۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 13 September 2020
|
19762 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ایزوایکو با درنظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران، حوزه بی‌نظیر نفتی خلیج فارس و کشورهای ساحلی آن، رفت وآمد کشتی‌های متعدد حمل نفت به منطقه و همچنین به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط، به عنوان بزرگترین کشتی‌سازی در خاورمیانه مطرح است.

کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بزرگترین مجتمع صنایع دریایی کشور و یکی از شرکت‌های فعال زیرمجموعه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدور) است که در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) با وسعت هزار و ۱۰۰ هکتار در۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس آغاز به کار کرد.

هم اکنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس و با همکاری ۶ شرکت زیرمجموعه به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شود، به کار مشغول هستند و تمام فعالیت‌های این مجموعه علاوه بر اشتغالزایی، نقش قابل توجهی در صرفه جویی ارزی و نیز کسب درآمد برای کشور دارد.

مجتمع اقتصادی معتبر و شناخته شده کشتی سازی خلیج فارس با زیرشاخه‌های مختلف درطول چهار دهه اخیز، افت و خیزهای فراوانی به خود داشته، ابتدا با تعمیر کشتی‌های کوچک و بزرگ و سپس غول پیکر آغاز به کار کرد و در یک دهه اخیر نیز به ساخت سکوهای نفتی و گازی روی آورده و می‌رود تا به صنعتی پیشرو در صنایع دریایی ایران تبدیل شود.

ارزآوری و تولید ثروت رهاورد صنعت کشتی سازی

ساخت کشتی از جمله صنایع بزرگ و مادر در هر کشوری بویژه در استان‌های ساحلی و متصل به آب‌های بین المللی به شمار می‌رود که از رهآورد این صنعت می‌توان ضمن دست رد به وابستگی به کشورهای بیگانه به عنوان یکی از صنایع ارزآور و تولید ثروت به آن نگاه کرد.

کشور ایران دریک دهه گذشته با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم که داشته به دانشی رسیده که درصنعت کشتی‌سازی خودکفا شده و تحریم‌های ظالمانه دشمن که بر کشور ما تحمیل شده، نه تنها مانع کار و تلاش این شرکت نشده بلکه موجب خودکفایی و رونق تولید بویژه درصنعت دریایی شده است.

استان هرمزگان بدلیل ظرفیت‌های فراوانی که در بخش حمل ونقل دریایی اعم از تجاری و صیادی و پوشش استان‌های دریایی همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد، بالاترین سهم در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورها درمنطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

ظرفیت تعمیر و ساخت کشتی در مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل (ایزوایکو) در بندرعباس با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت یک فرصت ویژه به حساب می‌آید و بی‌توجهی به این ظرفیت، یک خطای راهبردی است.

ساخت و تعمیر انواع شناورهای داخلی وخارجی در ایزوایکو

مجتمع ایزوایکو از سال ۵۲ تاکنون در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، اجرای مرحله های ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۲ پارس جنوبی، ساخت کشتی ایران کاشان، کشتی شهر کرد و کشتی ایران اراک و همچنین تعمیرات ادواری و اساسی نفتکش‌های کوچک و مگاسایز را نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش متخصصان ایرانی در این مجموعه اقتصادی دانست.

حمید رضاییان اصل اظهارداشت: همچنین این مجموعه توانایی اقداماتی مانند ساخت سازه‌های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی، ساخت سازه‌های نفتی تجهیز شده همراه با ماشین‌آلات مدرن، به آب‌اندازی سکوهای فراساحل تا وزن ۸۰۰ تن و ساخت و تعمیر انواع سکوهای شناور را دارد.

مدیرعامل ایزوایکو ابرازداشت: در بهمن ماه سال گذشته نیز نخستین کشتی یخچال دار(پشتیبانی ماهیگیری ) با قابلیت حمل ونگه داری ۳۵۰ تن آب شیرین در مخازن تعبیه شده به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت آب‌اندازی شد.

رضاییان اصل یادآورشد: در دوازدهم شهریورماه امسال بود که تمامی مراحل ساخت یک شناور۳۵۰ تنی پاک بوم ۴ که به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی با تکیه بر توان و دانش بومی و با وجود تحریم‌ها در این مجتمع انجام شد، با موفقیت به آب‌اندازی شد.

رضاییان اصل گفت: شناور پاک بوم ۴ قادر است ضایعات نفتی را مهار و در تانکرهایی که به آن مجهز هستند، انتقال دهد و با استفاده از یدک‌کش ضایعات را به کنار اسکله حمل کرده تا در مخزن‌ها تخلیه و به مکان موردنظر انتقال دهند.

این مسوول صنعتی عنوان کرد: این شناور دارای ارزشی افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مخازن حمل ضایعات نفتی ۶۰۰ تن است که می‌تواند عملیات جمع آوری ضایعات نفتی را با تجهیزاتی پیشرفته انجام دهد.

وی یادآورشد: گروه طراحی ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک به عنوان زیرمجموعه ایزوایکو توانسته ۱۱۰ نیرو را که در بخش‌های اجرایی، مهندسی، جوشکاری و تراشکاری و لوله‌کشی فعالیت دارند، جذب و زمینه را برای اشتغالزایی بیشتر نیز فراهم آورد.

رضاییان‌اصل خاطرنشان کرد: شناور پاک بوم پنج نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموعه ایزوایکو در دست ساخت است و طبق زمان منعقدشده در قرارداد آب‌اندازی خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه در مجتمع ایزوایکو همچنین تعمیر انواع نفتکش‌ها انجام می‌شود، اظهارداشت: هم اکنون تعمیر ۱۳ نفتکش نیز در برنامه‌های امسال این شرکت هدف گذاری شده که با بازسازی هر نفتکش از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

ایزوایکو رکوردار ساخت سازه‌های دریایی در خاورمیانه

سازه‌های دریایی نفت و گاز نیز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، ساخت بارگیری، نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران یادآورشد: ایزوایکو توانسته رکوردار ساخت سکوهای نفتی و گازی در خاورمیانه باشد و با وجود نیروهای بومی و توانمند هر روز بر موفقیت‌های این مجتمع عظیم افزوده می‌شود.

رضاییان اصل تصریح کرد: هر سکوی نفتی و گازی ساخته شده در مجتمع کشتی سازی، به ازای هر یک روز که زودتر ساخته شود، پنج میلیون دلار درآمد نصیب کشورمان می‌شود.

وی یادآورشد: درحال حاضر ایزوایکو بزرگترین سکوساز نفتی در کشور است که توانست با ساخت و بهره‌برداری از سکوهای نفتی هندیجان در شهریورماه جاری روزانه ۳۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت را بر تولیدات نفتی کشور بیفزاید.

مدیرعامل ایزوایکو اظهارداشت: سکوی ۰۷ و ۰۸هندیجان از جمله سکوهایی است که ۹۹ و نیم درصدشان درخشکی و کارگاه ساخته می‌شود و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام و در دریا نصب و به بهره برداری می‌رسد.

رضاییان اصل گفت: ساخت سکوهای نفتی هندیجان ۴۵ میلیون یورو هزینه دربرداشت که ۴۵ درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن است.

صنعت کشتی سازی در هرمزگان

وی بیان داشت: با تداوم طرح‌های ساخت سکوهای نفتی قادریم نیروهای بیشتری را برای اشتغالزایی در این مجتمع بزرگ صنایع دریایی جذب کنیم و خوشبختانه ۱۵۰ نیروی متخصص در این حوزه فعالیت دارند.

مدیرعامل ایزوایکو اظهارداشت: سکوهای دیگری نیز در ایزوایکو درحال آماده شدن هستند و این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی بیشتری با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است.

سفارش فعالان حوزه دریایی به ایزوایکو برای ساخت وتعمیر شناور

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود: فعالان حوزه دریایی بویژه در بخش دولتی باید با سفارش تعمیر و ساخت به این مجموعه صنعتی داخلی، به حفظ فرصت‌های شغلی و عبور از شرایط دشوار اقتصادی کمک کنند.

قاسم احمدی لاشکیکه مهرماه سال گذشته به همراه جمعی از نمایندگان از مجتمع کشتی سازی خلیج فارس بازدید داشته‌اند، بیان داشته بود: هرچند ممنوعیت سفارش ساخت و خرید کشتی از کشورهای خارجی پیش از این تصویب و ابلاغ شده، اما به نظر می‌رسد برخی خلاءهای قانونی مانع از اجرای درست این مصوبه شده است.

وی تصریح کرد: مجلس در لایحه بودجه سال ۹۹، از طریق کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق، ممنوعیت کامل و فوری خرید کشتی خارجی را با شفافیت و صراحت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون ایزوایکو برای بیش از پنج هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و این در حالیست که ۷۰درصد ظرفیت آن بدون استفاده باقی مانده و در صورت گرفتن سفارش‌های داخلی کارآفرینی آن تا سه برابر رقم فعلی افزایش خواهد یافت.

احمدی لاشکی تاکیدکرد: این فراکسیون باتوجه به بازدید اخیر خود از ایزوایکو و آشنایی با توانمندی‌های آن از تمام توان قانونی و نظارتی خود برای اجرای قانون منع خرید کشتی خارجی استفاده خواهد کرد.

شرکت ملی نفتکش به ایزوایکو اعتماد کرد

شرکت ملی نفتکش از جمله نخستین شرکت‌هایی بود که با سپردن تعمیرات اساسی سوپرنفتکش ۳۲۰هزار تنی به شرکت عظیم گسترش هرمز در مجتمع ایزوایکو به متخصصان داخلی کشورمان اعتماد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با موفقیت آمیز توصیف کردن تعمیر نفتکش ۳۲۰هزار تنی (دُر ) Dore اظهارداشت: این سوپرنفتکش که با موفقیت تعمیر شد، به زودی به سمت جزیره خارگ حرکت کرده و به ناوگان شرکت ملی نفتکش ملحق می‌شود.

کاپیتان نصرالله سردشتی اظهارداشت: با تعمیر موفقیت آمیز این کشتی غول پیکر، توانمندی ایزوایکو به عنوان پشتوانه صنایع دریایی کشور بیش از پیش به اثبات رسیده و انتظار می‌رود تجربه اخیر، انگیزه سایر مالکان کشتی در مجموعه‌هایی مانند کشتیرانی را برای سفارش تعمیر به ایزوایکو را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: باتوجه به توانمندی متخصصان داخلی و زیرساخت‌های موجود در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران‌، سپردن تعمیرات کشتی‌ها به این مجموعه انتظاری واقعی و درست است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش بیان داشت: بزودی تعمیر۱۱نفتکش دیگر نیز به مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، سپرده می‌شود.

سردشتی ابرازداشت: اعتماد شرکت ملی نفتکش در سپردن تعمیر اساسی کشتی‌های خود به متخصصان ایرانی، توانمندی زنجیره بزرگی از صنایع داخلی از جمله صنعت رنگ کشتی، استفاده از روغن دریایی و مواد شیمیایی را درپی خواهد داشت.

تعمیر۲ نفتکش غول پیکر در ایزوایکو درحال انجام است

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در دیدار تیرماه امسال با استاندار هرمزگان، گفت: هم اکنون کار تعمیر ۲ نفتکش غول پیکر۱۵۰ هزار تنی در ایزوایکو درحال انجام است که با تعمیر هر نفتکش از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

امیر بیات پویایی افزود: تعمیر هر نفتکش غول پیکر برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی بیان داشت: هیچ بخشی از ایزوایکو نباید کمتر از حداکثر توان و ظرفیت خود در این شرایط خاص فعال باشد بلکه باید ظرفیت‌های آن بیشتر از گذشته معرفی شود.

رییس سازمان ایدرو اظهارداشت: تحقق برنامه‌های تعیین شده ایزوایکو منوط به همکاری و هم افزایی دستگاه‌های منطقه‌ای و بویژه استانداری و نیز تعامل سایر بخش‌های این حوزه از جمله وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است.

بیات پویایی افزود: همچنین طبق قرار صورت گرفته؛ کارگروه هفتگی توسعه فعالیت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو) با حضور نمایندگان ادارات مرتبط هرمزگان با محوریت ایدرو راه اندازی شود.

بیات پویایی با اشاره به برنامه ریزی ایدرو برای ساخت داخل در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت دریایی گفت: میز ساخت داخل صنعت دریایی را در مهرماه امسال برپا می‌کنیم.

وی همچنین در نشست بررسی عملکرد مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران اظهارداشت: شرکت‌ها و گروه‌های تخصصی تابعه آن خواستار معرفی و ارائه بیش از پیش این ظرفیت‌ها به ذینفعان و فعالان عرصه دریایی و فراساحل هستند.

شهرک صنایع دریایی در جوار ایزوایکو ساخته شد

همچنین برای تامین همه نیازهای مرتبط با صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) شهرک صنعتی صنایع دریایی در محدوده این مجتمع بزرگ راه اندازی شده است.

امیر امیری‌زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این راستا گفت: شهرک صنعتی صنایع دریایی در مساحت ۲۲۰ هکتار با هدف استقرار صنایع کوچک و متوسط مرتبط با صنایع بزرگ کشتی سازی ساخته شده است.

مجموعه کشتی سازی توانایی خود را به اثبات رسانده است

استاندار هرمزگان نیز بیان داشت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسبی در این زمینه برخوردار بوده و توانایی خود در ساخت و تعمیرات انواع کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را به اثبات رسانده است.

فریدون همتی اظهارداشت: تمام مجموعه‌های فعال در حوزه صنایع دریایی می‌توانند سفارش‌های خود در ساخت وتعمیر شناورها را به ایزوایکو داده و از نتیجه آن مطمئن باشند.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش در این راستا پیشقدم شد و تعمیر سوپرنفتکش ۳۲۰هزارتنی خود را به ایزوایکو واگذار کرد که مرداد سال گذشته این تعمیر با موفقیت پایان یافت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تولید قطعات و لوازم مورد نیاز شناورها و کشتی‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که می‌توان در راستای اشتغالزایی بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

همتی با اشاره به توانمندی‌های ویژه ایزوایکو در ساخت وتعمیر انواع کشتی‌های داخلی وخارجی کوچک و بزرگ گفت: سپردن این کار موجب رونق صنعت کشتی سازی در کشور و افزایش اشتغالزایی در این مجموعه می‌شود و اعتماد به توان انجام کارهای بزرگ توسط متخصصان داخلی را نشان خواهد داد.

دانشگاه‌ها یاری دهنده ایزوایکو

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچنین با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص و کارآمد هم اکنون چالش اصلی در صنعت کشتی سازی است، اظهارداشت: دانشگاه‌ها می‌توانند بهترین یاری دهنده در این زمینه باشند.

حمید رضاییان اصل به رییس دانشگاه آزاد اسلامی که هفته گذشته بازدیدی از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران داشت، گفت: نیروهای متخصص وتوانمند دانشگاهی می‌توانند موانع علمی و صنعتی را با توانایی‌های خود برطرف ساخته و چالش‌های پیش روی این صنعت را تبدیل به فرصت و ثروت کنند.

وی صنعت و دانشگاه را مکمل یکدیگردانست وبیان داشت: تعامل دانشگاه و ایزوایکو به طور قطع می‌تواند نوید بخش دستاوردهای بزرگی در حوزه ی صنایع دریایی باشد و در نتیجه نه تنها در توسعه و دانش ارتقا خواهیم یافت بلکه در پیشرفت صنعت نیز سکاندار خواهیم بود.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: هرمزگان با داشتن نزدیک به سه هزار کیلومتر مرز آبی در کشور و باتوجه به توسعه، بهره‌برداری، گسترش حمل ونقل موادنفتی و افزایش رفت وآمد واحدهای شناوری در منطقه راهبردی خلیج فارس و دریای عمان به محصول‌های دانش بنیان در حوزه دریا و بویژه صنعت کشتی سازی نیاز دارد.

رضاییان اصل یادآورشد: مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران براساس نیاز مشتری محصول‌های شرکت‌های دانش بنیان در سرای کشتی سازی و نوآوری صنایع دریایی مستقر می‌شود.

سرای کشتی سازی در ایزوایکو ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا نویدداد: سرای کشتی سازی و نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در ایزوایکو ایجاد می‌شود.

محمد مهدی طهرانچی افزود: بازار مصرف محصول‌های شرکت‌های دانش بنیانی که در این سرا مستقر می‌شوند، شرکت‌های زیرمجموعه ایزوایکو خواهند بود.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی این سرا، جوانان می‌توانند در بخش‌های مختلف ناوبری و صنایع دریایی و فراساحل، درمحیط علمی وعملی آموزش ببینند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل یکی از نمونه‌های صنعت دانش بنیان در دنیا به شمار می‌رود و از این رو یکی از اهداف دانشگاه آزاد، برنامه ریزی در حوزه‌های مرتبط با علوم دریایی است.

طهرانچی با بیان اینکه صنعت کشتی سازی در کشور ما بدون وابستگی پیش می‌رود، گفت: واقعیت این است که ما را در صنعت دریا عقب نگه داشته‌اند، چرا که ایران با ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی، نباید دچار چنین وضعیتی در صنایع مرتبط با دریا باشد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های صنایع دریایی و مزیت‌های آن در اقتصاد جهانی گفت: یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی مرتبط با حوزه دریا و ساحل است و از این رو، یکی از نظام موضوعات پژوهشی احصاء شده در سامانه پژوهشیار، به آن اختصاص یافته است.

این مسوول دانشگاهی با اشاره به اینکه با وجود برخورداری کشورمان از نعمت دریا و ساحل، علم و فناوری دریا در کشور مغفول مانده است، یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از ۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۱۰۰ هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی و بیش از یک میلیون دانشجوی درحال تحصیل، امروز می‌تواند حرکت خوبی در حوزه دریا آغاز کند که ثمرات آن برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش‌آفرینی جدی باشد.

کرونا سبب کندی ساخت وتعمیر شناورها در ایزوایکو نشد

مدیر تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران نیز از ظرفیت‌های ویژه این شرکت در تعمیر انواع شناور، بارج، لندی‌کرافت و لایروب‌ها خبر داد وگفت: در زمان اوج کرونا مدیریت مجموعه تصمیم گرفت به صورت یک روز در میان، نیروها در محل کارشان حاضر شوند اما شیوع ویروس کرونا هم سبب کندی در روند کارمان نشد و با تمام توان به فعالیت‌های تعمیراتی در این مجموعه ادامه خواهیم داد.

وحید صداقت ابرازداشت: با وجود تحریم‌ها نیز توانستیم ۹۷ درصد شناورها را جهت تعمیر به سوی این کشتی سازی عظیم سوق دهیم و چه بسا تحریم‌ها برای ما فرصت‌های بی‌نظیری ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تمرکز بیشتر بر بازاریابی بتوانیم شناورهای متعددی را برای تعمیرات به این کشتی سازی جذب کنیم.

مدیرتعمیرات شناورهای متوسط شرکت ایزوایکو یادآورشد: تعمیراتی که روی شناورها انجام می‌شود تعمیراتی اساسی بوده و شناورهای تعمیراتی در این حوزه شامل کانتینربرها، لندی‌کرافت‌ها، لایروب‌ها، شناورهای نظامی، بارج‌ها و یدک کش های کوچک هستند که برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی به پارکینگ این مجموعه هدایت می‌شوند.

صداقت عنوان کرد: بیشتر اقداماتی که ما در این بخش انجام می‌دهیم شامل تعویض لوله‌های فرسوده، رنگ آمیزی مخازن، امورالکترونیکی و مکانیکی شناورها و رادارهاست.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و اداره بنادر و دریانوردی از کارفرمایان مجموعه ایزوایکو هستند و بیشترین شناورهای ما بارج و لندیکرافت بوده و در زمینه تعمیر لایروب‌ها نیز به صورت تخصصی ورود پیدا کرده و بیشتر لایروبی‌ها در منطقه توسط ما انجام می‌شود.

ایزوایکو تلاش برای سرآمد بودن درافق ۱۴۰۴

در دریای پرتلاطم اقتصادی دنیا، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران شرکتی فراگیر با اندیشه حضور درعرصه فعالیت‌های تولیدی مفید برای بدست آوردن جایگاهی در خور نام ایران اسلامی در بازارهای جهانی است که برای دستیابی به این هدف، اندیشه‌های خلاق و مبتکر ایرانی را به فن آوری‌های روز دنیا درآمیخته و بر شیرازه آن مدیریت آینده نگر نشانده تا در چارچوب استانداردهای جهانی زمینه طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور و همچنین طراحی، ساخت و نصب سازه‌های فراساحلی، عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و صاحب نشان درجهان باشد.

مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن بویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده و تلاش می‌کند درافق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

همجواری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ساخت انواع شناورهای مورد نیاز خدماتی بندر و تعمیرات شناورهای مختلف زمینه‌های بوده که از گذشته تاکنون در قالب توافق نامه‌های همکاری بین مجموعه کشتی سازی و سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است.

استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانه کشتی سازی و لنج سازی هم اکنون رتبه نخست را در بین استان‌های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
سال ۵۲ ساخته شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
خوب که چی؟
خیلی چیزها از قبل 1300 امده!!!
در ضمن مهم این است که ان زمان دیگران برای ما می ساختند امروز به خاطر تکیه بر خودمان بدون نیاز به خارجی ها می سازیم واگر همان روش 52 بود همچنان مانند امارات بودین که وارد کننده و سوار کننده قطعات!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
خیلی ازصنایع مادر قبل ازانقلاب پایه گذاری شده وبوجودآمده که اگه خوب مدیریت میشددرخیلی اززمینه ها الان خودکفا بودیم!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟