دزدان خشن شاهرگ راننده «پرايد» را بريدند!

هنوز دقايق زيادي سپري نشده بود که خودرو به ميدان سلمان رسيد در اين لحظه ناگهان راننده سردي نوک تيز کاردي را زير گردنش احساس کرد. او که تازه متوجه ماجرا شده بود قصد داشت در برابر سارقان خشن مقاومت کند که مرد مسافر کارد را به شدت بر روي گردن راننده کشيد و شاهرگ او را بريد. خون به داخل خودرو فواره زد
کد خبر: ۱۶۸۰۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰ 31 May 2011
|
6693 بازدید
خراسان: ۲ تن از اعضاي سابقه دار يک باند سرقت به عنف که به قصد سرقت خودروي پرايد شاهرگ گردن راننده را با چاقو بريده بودند دستگير شدند و تلاش کارآگاهان براي دستگيري متهم فراري اين باند ادامه دارد.

چند روز قبل زوج جواني به همراه يکي از آشنايانشان که کارگر باغي در منطقه ويراني مشهد بود به باغ مذکور رفتند و در حالي که مشغول استعمال موادمخدر شيشه بودند نقشه سرقت يک خودرو براي تامين هزينه هاي اعتيادشان را طرح کردند.

يکي از آنان که پيشنهاد سرقت با شيوه کرايه دربستي خودرو را داده بود عنوان کرد اگر توانستيم خودرو را با قيمت پايين مي فروشيم و اگر نتوانستيم آن را اوراق و قطعات خودرو را به فروش مي رسانيم. آن ها با طرح اين نقشه به کنار جاده آمدند و منتظر طعمه اي براي سرقت شدند.

راننده يک دستگاه پرايد که حدود ۳۳ سال سن دارد در مقابل آن ها ترمز زد و بي خبر از اين که مسافرنماها چه نقشه شومي را در سر مي پرورانند آنان را به مقصد رضاشهر و به طور دربستي سوار کرد.



هنوز دقايق زيادي سپري نشده بود که خودرو به ميدان سلمان رسيد در اين لحظه ناگهان راننده سردي نوک تيز کاردي را زير گردنش احساس کرد. او که تازه متوجه ماجرا شده بود قصد داشت در برابر سارقان خشن مقاومت کند که مرد مسافر کارد را به شدت بر روي گردن راننده کشيد و شاهرگ او را بريد. خون به داخل خودرو فواره زد.

مرد مسافر از صندلي عقب خودرو پياده شد و با گذاشتن راننده در صندلي سرنشين جلو، خود پشت فرمان قرار گرفت. راننده که به دليل خونريزي حالش کم کم رو به وخامت مي گذاشت براي آن که تنها منبع تامين مخارج زندگي اش را از دست ندهد پيکر خونين خود را بر روي فرمان خودرو انداخت و بدين ترتيب کنترل خودرو از دست سارق زورگير خارج شد و خودرو به جدول حاشيه خيابان برخورد کرد.

رهگذران که متوجه اين سانحه رانندگي شده بودند بلافاصله به کمک سرنشينان رفتند اما سارق در حالي که چاقوي خون آلود در دستش بود فرار کرد.

شهروندان که تازه متوجه ماجرا شده بودند از فرار زوج جوان جلوگيري کردند و بلافاصله موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دادند. دقايقي بعد ماموران کلانتري نجفي مشهد به محل اعلام شده عزيمت کردند و زوج جوان را براي بررسي موضوع به کلانتري و مجروح حادثه را نيز در حالي که ديگر رمقي در بدن نداشت براي مداوا به بيمارستان منتقل کردند.

اين گزارش حاکي است: زوج ۲۱ و ۲۳ ساله توسط ماموران انتظامي تحت بازجويي قرار گرفتند. اما آن ها مدعي شدند که در سرقت نقشي نداشتند و طي اظهاراتي هماهنگ عنوان کردند که ما مسافر خودرو بوديم که در بين راه مرد ناشناسي سوار بر پرايد شد و در نزديکي محل تصادف با تيغ موکت بري گردن راننده را بريد! و سپس فرار کرد اما به دليل اين که اظهارات اين زوج با اظهارات شاهدان صحنه مطابقت نداشت به دستور مقام قضايي متهمان دستگير شده در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.

 با توجه به اهميت موضوع، به دستور سرهنگ رزمخواه (رئيس اداره مبارزه با سرقت) اين پرونده براي پي گيري در اختيار کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت هاي به عنف قرار گرفت و بازجويي از زوج جوان با شيوه هاي پليسي به سرپرستي کارآگاه اقبال آغاز شد.

متهمان دستگير شده که هر يک به طور جداگانه تحت بازجويي قرار گرفته بودند به تناقض گويي پرداختند و هر يک داستان جداگانه اي را براي گمراه کردن کارآگاهان تعريف مي کردند تا اين که کارآگاهان پس از شنيدن اظهارات راننده مجروح و جمع آوري اسناد و مدارک مستند، دوباره آنان را مورد بازجويي قرار دادند.

زوج جوان که ديگر چاره اي نداشتند به دروغ پردازي هاي خود پايان دادند و به سرقت خودرو و مجروح کردن راننده اعتراف کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي صبح روز گذشته در گفت وگو با خراسان ضمن تشريح اين پرونده گفت: به دنبال اعترافات متهمان، تلاش کارآگاهان براي دستگيري متهم فراري اين پرونده آغاز شده است.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: بررسي هاي پليسي در اين باره مشخص کرد که اين متهم در يکي از شهرهاي خراسان رضوي مخفي شده است که کارآگاهان با سرنخ هاي موجود در تعقيب متهم فراري هستند.

وي تصريح کرد: با توجه به سوابق کيفري متهمان و اين که آن ها به موادمخدر صنعتي اعتياد دارند اين احتمال وجود دارد که در سرقت هاي ديگري نيز نقش داشته باشند بنابراين بررسي ها در اين باره همچنان ادامه دارد.

سرهنگ بيدمشکي به رانندگان مسافربر توصيه کرد: در صورتي که افراد مبالغ بالايي را پيشنهاد مي کنند تطميع نشوند و در صورت مشکوک شدن به مسافران در اولين فرصت موضوع را به ۱۱۰ اطلاع دهند و يا از سوار کردن آنان خودداري کنند.

رئيس پليس آگاهي همچنين گفت: در اين گونه موارد رانندگان مشخصات ظاهري مسافران را به خاطر بسپارند و از درگير شدن با سارقان مسلح تا حد امکان خودداري کنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟