واکنش آمريکا به نامه ايران به شوراي امنيت

جان کربي: نامه اي که ايران درباره حوادث حمله به سفارت عربستان در تهران به شوراي امنيت داده است، اقدامي اميدوار کننده است.
کد خبر: ۵۵۸۹۹۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵ 06 January 2016
|
20157 بازدید
جان کربي: نامه اي که ايران درباره حوادث حمله به سفارت عربستان در تهران به شوراي امنيت داده است، اقدامي اميدوار کننده است.

به گزارش صداوسيما، جان کربي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت جان کري وزير خارجه آمريکا طي بيست و چهار ساعت گذشته چندين تماس تلفني با مسئولان بلندپايه عربستان سعودي و ايران داشته است. کري چندين بار با جانشين وليعهد عربستان و نيز چندين بار عادل الجبير وزير خارجه عربستان و نيز چندين بار جواد ظريف وزير خارجه ايران گفتگو کرده است.

وي افزود: با اين حال امروز تماس ديگري  نگرفته است. اما من به شما اطمينان مي دهم کري تماس نزديک در اين باره را امروز حفظ خواهد کرد و کاري که قصد دارد امروز انجام دهد گفتگو با ديگر سران منطقه است. به طور مشخص يکي از مسايلي که به طور قطع در ذهن کري است کاهش تنش ها، برقراري حس آرامش، ترغيب گفتگو و تعامل دو جانبه بين دو کشور است. وي همچنين قصد دارد بر اين نکته تاکيد کند که مسايل مهم ديگري در منطقه وجود دارد.

کربي ادامه داد: ما درک مي کنيم که اين مسئله خود مرکز تنش است و قصد نداريم اصلا اين را کم اهميت جلوه دهيم با اين حال ديگر مسايل مهمي نيز وجود دارد که نيازمند توجه دايمي و رهبري کشورهاي منطقه است و پيشبرد فرايند سياسي در سوريه يکي از اين مسائل است. بنابراين کري قصد ندارد اجازه دهد که اين فرايند متوقف شود يا اينکه به عقب بازگردد. اين يکي از اولويت هاي اصلي کري است.

وي گفت نامه اي که ايران به شوراي امنيت داده است يک نشانه ترغيب کننده است. با اين حال اينکه اين پرونده بسته شود مسئله اي نيست که ما پيگيري کنيم. اين مسئله اي بين ايران و عربستان است که به گفتگو درباره آن بپردازند.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا افزود: روشن است که ما خواستار مشاهده گفتگوي بيشتر ميان دو کشور هستيم و خواستار آن هستيم که دو کشور براي حل و فصل تنش هاي مربوط اعدام هاي اخير در عربستان سعودي با يکديگر تعامل کنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟