دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بانک رفاه خوشبختانه بیشترین خدمت و کمترین حاشیه را دارد که موجب افتخار در نظام بانکی است.
به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین گردهمایی آموزشی - هم اندیشی مدیران بانک رفاه که 16 اسفند ماه سال جاری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران بانک رفاه گفت: سلامت در فعالیت های بانکی بسیار مهم است، خوشبختانه در بانک رفاه اصل سلامت و شفافیت حکمفرماست. این دستاوردها ثمره به کارگیری کادر مدیریتی شایسته است که منجر به سلامت در عملکرد بانک رفاه شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین سرمایه را نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص دانست و افزود: سازمانهایی که به این سرمایه توجه کردهاند، توسعه مطلوبی یافته اند. بانک رفاه در این حوزه بسیار توانمند است و امیدواریم در مسیر توسعه موفق شود.
وی با تاکید بر حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی - اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم ما مسئولان این است که خدمات درست به مردم ارائه دهیم و رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای در ارائه خدمات بانکی در اولویت قرار گیرد.
دکتر شریعتمداری با بیان اینکه مأموریت بانک رفاه ارائه خدمت به اقشار کارگری است گفت: در صورتی که بتوانید به این قشر از جامعه خدمات مطلوب ارائه دهید و این عزیزان را راضی کنید به هدف خود رسیده اید .
دکتر شریعتمداری با ابراز خرسندی از حجم منابع بانک رفاه و توسعه آن خاطر نشان کرد: این اقدام اثربخشی است که در بانک رفاه صورت گرفته است. در جذب منابع و مشتریان باید مباحث آموزشی و فرهنگی هم مدنظر قرار گیرد، بر این اساس بانک رفاه علاوه بر جلب رضایت مشتریان باید رضایت کارکنان خود را نیز مدنظر قرار دهد. با وجود کارکنان راضی و با انگیزه، در ارائه خدمات به مشتریان و تکریم ارباب رجوع هم اقدامات اثربخش تری صورت میگیرد و در نهایت به رشد و توسعه نظام بانکی و بانک رفاه ختم میشود.
وی با تاکید بر حضور گسترده تر بانوان در نظام بانکی عنوان کرد: بانوان توانایی بسیار بالایی برای اداره امور دارند و با بهره گیری از مهربانی و ملاطفت خود میتوانند زمینه های رضایت مشتریان را رقم بزنند.
پس از سخنرانی وزیر تعاون، دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه با اشاره به پیشینه ارائه خدمات بانک رفاه به طیف متنوع اقشار جامعه از جمله اقشار کم درآمد، خاطر نشان کرد: بانک رفاه به عنوان اجتماعی ترین بانک به اقشار متفاوت جامعه خدمات ارائه میکند.
مدیر عامل بانک رفاه با اشاره به شفافیت و پاسخگویی و تأکیدات وزیر در این خصوص گفت: مهمترین عامل در یک سازمان خدماتی – مالی، شفافیت و پاسخگویی است. بانک رفاه به این مهم اهتمام ویژه ای دارد و در مسیر ارائه خدمات همراه با شفافیت و پاسخگویی از هیچ کوششی فروگذار نمیکند.
دکتر سهمانی در ادامه به بحث عدم تبعیض جنسیت، ترویج جوان گرایی و شایسته سالاری در بانک رفاه اشاره کرد و گفت: مطابق دستورات وزیر تعاون بانک رفاه در این مسیر گام برداشته و از جوانان و بانوان در سمت های مدیریتی استفاده کرده است.
مدیر عامل بانک رفاه خاطر نشان ساخت: در حوزه مقابله با تحریم که مورد تأکید وزیر محترم است اقدامات ویژه ای صورت گرفته و بانک رفاه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی در پایان موفقیت های کسب شده در این بانک را مرهون تلاش، تخصص، تجربه و تعهد نیروی انسانی بانک دانست و گفت: در این میان ارائه طریق و هدایت های اثربخش و تعاملات مثبت با مدیران وزارتخانه منجر به ارتقای بیش از پیش بانک رفاه شده است.