بازدید 15381
۲
آشنایی با کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

علیرضا زاکانی کیست؟

کد خبر: ۱۰۵۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲ 09 June 2024

با اعلام شورای نگهبان، کاندیدا‌هایی که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باهم رقابت می‌کنند، مشخص شدند؛ یکی از شش کاندیدای این انتخابات، علیرضا زاکانی است که در ادامه نگاهی به سوابق وی خواهیم انداخت.

علیرضا زاکانی کیست؟

به گزارش تابناک، علیرضا زاکانی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در شهرری است که هم‌اکنون به‌عنوان چهل‌وهفتمین شهردار تهران فعالیت می‌کند. وی از چهره‌های شناخته‌شده جریان اصولگرایی است که تجربه نمایندگی مجلس در دوره‌های هفتم (یکسال عضویت در هیات رئیسه)، هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه دارد. زاکانی همچنین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار پزشکی هسته‌ای است و در بیمارستان امام خمینی (تهران) و مجتمع درمانی، ولی عصر نیز فعالیت پزشکی دارد. 

فعالیت در سطوح بالا در بسیج دانشجویی و تاسیس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از دیگر سوابق وی است، مضافا اینکه در دوران حضور در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلفی عضویت داشته و همچنین در در دوره یازدهم مجلس، ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس را هم به کارنامه کاری خود افزوده است.

زاکانی در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندیدا شد، اما در نهایت به نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد. او از شهریورماه ۱۴۰۰ نیز به‌عنوان چهل‌وهفتمین شهردار تهران انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
کسی که در سه سال شهرداری تهران فقط ۱۶هزار درخت کهنسال پارک‌های چیتگر و قیطریه و لاله و خوارزمی را خشکاند و حتی نتوانست آسفالت خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران را روکش کند
و دو میلیارد یورویی اتوبوس برقی از یک شرکت ساختمانی چینی خرید که تمام مخفی و بدون کسب مجوز از شورای شهر تهران بوده
وقتی نتونست همین ترافیک تهران رو درست کنه چرا فکر می کنی می تونه از پس مشکلات و مسائل بغرنج ایران بر بیاد؟ مسائل ایران خیلی خیلی خیلی بزرگتر از ترافیک تهران است.
این رو واسه زاکانی نگفتم اینو واسه اون ساده لوحی گفتم که حرف ها رو باور می کنه و اعمال رو نمی بینه.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری