بازدید 5666
۲
آشنایی با کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

محمدباقر قالیباف کیست؟

کد خبر: ۱۲۴۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ 09 June 2024

با اعلام شورای نگهبان، کاندیدا‌هایی که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باهم رقابت می‌کنند، مشخص شدند؛ یکی از شش کاندیدای این انتخابات، محمدباقر قالیباف است که در ادامه نگاهی به سوابق وی خواهیم انداخت.

محمدباقر قالیباف کیست؟

به گزارش تابناک، محمدباقر قالیباف متولد ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه (استان خراسان شمالی) و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. او سابقه عضویت و ریاست مجلس یازدهم را هم در کارنامه دارد. شهردار تهران (از شهریور ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۶)، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه از دیگر سوابق کارنامه وی است.

قالیباف پس از انتصاب به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه در سال ۱۳۷۶، دوره‌های فشرده خلبانی را سپری کرد و همزمان نیز پس از شرکت در آزمون ورودی دکتری تخصصی، در رشته جغرافیای سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپ پاسدار و مرتبه علمی دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جغرافیایی سیاسی دانشگاه تهران است.

وی سه مرتبه تجربه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های نهم (سال ۱۳۸۴) و یازدهم (سال ۱۳۹۲) و دوازدهم (۱۳۹۶) را دارد که در سال ۱۳۸۴ با کسب بیش از ۴ میلیون رأی چهارم شد، در انتخابات سال ۱۳۹۲ با کسب بیش از ۶ میلیون رای دوم شد و در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۶ نیز در حمایت از ابراهیم رئیسی دیگر نامزد این انتخابات از رقابت کناره‌گیری کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
طرقبه (استان خراسان شمالی)?!??
ایشان از اهالی روستاهای اطراف طرقبه است
فک وفامیلاش کل بازار مسکن و ویلا های طرقبه را تسخیر کرده ان
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری