بازدید 8291

درباره تارا

به دنبال انتشار مطلبی درباره خودروی ایرانی "تارا" و مقایسه آن با پژو ۳۰۱، برخی از کارشناسان صنعت خودرو و مهندسان در تماس با "خودرونامه" ابعاد فنی این خودرو را تشریح کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 28 November 2020

درباره تارابه گزارش تابناک به نقل از خودرونامه، تارا خودرویی کاملا ایرانی بوده که به دست متخصصان صنعت خودرو کشور با الهام از پژو ۳۰۱ بازطراحی شده و هیچ شباهت فنی و ظاهری با این خودرو ندارد.

ايران خودرو با تغييرات وسيعي كه بر پلتفرم ۳۰۱ ايجاد كرده است، عملا پلتفرم را به صورت ملي درآورده و محصول "تارا" ارتباطي به اجزاي پلتفرمي پژو در خودروي ۳۰۱ ندارد.

همچنین طراحی بدنه "تارا" به گونه‌ایست که هیچ نوع شباهتی با پژو ۳۰۱ نداشته و به عنوان‌ محصول ملی ایران خودرو با برند این شرکت راهی بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

آنگونه که برخی حقوقدانان قراردادهای بین‌المللی گفته‌اند در تولید خودرو تارا تمام ابعاد حقوقی مدنظر قرار گرفته و جای هیچ شبهه و شکایتی برای خودروسازان فرانسوی باقی نگذاشته است.

بر اساس این گزارش، صنعت خودرو کشور به این بلوغ رسیده که حقوق بین‌الملل را بخوبی بشناسد و از این‌ ناحیه آسیب نبیند.

بر اساس آنچه که گفته شد "تارا"، خودرویی کاملا ایرانی محسوب می‌شود که در شرایط تحریم با سرمایه‌گذاری ایران خودرو و با استفاده از توان‌ فنی و مهندسی خودروسازان داخلی آماده تولید انبوه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری